Testa Half-Life 2 RTX (om du kan) – demo släppt
Oj, jag missade det först, men nu har jag testat med Alt-X.
Ja, om man drar upp till native blir det riktigt snyggt, men då får jag ca 8 fps i 1440p med ett RTX 2080 och det är nån slags artefakt kvar, typ att raytracingen inte denoisar ordentligt (vissa ytor är gryniga).
Synd att min dator med 4090 är trasig. Vad har du för GPU?
Har ett 4080 Super, ställde in dlss Quality och det flyter på som fan ! Jävligt mäktig mod! SÅ många texturer som är råskarpa nu!
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Har ett 4080 Super, ställde in dlss Quality och det flyter på som fan ! Jävligt mäktig mod! SÅ många texturer som är råskarpa nu!
Ja, jag märkte det, att det måste antingen köras i native eller DLSS i Quality mode, allt lägre ger lite för mycket suddighet. Ja, det är sjukt snyggt.
Men det blir problem med fps-en när man bara har ett RTX 2080. 2005 var det helt okej med att spela en shooter i 25 fps, men idag är jag alldeles för kräsen.
Memento Mori
Fick runt 120-130fps någonting i 4K. 30ms input lag. Tycker det kändes något för ljust. Inte riktigt värt att spela så.
Reshade och ändra vad du vill på 5 sek.
Reshade och ändra vad du vill på 5 sek.
Får man 0ms latency då?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Fast de har väl varit väldigt tydliga med det också? Att de förbättrat massa modeller alltså.
TYDLIGA har dom väl verkligen inte varit... Dom kanske aldrig förnekat det och/eller redovisat hur det egenligen ligger till nånstans.
Men att det är långt ifrån ren "RTX-magi" som ligger bakom dom grafiska skillnaderna är väl ändå allt annat är tydligt?
Dom kanske aldrig direkt ljugit eller förnekat hur det egenligen ligger till, men dom har ju helt klart varit sjukt otydliga med det.
"Väldigt tydliga"
- HAH!
subterranean homesick alien
TYDLIGA har dom väl verkligen inte varit... Dom kanske aldrig förnekat det och/eller redovisat hur det egenligen ligger till nånstans.
Men att det är långt ifrån ren "RTX-magi" som ligger bakom dom grafiska skillnaderna är väl ändå allt annat är tydligt?
Dom kanske aldrig direkt ljugit eller förnekat hur det egenligen ligger till, men dom har ju helt klart varit sjukt otydliga med det.
"Väldigt tydliga"
- HAH!
"At the same time, we'll be remastering all of the game's assets, to be made available to the community for free."
Det står bokstavligen på framsidan av hl2rtx.com, men du kanske är en som bara läser rubriker och bildar dig en uppfattning utifrån det bara för att få klaga lite.
Får man 0ms latency då?
Det beror på hur kraftfull din GPU är. På en GPU kan samma ReShade-filter lägga till +10 ms fördröjning, och på en annan GPU kan samma ReShade-värde bara lägga till +0,3 ms fördröjning. I ditt fall så nämde du att det är för ljust. om du bara skall göra bilden mörkare så kommer det inte bli någon latency som läggs till och kommer vara samma som om du inte har reshade. Däremot om du börjar lägga till både det ena och andra så beror det ju på din gpu. Nu är ju detta single player so tror knappast du märker om du får 0.3 extra latency.
"Väldigt tydliga"
- HAH!
Det är ju en demo för RTX Remix, inte bara raytracing eller dlss. Det kunde knappt vara tydligare.
"NVIDIA RTX Remix
Create stunning NVIDIA RTX™ remasters of classic games. RTX Remix is an open-sourced platform that allows modders to easily capture game assets, automatically enhance materials with generative AI tools, and create stunning RTX remasters that feature full ray tracing and neural rendering technologies including DLSS 4 with Multi Frame Generation."
Det är ju en demo för RTX Remix, inte bara raytracing eller dlss. Det kunde knappt vara tydligare.
Jo.
"At the same time, we'll be remastering all of the game's assets, to be made available to the community for free."
Det står bokstavligen på framsidan av hl2rtx.com, men du kanske är en som bara läser rubriker och bildar dig en uppfattning utifrån det bara för att få klaga lite.
Åhå - så det står alltså på nån hemsida nånstans hur det egentligen ligger till?
Isåfall var ju inte nyheten från FZ eller videon dom länkade missvisande över huvud taget.
"Väldigt tydliga"
- HAH!
Det lilla jag sett och läst från utvecklarna har då varit väldigt tydligt. Men du verkar vara en sån som njuter av konspirationsteorier så vi släpper det och tar en trevlig helg istället 🎉