"Väldigt positiva" – Steam-köparna gillar Assassin's Creed Shadows

Medlem
Skrivet av Gen:

Är det allt? Det är ju ingenting mot tex Dragon Age : Veilguard.
Sen är den historien mest en myt vad jag förstått, aja inte för att det spelar så stor roll. Tydligen verkar många föredra att spela med tjejen ändå då hon liknar en Assassin mer än Yasuke.

Ubisoft har ju gått nyligen och sagt att Yasuke är en fiktiv figur. Om det skulle va en överraskning för alla eller någon att Assassin's är fiktion och alltid varit. Men nu är det så illa att man kan bränna ner nått tempel t.ex. Fan ingen gnydde öve Valhalla mär man härja runt bland kyrkor och kloster. Odyssey var ju väldigt verklighetsbaserat med att a
slåss mot medusa och andra figurer haha. Jag är förvånad över hatet mot Ubisoft. Tycker dom gjort många bra spel. Alla spel måste inte va mästerverk liksom för att det ska va kul. Men den här "anti-woke" rörelsen gör allt för att hitta de minsta lilla att gny om tycker jag. Fan sluta spela då om allt är så jävla dåligt 😅😅

Gen
Medlem
Skrivet av Red_warning:

Större delen av kontroverserna kring detta spel grundar sig väl mer i att Ubisoft påstått att de tagit stor hänsyn till historisk fakta när de gjorde spelet, vilket helt enkelt inte är sant. Yasuke är t.ex. mestadels baserad på engelskspråkiga Wikipedia där artikeln är mer eller mindre fabricerad. Sen späddes det hela på över att en del japaner tagit illa vid sig och att det diskuterats i det japanska parlamentet.

Skrivet av John_Holme:

Ubisoft har ju gått nyligen och sagt att Yasuke är en fiktiv figur. Om det skulle va en överraskning för alla eller någon att Assassin's är fiktion och alltid varit. Men nu är det så illa att man kan bränna ner nått tempel t.ex. Fan ingen gnydde öve Valhalla mär man härja runt bland kyrkor och kloster. Odyssey var ju väldigt verklighetsbaserat med att a
slåss mot medusa och andra figurer haha. Jag är förvånad över hatet mot Ubisoft. Tycker dom gjort många bra spel. Alla spel måste inte va mästerverk liksom för att det ska va kul. Men den här "anti-woke" rörelsen gör allt för att hitta de minsta lilla att gny om tycker jag. Fan sluta spela då om allt är så jävla dåligt 😅😅

Aja, det var ju bra att Ubisoft till sist sa sanningen om att Yasuke är fiktiv trots allt men dåligt tjatat så mycket om att de försökt hålla sig nära historien.

123
Skriv svar