Världens bästa hjälte – 32-delsfinaler (del 2 av 2)

Robot
Världens bästa hjälte – 32-delsfinaler (del 2 av 2)

32-delsfinalerna avgörs och vi tvingas ta farväl av både GTA och Last of Us.

#världens-bästa-hjälte

Medlem

Många tuffa val här!!!

Medlem

Herre jösses, det här var svårt. Ellie vs Raynor tog nästan knäcken på mig. Kunde ha varit en final, i varje fall i min bok. Två karaktärer som jag spenderat otaliga timmar med och fullkomligen älskar.

I slutändan föll valet på Jim. Inte för att jag nödvändigtvis tycker bättre om honom, men för att han är mer av en hjälte.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Härligt och se Claire , Leon och Jill såhär långt in 🤩

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Var besviken över att inte Illidan gick vidare sist och Arthas är otrolig, men inte kan han få en röst före Sonic inte.

Hoppas Thrall håller fanan för Warcraft!

Medlem

Topp 3 i den här omgången: Samus Aran, Max Payne, Link

Jag hoppas Samus vinner hela turneringen, men tror inte hon är populär nog på Fz för det.

Medlem

Balls om Duke vinner allt. Men det blir väl astråken Freeman så klart...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag fattar inte hur Kyle Katarn inte ens kom förbi gallringen. Har ingen spelat Dark Forces/Jedi Knight-serien? Det är lätt att tro att alla är för unga, men Guybrush hänger ju kvar (tack och lov). Weird.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Samus vs Alucard var den tuffaste här. Last of Us och andra nymodigheter hör hemma bland B-kändisarna.

Medlem

"Alucard. Gissa vad det blir baklänges? " Wait what, aldrig tänkt på det tidigare.

Medlem

"Avstå att rösta" på vissa. Ska ta mig tid att överväga mer när vi närmar oss finalerna.

Medlem

Rolig omröstning. Personligen röstar jag inte på hjältar som är kända från andra sammanhang som Indy, Batman eller Zlatan.

Jag tycker att en spelhjälte ska leva på egna meriter.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Balls om Duke vinner allt. Men det blir väl astråken Freeman så klart...

Ja. Det är ju ett gammalt PC-forum trots allt.

It's not a lake, it's an ocean

Synd att Alan Wake ställdes mot Link, där är han ju chanslös i de flestas ögon. Men min stödröst fick han.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Lite bitter över att hillbillyn från gta 5 får vara med och inte postal dude.

Medlem

De bästa hjältarna är ju redan utslagna! Cloud redan borta, liksom. Vansinne.

Medlem

Att V ens lyckades ta sig hit. Uselt skriven karaktär, total brist på personlighet och fullkomligt värdelöst skådespel från båda röstskådespelarna. Framförallt manliga V är ju direkt pinsam att lyssna på.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att V ens lyckades ta sig hit. Uselt skriven karaktär, total brist på personlighet och fullkomligt värdelöst skådespel från båda röstskådespelarna. Framförallt manliga V är ju direkt pinsam att lyssna på.

Håller med 100%. Absolut noll personlighet.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Tröjan:

De bästa hjältarna är ju redan utslagna! Cloud redan borta, liksom. Vansinne.

shaken not stirred.................... ZLATAN!

Medlem

Heja Pacman, eller Duke.

Medlem

Saknar JC Denton (Deus Ex 1) och Garrett (Thief 1-3)
Samt Caleb från Blood 1

Nu tar vi Arthur Morgan till prispallen!

signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Samus Aran eller Link är ju självklara.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Detta var riktigt svårt.

Medlem

Vart har vi Mulle Meck mot Pettson?

FM-guru
F.d. Sisyr

Väldigt enkla val för egen del denna gång.

Redaktör
Ponny
Skrivet av kebbe:

Hit men inte längre.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Har lite svårt att smälta att ALLA Resident Evil-hjältar är borta. Har en soft spot för Jill, och Leon har ju spelat huvudrollen i tvåan (bäst) och fyran (ännu mer bäst!?).

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ogillar att så många karaktärer från andra medier kommer så långt. Karaktärer som spiderman och Batman får ju en hel del hjälp av serietidningarna och filmerna.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har lite svårt att smälta att ALLA Resident Evil-hjältar är borta. Har en soft spot för Jill, och Leon har ju spelat huvudrollen i tvåan (bäst) och fyran (ännu mer bäst!?).

Skrivet av Atilaa:

Ogillar att så många karaktärer från andra medier kommer så långt. Karaktärer som spiderman och Batman får ju en hel del hjälp av serietidningarna och filmerna.

Håller helt med båda punkter här.

Tycker också att det är alldeles för mycket Nintendo 'hype' (I alla dessa turneringar faktiskt). Så många av dessa Nintendo hjältar har knappt en personlighet till och börja med; I många fall är de typ bara en "silent protagonist" eller liknande.
Visst, de har ju å göra med att så många av dem kommer från gamla spel, men jag tycker då inte många av dem har fått en "karaktärsutveckling" med de nyare spelen heller. Fortfarande ganska platta, karaktärmässigt.

12
Skriv svar