Rykte: Xbox släpper bärbar konsol i år och nästa generation 2027

Medlem
Skrivet av Balunan:

Som liten kuriosa så körde ju Dreamcast också en skräddarsydd version av Windows CE, som ett till (uråldrigt och mer begränsat) exempel. 😊

Där ser man, det visste jag inte!

Medlem
Skrivet av Vampir:

Tycker det är lite tragiskt att dom släpper nya maskiner så pass tidigt även ps5 pro utvecklarna har nog inte utnyttjat all kraft i konsollerna i denna generation än ja inte nintendo deras konsoll är väll 8 år nu så det behövs en ny konsoll där

2027 kommer nästa generation om det här stämmer. Det är 7år efter att series x släpptes, så det behövs nått nytt

Medlem
Skrivet av OnParole:

Synd att konsoler har just kontroller och usel prestanda bara.

Nej, de har ju fantastisk prestanda. Mitt 4090 är fortfarande sönder så jag spelar på RTX 2080 igen men det känns inte som nån skillnad eftersom alla nya spel är så snygga ändå.

Och PS5/xbox GPU har ju ungefär samma prestanda som ett 2080.

I PC-spels grafikinställningar, man ser nästan ingen skillnad mellan medium och ultra.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av GustavA:

Windows? Verkar ju helt vansinnigt. Visst xbox är inte särskilt användarvänlig men det är bra mycket bättre än att trycka in windows i den. Kan man överhuvudtaget kalla det för en bärbar xbox om det bara är ännu en handhållen pc med windows?

Svar ja. Alla konsoler som spelar Xbox-spel är ju Xboxar, på så vis har ju MS utklassat både Sony och Nintendo i antalet konsolanvändare 🥳

Medlem

"Närmre Windows än någonsin tidigare"

Så nära att man kan installera Steam på den och på så sätt köra Playstation spel? 😉

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

I PC-spels grafikinställningar, man ser nästan ingen skillnad mellan medium och ultra.

Jag ser skillnad på medium och ultra i 4K.

Men gissar att det är som att stirra på en bild mellan ps5 och ps5 pro.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag ser skillnad på medium och ultra i 4K.

Men gissar att det är som att stirra på en bild mellan ps5 och ps5 pro.

Jo, lite skillnad ser jag ju även jag i 1440p, men det känns som att skillnaden sällan är värt vad det kostar i framerate och i behov av starkare GPU.

Ja, liknelsen mellan PS5 och PS5 Pro passar nog bra för det jag upplever.

signatur

Memento Mori

12
Skriv svar