Sims-lika Inzoi får systemkrav och grafikjämförelse

Robot
Sims-lika Inzoi får systemkrav och grafikjämförelse
Medlem

Tycker väl egentligen att det är lite väl krävande för vad det är. Men å andra sidan är Sims gammalt som gatan och raka motsatsen till både snyggt och krävande. Konkurrensen är välkommen oavsett!

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

9800X3D är ganska galet att rekommendera som high haha, finns liksom ingen bättre cpu idag. Spelet i sig ser fantastiskt ut! Blir taggad på nytt sims!

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Känns nästan som nya Crysis med tanke på prestandakraven.

Medlem

Varför ökar lagringskravet för varje grafiksteg?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Shader cache skulle jag gissa men inte säker.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Jag tror detta kommer sätta käppar i hjulet lite grann.

Medlem

Då är den stora frågan, med eller utan shitscaling?

Medlem

Synd den inte har Coop/Multiplayer. En sak jag alltid saknade i Sims. Vet att Vivaland ska ha det, men detta ser bättre ut.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av theBoosing:

9800X3D är ganska galet att rekommendera som high haha, finns liksom ingen bättre cpu idag. Spelet i sig ser fantastiskt ut! Blir taggad på nytt sims!

Det är nästan konstigt, normalt brukar CPU krav inte skala på det sättet. Det jag kan tänka mig är om det innebär en rejäl ökning av NPC i världen som ska ha någon form av AI. Men det såg inte ut så i videon.

Medlem

jag hoppas iaf kunna spela det på low 30 fps :/ cries in old as fu** pc.

Medlem

Om det inte är allt för buggigt så skjuter de ju mot öppet mål här. Hoppas det blir riktigt bra och ordentligt mod stöd

Medlem

Blir nog ett köp, har ett 3060 12gb. Såklart så beror det på vad för betyg spelet får. Sims 4 är ganska kul, men känns som ett steg bakåt jämfört med hur sims3 är. Hoppas detta spel blir mer öppet

Medlem

en där dom helt galna!? än 9800X3D för high. det är ju liksom den bästa CPUn på marknaden just nu. simulationen måste vara mästerclass annars är det bara bullshit skit optimering

Testpilot
Skrivet av lolipopapa1:

en där dom helt galna!? än 9800X3D för high. det är ju liksom den bästa CPUn på marknaden just nu. simulationen måste vara mästerclass annars är det bara bullshit skit optimering

Varför optimera när man bara kan säga åt sina kunder att kasta pengar för hårdvara på problemet? Är väl modus operandi för många utvecklare att slippa spendera sina egna pengar på saken

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 5600| 16GB 3200 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Varför optimera när man bara kan säga åt sina kunder att kasta pengar för hårdvara på problemet? Är väl modus operandi för många utvecklare att slippa spendera sina egna pengar på saken

to real..... to real 😔

Medlem
Skrivet av korvmos:

Jag skulle gissa att det till stor del beror på okomprimerade texturer som tar sjukt mycket plats.

Skrivet av korvmos:

Kan vara så att man får välja upplösning på texturer när man installerar som vissa Far Cry-spel där man kan välja att installera med ultra resolution textures.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Skrivet av Sarato:

Känns nästan som nya Crysis med tanke på prestandakraven.

Can it run inZOI?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Ser ut som de bara bestämt att i allt över minimum ska det vara en i7 eller Ryzen 7 och de valt en generation nyare per prestanda nivå. Är ju inte direkt så att i7 11700 (obs ej k modellen) står sig bra mot ryzen 7 5800x3d i de flesta spelen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är nästan konstigt, normalt brukar CPU krav inte skala på det sättet. Det jag kan tänka mig är om det innebär en rejäl ökning av NPC i världen som ska ha någon form av AI. Men det såg inte ut så i videon.

AI verkar det ju komma ha i alla fall, läste precis detta på Spelets Steam-sida:
"The developers describe how their game uses AI Generated Content like this:

Players can generate unique textures for character outfits and various items based on text input. They can also create 3D objects from image input, which can be used as interior decorations or accessories, and add distinctive motions to their ZOI using video input. Additionally, the actions and thoughts of ZOIs are controlled through sLM technology, enabling more engaging and intuitive interactions"

signatur

Nothing is Power without Control

Tror de totalmissat vad målgruppen sitter på för system. Kommer floppa om de inte kan optimera för den stora massan som inte sitter på ren entusiasthårdvara.

signatur

Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super

1
Skriv svar