Jag har fått Maginfluensa eller matförgiftning
Min dotter har varit sjuk sedan i fredags, mycket kräkningar och helt orkeslös. Igår direkt efter jag och sambon ätit pizza blev vi illamående och behövde turas om att springa på dass, kräkningar och nummer 2 under kvällen och hela natten så det blev knappt någon sömn. 2 sjuka föräldrar och 2 barn är riktigt jobbigt, speciellt när den äldsta är i värsta trotsåldern.
Ingen ork, inte ens ork till att titta på tv, men barnen måste tas om hand ändå.
Det känns som en riktigt fruktansvärd bakfylla.
Min dotter har varit sjuk sedan i fredags, mycket kräkningar och helt orkeslös. Igår direkt efter jag och sambon ätit pizza blev vi illamående och behövde turas om att springa på dass, kräkningar och nummer 2 under kvällen och hela natten så det blev knappt någon sömn. 2 sjuka föräldrar och 2 barn är riktigt jobbigt, speciellt när den äldsta är i värsta trotsåldern.
Ingen ork, inte ens ork till att titta på tv, men barnen måste tas om hand ändå.
Det känns som en riktigt fruktansvärd bakfylla.
Krya på dig!
Det är maginfluensa. Matförgiftning är över på max 48 timmar (oftast inte ens det) och smittar inte. Så om dotra di haft det sen fredags år det definitivt maginfluensa. Kul!
Det tog slut för mig på mindre än 48 timmar, sambon har fortfarande lite ont i magen, dottern mår bra igen, vår bebis kräktes 3 gånger inatt, med 5 minuters mellanrum, men har inte kräkts igen.
Du har mina sympatier. Hade nå liknande med familjen för lite mer än en månad sen där det var feber och skit och då insåg jag att vara sjuk pre barn är fan semester på mallis jämfört med att behöva ta hand om barnet samtidigt som man mår piss.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Du har mina sympatier. Hade nå liknande med familjen för lite mer än en månad sen där det var feber och skit och då insåg jag att vara sjuk pre barn är fan semester på mallis jämfört med att behöva ta hand om barnet samtidigt som man mår piss.
Jag hade även 38,5 i temp, och 2 barn 😅
Inte för att vara den som är den, men ibland är det skönt att vara barnlös
Krya på dig.
Det var inget lätt beslut, men jag och min sambo har beslutat att vi inte vill ha barn.
Vi ska berätta det för honom ikväll.
Min stora grabb var sängliggandes hela dagen igår. Sen kom han upp vid 18-tiden och spydde på toa och golv. Inget skoj alls.
Idag har det inte hänt något… *knacka i bord*
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Det var inget lätt beslut, men jag och min sambo har beslutat att vi inte vill ha barn.
Vi ska berätta det för honom ikväll.
🤣🤣🤣
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Vinterkräksjukan och magsjuka går på jobbet här med bara att hoppas att man slipper då jag blev matförgiftad för 2 helger sedan så känner jag mig klar med ett liv på toan för tillfället.
Krya!
Fick kampolybakter för ett antal år sedan, diarré, 42 graders feber, kunde knappt göra något annat än krypa, när jag väl tog mig upp så rann det svett från hela kroppen, en stor svettpöl i sängen. Jag borde ringt 112. Det hade inte gått att ta hand om några barn i det tillståndet 😬
Fick kampolybakter för ett antal år sedan, diarré, 42 graders feber, kunde knappt göra något annat än krypa, när jag väl tog mig upp så rann det svett från hela kroppen, en stor svettpöl i sängen. Jag borde ringt 112. Det hade inte gått att ta hand om några barn i det tillståndet 😬
42 är livsfarligt högt. Du kunde avlidit.
Guess what, sjukdomen var inte över 😢
Glöm inte att använda ett sjujävla starkt rengöringsmedel. Annars återinfekteras du bara.
Viam inveniam aut faciam
🤣🤣🤣
Jag tror han tog det bra! Men det är svårt att veta med 2,5-åringar.