Battlefield 6 – "Ser ut som ett BF-spel igen"

Robot
Battlefield 6 – "Ser ut som ett BF-spel igen"

FZ-läsarna försiktigt positiva efter läckt gameplay – snack i dagens Fragzone-fredag.

#battlefield, #battlefield-6, #fragzone-fredag, #fz-high-score

Moderator | Testpilot

Det filmmaterialet jag sett ser faktiskt riktigt bra ut. Inget stort fan av Battlefield, men även jag har känt (och hört såklart) att de äntligen tagit till sig av all mängder av feedback de fått genom åren. Gå tillbaka till den typen av Battlefield som för de flesta fungerade bäst - Battlefield 3/4.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser ut att gå tillbaka till rötterna igen. Dels har vi fiasko sett till speldesign senare åren men jag är också ärrad av hur dåligt optimerade, rubber-band lag, och urusla lanseringar det varit.

Flera av dessa ärr räcker för att jag inte kommer röra spelet vid launch under några omständigheter. Men! Efter att några stackare (eller lyckliga!) "beta-testat" det så kan jag tänka mig ansluta mig till fronten.

Jag saknar Battlefield oerhört ska sägas men tilliten är som misshandlad.

Medlem

Jag är vansinnigt positiv till BF6 med Vince Zampella bakom rodret som har enorma resurser och flera studios för detta projekt! Detta är något helt annat än dom senaste fjaskon.

Har potential att bli i klass med de bästa delarna i serien. BF2, 1942, Bad Company 2, BF3 eller tom bättre.

Medlem

Det ser väldigt mycket bättre ut.

Medlem

Ja, vad call of duty håller på med är en extremt stor gåta. Sinnessjuka kostymer och fullständigt horribla servrar. Skill based matchmaking från de djupaste grottor. Eomm delux. Absolut NOLL lyssning på communityn. Folk fortsätter alltid med,
"De drar in enorma summor på mikrotransaktioner."
"Gnället online är en droppe i havet." Etc.

Så är det ju alltid med enorma varumärken. Visst går det upp och ner men om det fortsätter och fortsätter och någon annan aktör lyckas bryta sig in, kan det gå snabbt. Tror verkligen Battlefield har en av de största chanserna på länge att bryta sig tillbaka in och ta en rejäl bit av kakan. Hoppas faktiskt det även om jag är en Call of duty spelare långt mer än Battlefield.

Medlem

Jag hoppas så himla mycket att det blir ett ordentligt Battlefield. Saknar det så enormt...

Medlem

Min dator pallar inte oavsett hur bra det skulle bli. Om nån har tips på hur jag kan övertala frun att låta mig bygga en ny dator när vi har småbarn så dela gärna med er.. 😁

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Min dator pallar inte oavsett hur bra det skulle bli. Om nån har tips på hur jag kan övertala frun att låta mig bygga en ny dator när vi har småbarn så dela gärna med er.. 😁

Bara vägra sex till hon ger med sig. "Älskling jag har såååån huvudvärk..." Eller "Jag känner mig lite trött och sliten, vi kanske bara kan gosa lite" funkar oxå!

Medlem

Av läckor som jag har sett så ser nästa Battlefield RIKTIGT lovande ut.
De går tillbaka till 64 spelare per server vilket förmodligen innebär något mindre kartor som förhoppningsvis är bättre designade.
Man får se rejält med förstörbara miljöer (iaf byggnader och byggnadsfasader som rasar).
De går tillbaka till anonyma soldater (inga kloner som i 2042) och tillbaka till de klassiska klasserna assault, support, recon och engineer.
Man kan släpa skadade lagkamrater i säkerhet innan man försöker sig på att återuppliva de.

Förhoppningsvis är inte spelet på tok för mycket (om alls) beroende av live service, ännu bättre hade det ju vart om de hade kunnat gå tillbaka till premium och att släppa stora expansioner fyllda med innehåll när dessa är klara.

signatur
Medlem

Kämpar för livet att minska trycket på min hype-meter efter klippen på x

BF är min absoluta favorit sedan 1942 men har knappt rört det mellan 4 - 2042.
Identitetskrisen som är 2042 brände mig rejält likt dom flesta, men jag "stod ut" i början pga bristen på alternativ. Jag tycker det är ok nu och har kul men jag lär minnas det som "just ja, det var ju ett Battlefield". Har verkligen saknat en riktigt tillfredsställande bf-upplevelse dessa år!

