Världens bästa hjälte – 32-delsfinaler (del 2 av 2)
32-delsfinalerna avgörs och vi tvingas ta farväl av både GTA och Last of Us.
Herre jösses, det här var svårt. Ellie vs Raynor tog nästan knäcken på mig. Kunde ha varit en final, i varje fall i min bok. Två karaktärer som jag spenderat otaliga timmar med och fullkomligen älskar.
I slutändan föll valet på Jim. Inte för att jag nödvändigtvis tycker bättre om honom, men för att han är mer av en hjälte.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Balls om Duke vinner allt. Men det blir väl astråken Freeman så klart...
Ja. Det är ju ett gammalt PC-forum trots allt.
Synd att Alan Wake ställdes mot Link, där är han ju chanslös i de flestas ögon. Men min stödröst fick han.
Att V ens lyckades ta sig hit. Uselt skriven karaktär, total brist på personlighet och fullkomligt värdelöst skådespel från båda röstskådespelarna. Framförallt manliga V är ju direkt pinsam att lyssna på.
Håller med 100%. Absolut noll personlighet.
I drank what?
De bästa hjältarna är ju redan utslagna! Cloud redan borta, liksom. Vansinne.
shaken not stirred.................... ZLATAN!
Att V ens lyckades ta sig hit. Uselt skriven karaktär, total brist på personlighet och fullkomligt värdelöst skådespel från båda röstskådespelarna. Framförallt manliga V är ju direkt pinsam att lyssna på.
Hit men inte längre.

En Bamseponny av folket
Har lite svårt att smälta att ALLA Resident Evil-hjältar är borta. Har en soft spot för Jill, och Leon har ju spelat huvudrollen i tvåan (bäst) och fyran (ännu mer bäst!?).
Ogillar att så många karaktärer från andra medier kommer så långt. Karaktärer som spiderman och Batman får ju en hel del hjälp av serietidningarna och filmerna.
Håller helt med båda punkter här.
Tycker också att det är alldeles för mycket Nintendo 'hype' (I alla dessa turneringar faktiskt). Så många av dessa Nintendo hjältar har knappt en personlighet till och börja med; I många fall är de typ bara en "silent protagonist" eller liknande.
Visst, de har ju å göra med att så många av dem kommer från gamla spel, men jag tycker då inte många av dem har fått en "karaktärsutveckling" med de nyare spelen heller. Fortfarande ganska platta, karaktärmässigt.