Världens snyggaste omslag – ny turnering

Medlem

Den var otroligt snygg!

Medlem

Det första spelet (överst) kom för 30 år sedan men lyckas fortfarande se modernt och fräscht ut.

Edit:

Medlem

Favorit

Medlem

signatur

Jätteintressant information.

Skrivet av BiffTannen:

Menar du att yrkesskicklighet och kunskap finns i alla yrken utom formgivning/marknadsföring. Enbart för att du kan säga vad du tycker är "snyggt"?

Märklig diskussion.

Du har naturligtvis helt rätt i det du säger. Tycker inte att du framstod som dryg/översittare, for what it's worth. 🤷

Medlem

Här är några jag gillar.
Retribution är verkligen inte ett omslag jag gillar för att det är mitt favoritspel jag har inte ens spelat det utan köpte det i någon rea-låda på 90-talet enbart för omslaget😅
Artura, Tower Of Babel och Supremacy gillar jag även spelen och skulle inte säga nej till att har artworksen på väggen.
Hybrid har jag redan på väggen (en inramad A2 poster) eller rättare sagt lutad mot väggen... spelet är inte kul utan snarare ångestframkallande😅 Omslaget var lite läskigt tyckte jag när jag var liten, men det är ändå en favorit.

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Få se om Zelda och Super Mario vinner då.

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Jag tycker faktiskt att ni kan vara mera transparenta med hur ni väljer vilka som skall möta vilka. Fixa en tombola eller något och filma när ni drar, eller dra ur en hatt...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ultima V har också en av mina favoriter:

Medlem

De topp tre jag spontant kom på har redan postats, bra jobbat!
Wasteland, Journey, X-COM: Terror from the Deep

Medlem
Hidden & Dangerous

Nough said

Mos
Medlem
Medlem

Red factions omslag är ikoniskt tycker jag. Det hintar kraftigt om revolutionen mot jorden.

Alien vs Predator 2 fångade också ögat med Geigers estetik. Skitläskigt att vara ensam marine på den övergivna basen.

Blood var ett omslag som också väckte nyfikenhet, även om demonen högst upp kunde ge mardrömmar.

Fortsätter på skräcktemat med Phantasmagoria. Har aldrig vetat vad framsidan föreställer, men spelet gav mig kalla kårar bara av att se på. Dessutom innehöll jewel-caset typ 7 skivor eller fler!

Medlem

Här är ett gäng med omslag utan att vara i någon rang ordning

Hellbender

Shattered Horizon

Armed and Dangerous

Hellgate London

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

Baldur's Gate 3

Eternal Darkness: Sanity's Requiem

Star Wars: Rogue Squadron

Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader

Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike

Star Wars: Shadows of the Empire

Star Wars Battlefront (2015)

The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

Generation Zero

Elite Dangerous

Front Mission Evolved

Front Mission 1st

Command & Conquer: Generals – Zero Hour

Subnautica

Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

MechWarrior 2: 31st Century Combat

MechWarrior 3

MechWarrior 4: Mercenaries

MechWarrior 5: Mercenaries

Medlem
Medlem

Folk kan grina hur mycket de vill om att vi bara laddar upp omslag vi är nostalgiska över, och inte utefter konstnärlig sprängkraft, och jag må vara biased då detta var första spelet jag köpte som knapp sexåring efter att ha krattat löv i familjens trädgård - men jag tycker också denna är otroligt läcker och vacker i sin enkelhet! Älskar både spelet och omslaget enormt! Tyckte inte blåa eller gula ser lika bra ut så var nog därför jag valde Red även om jag alltid väljer Squirtle som starter

Medlem
Medlem
Medlem

Jag tycker merparten av alla uppladdade bilder ser rent av fula ut.

Man kanske skulle röstat ut de fulaste först.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem

Denna var enkel och stilren, har inte spelat spelet ens så inte utifrån det jag nominerar denna!

Medlem
Redaktör
Ponny

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Secret of Mana, skandinaviska eller framför allt den japanska utgåvan är ju så läcker.

Medlem
Strider
Skriv svar