Command & Conquer: Red Alert 2
Jag spelade 1an lite kort innan det här, men tyckte inte det var lika kul som jag gjorde för 30 år sen eller vad det är. Jag var jätteliten och det var nog det första rts jag prövade så var ashäftigt då. Så hoppade in i tvåan istället. Det finns iofs en remaster på ettan som kanske fixar saker jag störde mig på (typ att man bara kan träna en enhet i taget)
Skulle säga att 2an fungerar alldeles utmärkt som stand alone - du behöver inte ha koll på ettan då det inte är något som händer där som spelar någon roll i tvåan förutom att de allierade vann.
Om Sovjet vann leder det till händelserna i Command & Conquer-serien.
Det jag är glad att jag spelade ettan före tvåan var ju just att jag kände igen det som ett Red Alert-spel men att allt såg så mycket bättre ut, fungerade bättre och roligare. Det var många spel på den tiden där uppföljaren verkligen imponerade på den fronten och RA2 är ett praktexempel. Vissa enheter som V2-raketerna har fått en uppdatering i 2an och de allierade och sovjet verkar ha bytt roller i vissa enheter (sovjet hade mycket flygplan i ettan - i tvåan är det tvärtom) - är så jag minns det iaf.
Ja, väldigt mycket Sim City. Det skulle egentligen kunna vara ett annat sorts spel, men de gjorde det till RTS : ) Mycket fina byggnader är det.
Edit på din edit - ja det är också mycket mer kåtbockigt, särskilt i expansionen. I 3an fortsätter det till nya höjder.
Men det är ju inte direkt pantsu hunter heller
Tror en speciell grejj med old school c&c o red alert var att du kunde speeda upp bygg speeden på dina byggnader genom att bygga flera mcv truckar o deploya dem. Samma sak med barracker o war factories. Istället för att det tar 120 sek för en gubbe så kunde du pusha det till en sekund baserat på hur många barracker du hade byggt. Sen dubbelclicka man på barracken där man ville att de skulle komma ut från i förväg.
Skit nice tyckte jag som ung iaf 😀
Allies var roligast o köra Korea o köra ett par flygfält med vlack eagles o förstöra broarna för att sakta ner fienderna. Var bäst i kompisgruppen i Lan matcher men på matrix it caféet i stan fick man däng sen av nån som hade mer erfarenhet av att lira på nätet 😁
Tror en speciell grejj med old school c&c o red alert var att du kunde speeda upp bygg speeden på dina byggnader genom att bygga flera mcv truckar o deploya dem. Samma sak med barracker o war factories. Istället för att det tar 120 sek för en gubbe så kunde du pusha det till en sekund baserat på hur många barracker du hade byggt. Sen dubbelclicka man på barracken där man ville att de skulle komma ut från i förväg.
Skit nice tyckte jag som ung iaf 😀
Allies var roligast o köra Korea o köra ett par flygfält med vlack eagles o förstöra broarna för att sakta ner fienderna. Var bäst i kompisgruppen i Lan matcher men på matrix it caféet i stan fick man däng sen av nån som hade mer erfarenhet av att lira på nätet 😁
Jaaa man kan bygga fler barracker för snabbare produktion, men jag vill köa upp dem typ, bygg 10 tanks.
Kommer inte ihåg om spelet hade rally point. I tvåan vet jag iaf att det mesta finns. Man behöver dubbelklicka på den barrack eller warfactory man vill ska faktiskt producera enheten.
Jag brukade alltid köra som Sovjetsidan, tror inte landet i sig var så viktigt. Men älskade Apocalypse Tanks.
Om det var något lag jag tyckte var lite roligare på andra sidan var det britterna med sina snipers
Rädda Lört! Tack för den Christer Engström i GamePlay
Jag måste erkänna.. förstår inte meningen. : s
hade du gi:s i byggnader mot Kirovs? =:)
tänkte att de endast sköt mot marken
The rocketeer is an Allied airborne infantry unit in Command & Conquer: Red Alert 2 and Yuri's Revenge.
De i hus som allierad. Som kommunist va de nog mest teslagubbar man använde.
Jag spelade RA1 när det kom ut och det som lockade var att det kändes seröst. Stalin var dödlig och det kändes viktigt att bekämpa honom.
Sen kom RA2 och det hela kändes som en tecknad show som inte tog sig själv lika seriöst som föregångaren. Det var för mig väldigt avtändande och sabbade stämningen oavsett hur bra gameplayet var.