Vilken är din favoritremix?

Medlem
Vilken är din favoritremix?

Det finns så många fantastiska remixar ifrån spel, film och anime. Allt från c64-klassiker till nya tolkningar av våra favoritlåtar.

Dela med dig av en remix som du älskar just nu!

Inga bombmattor tack!

- Välj noga
- Max 1 låt per inlägg
- Vänta 15 min innan du postar en ny låt

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Min favorit de senaste veckorna:

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Denna är episk att köra bil till

Medlem

Vet inte om denna passar in här men jag tycker att det är fascinerande hur man kan göra musik på det här sättet. Och jag tycker att det låter riktigt bra trots den begränsade hårdvaran.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det finns ju för många som är bra, detta är så klart inte den bästa, men den är bra, lite mera lounge.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Den här gitarremixen av RoboCop temat är en av mina favoriter🙂

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Jag lyssnar en hel del på norska Fastloaders som gör remixer av diverse C64/Amiga-låtar. Deras utbud på Youtube verkar inte vara det bästa, men denna låt är bra.

Skribent

Oof, svårt att välja och det går i vågor vad jag gillar. Men Mega Man gör sig alltid bra.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Vet inte om denna passar in här men jag tycker att det är fascinerande hur man kan göra musik på det här sättet. Och jag tycker att det låter riktigt bra trots den begränsade hårdvaran.

https://www.youtube.com/watch?v=DaVqewZYrNM

ROFLMAO!
Grym ide och sen den toppkommentaren på YouTube.

signatur

Medlem
Medlem
Medlem

Det här är väl ingen riktig remix för att plats in i tråden men jag tycker att den är otroligt skönmysig (fortfarande) så jag vill dela med mig klippet till er som inte sett det tidigare.

P.S. Värt att se till sista sekunden.

Medlem

Den här är fin:

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

https://remix.kwed.org/remix/6681

Green Beret Blues av Marcel Donné (orginalet av Martin Galway)

Det låter som Vangelis och Blade Runner men är musiken från ett gammalt spel till C=64/Amiga i en hejdundrande bra version. Det kan inte bli mycket vackrare än så här!

signatur
Medlem

En favorit

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Medlem
1
Skriv svar