Rykte! Elder Scrolls 4: Oblivion-remaken kan släppas i april

Robot
Rykte! Elder Scrolls 4: Oblivion-remaken kan släppas i april

Och ska (naturligt nog) avslöjas snart.

#the-elder-scrolls-iv-oblivion

Medlem

Spännande tider för Oblivion-fans! Skyblivion har varit i utveckling i över ett decennium och drivs av passionerade fans, medan den här UE5-remaken är en officiell satsning (om nu ryktena stämmer att den kommer).

Frågan är: Kommer de att komplettera varandra, eller kommer den ena att skugga den andra?

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Minns när den bilden släpptes med någon mer bild. Grafiken var helt otrolig. Är nog spelet jag har varit mest hypad över någonsin. Hade en ny widescreen skärm och ny dator och ville bara börja spela.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Minns när den bilden släpptes med någon mer bild. Grafiken var helt otrolig. Är nog spelet jag har varit mest hypad över någonsin. Hade en ny widescreen skärm och ny dator och ville bara börja spela.

Skribent
Skrivet av DitroX:

Spännande tider för Oblivion-fans! Skyblivion har varit i utveckling i över ett decennium och drivs av passionerade fans, medan den här UE5-remaken är en officiell satsning (om nu ryktena stämmer att den kommer).

Frågan är: Kommer de att komplettera varandra, eller kommer den ena att skugga den andra?

Plot twist! Det är Skyblivion som Bethesda har köpt upp och kommer nu släppas som deras officiella Oblivion remake.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jävla spännande då jag lirade en pirate version back in the day några få timmar. Blir ett givet köp men hoppas att "liket" (Creation Engine) orkar med ännu en livsuppehållande behandling i ännu ett Bethesda spel. Dags att pensionera och begrava fanskapet till spelmotor nu...

Det börjar bli riktigt pinsamt med den otroligt trötta motorn.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem
Skrivet av DitroX:

För min del känns skyblivion helt dött i vattnet, ser ingen poäng i att göra om ett 20 år gammalt spel i en 15 år gammal motor. Då kan jag lika gärna spela originalet som ju funkar utmärkt fortfarande. Om den officiella remaken körs i en modern motor och visar att det går att göra ett TES-spel med BRA grafik i en modern tredjepartsmotor så lockar det betydligt mer (för mig!). Kanske kan det också öppna dörren för Bethesda att byta ut sin inhouse-motor och öka utvecklingstakten för sina spelserier.

Medlem
Medlem

Horse armor och sen var världen aldrig sig mer lik.
Bara de behåller Sir Patrick Stewarts intro dialog är jag nöjd

Medlem

Tänkte direkt "kanske Bethesda använder detta för att provskjuta en modern spelmotor" men nä, det här är ju outsourcat.

Kan bli kul ändå.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hoppas det här stämmer, blir köp dag ett!!

Medlem

Spekuleras i att det kommer visas på Switch 2-directen i nästa månad och lanseras med konsolen! Så hoppas det stämmer då blir ett dag ett köp!

Medlem

DÅ vart man ju bländad av grafiken och skådespeleriet men nu, not so much.

Medlem

Spelar Oblivion just nu och kan säga att det håller ur många aspekter, känns som en förlorad tid som vi aldrig kommer få tillbaka.

Undrar vilken motor de tänker använda.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Spelar Oblivion just nu och kan säga att det håller ur många aspekter, känns som en förlorad tid som vi aldrig kommer få tillbaka.

Uneal Engine 5!

Medlem

Frågan är hur modbart kommer det vara? För kan man inte modda lika fritt som med originalet, så är det värdelöst.

Medlem

Spännande!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Frågan är hur modbart kommer det vara? För kan man inte modda lika fritt som med originalet, så är det värdelöst.

Fast alla har inte behovet av att modda sönder sina spel? sen tror jag många som inte lirade originalet kan tycka det här är intressant.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Uneal Engine 5!

Är inte det ett rykte?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast alla har inte behovet av att modda sönder sina spel? sen tror jag många som inte lirade originalet kan tycka det här är intressant.

