FZ High Score – Spikade du Wanderstop-betyget?

Robot
FZ High Score – Spikade du Wanderstop-betyget?

Tre har full poäng efter två omgångar.

#fz-high-score, #wanderstop

Medlem

Och jag som gissade 81…

Medlem

Plats 15 nu, herrejävlar vad det går undan!

Snart får jag så mycket hybris att jag vågar köra ladder i Brood War

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Redaktör

Det låg på 80 i förmiddags men sjönk ett snäpp. Tight!

Började med att välja glädjen (82) men kom till insikt med vem jag är och sänkte till 73. Det kostade...

signatur
Redaktör
Ponny

Delad fjärde plats. Det är najs. Men mer vill ha mer!

signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Jag tänker att jag testar att se vad som händer om man får riktigt låg poäng. Så att vi märker buggar och så.

Medlem

Plats 375.
Men snart kommer jag

Redaktör
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag tänker att jag testar att se vad som händer om man får riktigt låg poäng. Så att vi märker buggar och så.

signatur
Medlem

Jag gissade på 79! Mitt i prick!

Edit: Rank 7 eftersom alla ligger på samma poäng, men enligt listan är man Rank 43, pff!

Redaktör

Känner att den där 100-listan vill man vara med på. 205 nu.

signatur
Testpilot

Yes, prickade helt rätt

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mutumba:

Yes, prickade helt rätt

Grattis! Själv har jag suttit hela dagen och blåst på betyget för att få ner det ett pinnhål.

Funkade inte alls.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ligger på en stabil 472a plats på noll poäng! 😆

signatur

“All thinking people are atheists.”

Geeks Gaming

Gah, satte 78 😫

Medlem

Woop woop gissade rätt den här gången
Från plats 235 tror jag det var till 33.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Dagens hjälte! Tar en för laget 😊

Medlem

Där satt den! Från plats 380någonting till 48

Fragtjuv

Missade Wanderstop med ett poäng. Har de senaste dagarna kommit på mig själv med att sitta och säga för mig själv: Men in och sätt ett lägre betyg nu då för helvete!

Inget vackert att hoppas att spel ska då dåliga recensioner.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Två betyg inne.
En ifrån och två ifrån.
Så .... jag ligger därför 13 poäng bakom ledarna.
Om inget spektakulärt händer så kommer jag aldrig kunna komma ikapp en sådan poängskillnad.
15 för full pott är lite OP imho.
En bonuspoäng? Visst. Två? Sure. Men fem?

Nu är det inget på spel utom äran och berömmelsen antar jag. Men ändå. Lite feedback inför kommande säsonger. Sänk (imho) bonusen, för i ärlighetens namn är det mest ren tur om det är prick på eller en poäng upp eller ner.

Redaktör
Skrivet av Evilof:

Två betyg inne.
En ifrån och två ifrån.
Så .... jag ligger därför 13 poäng bakom ledarna.
Om inget spektakulärt händer så kommer jag aldrig kunna komma ikapp en sådan poängskillnad.
15 för full pott är lite OP imho.
En bonuspoäng? Visst. Två? Sure. Men fem?

Nu är det inget på spel utom äran och berömmelsen antar jag. Men ändå. Lite feedback inför kommande säsonger. Sänk (imho) bonusen, för i ärlighetens namn är det mest ren tur om det är prick på eller en poäng upp eller ner.

Tack för feedbacken, den uppskattas! Vi kör ju denna första korta säsong som beta, så det är både bra att se hur det funkar och vad ni/vi tycker.

signatur
NuZ
Testpilot

F*n! Jag som låg till så bra på första

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

JAAA! Två fullpoängare

Medlem

En ifrån på de första två! Svider att poängdiffen ändå är så stor till att pricka rätt.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Äsch! Satte 79 först men sänkte efter att ha spelat demot...

Medlem

Uppe vid 80 igen. När exakt (tidpunkt) tas betyget. Det stod inte riktigt? Om det är från en vecka efter omröstningen stängs så är det ett par timmar kvar. Ifall den nu stängdes förra veckan natten till fre.

och jag är enig som många nämnt att +5 vid spik är lite galet. 10 + 1 meritpoäng tror jag är bättre. Som vägs in ifall man delar samma plats med fler

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Uppe vid 80 igen. När exakt (tidpunkt) tas betyget. Det stod inte riktigt? Om det är från en vecka efter omröstningen stängs så är det ett par timmar kvar. Ifall den nu stängdes förra veckan natten till fre.

och jag är enig som många nämnt att +5 vid spik är lite galet. 10 + 1 meritpoäng tror jag är bättre. Som vägs in ifall man delar samma plats med fler

Gaah, då hade jag fått 15. Ja det är bortom tokigt med +5 vid spik. Speciellt med tanke på att snittet och avrundning rör sig ganska länge!

Om någon spikar två och sen chansar komplett galet på det tredje spelet (noll poäng) ligger den personen ändå på 30. Har en annan deltagare då lyckats komma en ifrån alla tre gånger leder fortfarande den första med tre poäng. Det borde inte gå att nolla en runda och ändå ligga före. Eller?

Till nästa omgång bör bonus för spik minskas rätt rejält. Alternativt (!) räkna en "vidd" som spik. Med det menar jag +/- X ifrån när man anser att ett spel är "klart". På så sätt tar man höjd för en liten fortsatt rörelse (som nu när Opencritic faktiskt ligger på 80, min gissning).

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent

En balansgång det där med poängsystemet. Det ska ju kännas lite extra gött att pricka in exakt rätt betyg. Men samtidigt, som många andra redan skrivit i olika trådar, så är det förmodligen en stor gnutta tur som i slutänden avgör om man gissar helt rätt eller 1-2 poäng ifrån.

Jag själv fick 1 poäng ifrån på ett spel, 3 ifrån på det andra. Helt respektabelt resultat kan jag tycka, men när jag kollar tabellen är känslan att jag trots det ligger hopplöst efter toppen och att det är närmast omöjligt att komma ifatt.

Kanske jämnar det ut sig när vi kör längre säsonger? Eller så är jag bara en dålig förlorare.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Skrivet av dTexN:

Vi började med att ta betyget en vecka efter deadline för omröstning, men ändrade till tre dygn för Wanderstop eftersom det kändes för länge. För det mesta stabiliseras betyget kort efter att recensionerna börjar komma, att det ändras igen är ganska ovanligt.

Bonuspoängen ska vi diskutera.

signatur
Medlem

Efter tokfloppat med Split Fiction och bara fått ett enda poäng kändes det skönt att åtminstone få 9 poäng denna gång!

Testpilot

Det kommer ändå jämna ut sig mer när fler spel tillkommer, bara två spel hittills.

12
Skriv svar