Det som läckts upplever jag som en stig mot bf-perfektion. För bra för att vara sant, mycket av det jag velat ha sedan ~2016 verkar finnas med. Men efter antiklimaxen som bf2042 visade sig vara är hela min själ totalt lemlästad.*

Kampen mellan förhoppning och erfarenhet gör mig schizofren!

*överdrift

Medlem

Jag gillade inte Battelfield 5 alls, och 2042 var total katastrof. Men däremot gillat i stort sett allt mellan 1942 och BF1.

Men hur tycker folk här att BF1 stod sig jämfört med tex BF: Bad Company 2 och BF3?

signatur

Memento Mori

Medlem

Gillar inte vad jag ser. Vill ha snabbare spel, med mer effekter, stress, hets och explosioner. Det ska vara jättehetsigt, precis som krig är med massa respawns och kaos och hets. Mycket hets.

Medlem
Skrivet av pazu:

Gillar inte vad jag ser. Vill ha snabbare spel, med mer effekter, stress, hets och explosioner. Det ska vara jättehetsigt, precis som krig är med massa respawns och kaos och hets. Mycket hets.

Finns en bra lösning på ditt problem, det kallas Call Of Duty…..
Föreslår att du spelar det istället.

Medlem
Skrivet av masse70:

Och the finals, stressstressstress.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av masse70:

En som inte såg det ironiska i inlägget..

Medlem
Skrivet av masse70:

Jag vill att alla FPS-spel ska vara som COD. Inget långsamt trams. Det ska vara ADHD hela vägen till banken!

Medlem

Det märks att ni på redaktionen har en speciell kärlek till Battlefield serien, ni blir helt lyriska varje gång det nämns nått om serien.
Passion det är härligt, hoppas spelet lever upp till förväntningarna.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Sluta ha delad ekonomi. Det är värdelöst, ha ett konto där ni sätter in pengar för era gemensamma utgifter, gör vad ni vill för resten av er lön. Då kan du köpa 40 datorer om du har lön kvar

Medlem

Battlefield 2042 kostar i skrivande stund runt 50 kr på Steam.

Medlem

Som codename eagle och framåt bf spelare så tycker jac detta ser jävligt trevligt ut.

Nackdelen stavas såklart EA. Mycket som skall klaffa förutom rörelsemönster, vapenbalans, bandesign etc - möjlighet att hosta servers, hålla ihop communityn genom att inte släppa korkade dlc packs, mikrotransaktioner etc.

I stort sett allt som EA gillar hatas av spelarna.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Man får hålla tummarna att dom nu lärt sig av misstagen dom gjort i tidigare spel. Varav det överlägset största är att dom helatiden envisar med att lägga in system som gör att spelare måste få kills/headshots/m.m för att få upgrades.

Då objectives som spelare måste göra för att ens lag ska vinna sällan leder till en massa kills. Blir det istället mer givande för spelaren att bara sitta och ha sniperduels eller andra inte så lagvinnande aktiviteter i jakten på fler upgrades istället för "PTFO".

DICE/Utvecklare måste lära sig att knyta dessa upgrades/rewards till spelets faktiska huvudobjectives istället. Då kommer det med stor sannolikhet bli lite fler spelare som faktiskt bryr sig om dessa och då spelar för att vinna. Istället för som nu, dom skiter i dessa och jagar istället dom där 100 headshot killsen för att kunna låsa upp det där senaste sniper scopet, vilket sker allt för ofta.

När speldesignen görs på det viset så kan man knappast klandra spelarna heller. Det är så människor fungerar. Om man vill ha något, så du gör det du kan för att få det så snabbt som möjligt. Detta är knappast någon nyhet för någon, så varför verkar det va det för utvecklarna!?

1
Skriv svar