Jag spelade originalet utan att modda när det kom och gillade det Så jag kommer vilja spela om det så också utan att tycka det är "värdelöst".

Skrivet av magma:

Är inte det ett rykte?

Jo, det är ju obekräftade uppgifter så bör väl ses som det tills utvecklarna/utgivarna bekräftar det first hand.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag spelade originalet utan att modda när det kom och gillade det Så jag kommer vilja spela om det så också utan att tycka det är "värdelöst".

Moddar behövs absolut inte för att ha roligt

Medlem
Skrivet av DieZe:

Moddar behövs absolut inte för att ha roligt

Nä, det är ett grymt spel i grunden! Men för de som gillar att leka runt förstår jag att de vill ha möjligheten. Ska bli kul att se hur det blir på konsolhörnan om de också stödjer möjligheten har inte Xbox öppnat upp för sådant t.ex.?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det börjar bli riktigt pinsamt med den otroligt trötta motorn.

Aldrig förstått det där? Den är väl uppdaterad lika mycket som vilken spelmotor som helst som funnits i många versioner? (UE, Cryengine, Ubisoft Anvil (som använts i alla Assassin's Creed under olika namn + några Tom Clancy-spel)

Skrivet av Arzei:

Tänkte direkt "kanske Bethesda använder detta för att provskjuta en modern spelmotor" men nä, det här är ju outsourcat.

Kan bli kul ändå.

Skrivet av magma:

Skrivet av Gertzy:

Uneal Engine 5!

Ryktet säger en kombination av Creative Engine och UE5

Medlem

Den här bilden kommer jag ihåg att jag tyckte var sjukt snygg. Men när spelet äntligen släpptes så kunde jag inte ens starta upp det med mitt GeForce 3 Ti 200. 😂

Men sen var det någon hjälte som utvecklade modden Oldblivion som gjorde spelet körbart på äldre hårdvara så jag fick äntligen chansen att uppleva det, även fast det såg hemskt ut. Senare köpte jag det även till PS3 och fick en betydligt bättre upplevelse och det är den versionen jag lagt flest timmar på.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Aldrig förstått det där? Den är väl uppdaterad lika mycket som vilken spelmotor som helst som funnits i många versioner? (UE, Cryengine, Ubisoft Anvil (som använts i alla Assassin's Creed under olika namn + några Tom Clancy-spel)

Ryktet säger en kombination av Creative Engine och UE5

Jaha, jag såg bara det som skrevs om insidern NatetheHate och han nämnde bara UE5. Vart hörde du om CE?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jaha, jag såg bara det som skrevs om insidern NatetheHate och han nämnde bara UE5. Vart hörde du om CE?

Menade inte just detta rykte, men läst andra rykten om saken som säger så, främst på r/GamingLeaksAndRumours, som oftast brukar ha bra källor

Medlem
Skrivet av Loxus:

Menade inte just detta rykte, men läst andra rykten om saken som säger så, främst på r/GamingLeaksAndRumours, som oftast brukar ha bra källor

Ok ja, men tror NatetheHate har bra insikt här så litar på honom till annat kommer fram. Men lär se bra ut oavsett så spelar nog inte så stor roll

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kanske inte, men möjligheten bör finnas. Annars är det per automatik en sämre produkt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok ja, men tror NatetheHate har bra insikt här så litar på honom till annat kommer fram. Men lär se bra ut oavsett så spelar nog inte så stor roll

Ska vara information från när det läckte en massa från en rättegång.
Som jag förstår det ska UE5 ha hand om det grafiska medan Creation Engine ska ha hand om allt bakom, så det bör bli lika modbart som tidigare.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Ska vara information från när det läckte en massa från en rättegång.
Som jag förstår det ska UE5 ha hand om det grafiska medan Creation Engine ska ha hand om allt bakom, så det bör bli lika modbart som tidigare.

Jaha, var det från när MS skulle köpa Activision Blizzard King? De råkade ju lägga ut massa filer från rättegången på en öppen server då hahaha. Men okej, låter ju som en bra kombination för spelet och de som vill modda! Ska bli spännande att se officiell utannonsering snart då!

12
Skriv svar