Amerikansk kristen jihad?

Medlem

fan i mig på tiden att någon jänkare tar och ser till sitt eget land innan man hoppar ut och driver sin dynga över resten av världen, mycket bra


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hmm förintelsen handlade mer om att ta kål på oönskade individer o där var allt från homosexuella,zigenare, judar etc som åkte på torsk däremot så var det mest judar som dog och det var avundsjuka och girighet som var orsaken först o främst till att den gruppen råkade mest illa ut hade inget med tro att göra.

Sant, men anledningen till hatet mot judar grundade sig på troskonflikter för länge sedan.

Skrivet av Notumforce:

korstågen , återigen var ju pengar största skälet till att man slaktade otrogna där nere , sen att gemene man blev sålda på att det handlade om tros krig är en annan femma.

Visst handlade det om också tro. Jerusalem var den heliga staden, man tvångskonverterade krista till islam eller dödade dem. Man bar med dig heliga kors, red mot Jihad, Påven var inblandad och glöm inte barnens kroståg. Visst var pengar en viktig faktor, men långt ifrån bara det.
Brist på respekt för folks tro har lett till massmord. Andra exempel på detta är romarnas förföljelse av kristna.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

lillaiwazz, tack för ditt medhåll.

Skrivet av Mr. G:
Skrivet av CastorFiber:

Vad menar du med att bristande respekt för troende har lett till för konflikter? Vad är det du tänker på?

Räcker det om jag nämner korstågen, 30-åriga kriget och förintelsen?

Dina åsikter om "justerat tänkande" är allt för kränkande för att jag skall besvara dem utan att bryta mot någon regel.

Korstågen berodde på att kristna ville frälsa otrona, som mig - Inga kristna, inget kortåg.
30-åriga kriget var en konflikt mellan kristna som tvistade om jesus hette johansson eller andersson i efternamn - Inga kristna, ingen konflikt.
Förintelsen, ytterligare exempel på hur kristen hetsjakt leder till elände för oliktänkande.

Försöker du försvara din kristna tro med exempel på all skit som har gjort i din guds namn? Det är skrattretande, jag kan inte ens ta det på allvar.

Min teori, eller teorier om justerat tänkande är kränkande för dig?! Kom igen, om du tar illa upp av sanningen förstår jag att du gömmer dig i en fantasivärld - Jag blir inte kränkt, du behöver inte tänka på mig så utan att bryta mot några forumregler, berätta för all del vad det är som är så kränkande med det jag sagt.

Du har en lång serie regler du lever efter, utan eftertanke endast pga vad det står i en 2000 år gammal bok - dina enda bevis är att jag inte har några antibevis - Jag säger att om du accepterar jesus, accepterar du svar på vissa frågor, svar utan bevis - detta begränsar ditt tänkande, du tror ju redan att du har svaren. Du är felinformerad, lurad, duperad eller bara för lat för att leta vidare - hur har jag kränkt dig?

Kom igen för fan, du kränker mig med dina intorkade åsikter om hur saker skall vara. Tänk efter iställer för att lyssna på mamma. För fan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det mest ironiska i hela historien är att många förfäder till dagens amerikaner kom dit pga av religionsfriheten som rådde i landet.. allt jag kan säga åt dagens amerikaner är LOLZ, go eatz your cheezeburgerz!

Medlem
Skrivet av Lerner:

Det mest ironiska i hela historien är att många förfäder till dagens amerikaner kom dit pga av religionsfriheten som rådde i landet.. allt jag kan säga åt dagens amerikaner är LOLZ, go eatz your cheezeburgerz!

Ja, the founding fathers hade inte varit särskilt glada över situationen som råder i landet idag.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Lerner:

Det mest ironiska i hela historien är att många förfäder till dagens amerikaner kom dit pga av religionsfriheten som rådde i landet.. allt jag kan säga åt dagens amerikaner är LOLZ, go eatz your cheezeburgerz!

Ja, the founding fathers hade inte varit särskilt glada över situationen som råder i landet idag.

Mig veterligen råder det religionsfrihet i USA? Visst finns det folk som ogillar att det gör det överallt i världen (t.ex. de som försöker stoppa moské bygge i Blekinge), men det kan man inte göra någonting åt i ett demokratiskt samhälle.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Mig veterligen råder det religionsfrihet i USA? Visst finns det folk som ogillar att det gör det överallt i världen (t.ex. de som försöker stoppa moské bygge i Blekinge), men det kan man inte göra någonting åt i ett demokratiskt samhälle.

Religion och stat ska hållas särskiljda. Och det är fel att staten väljer en religion och propagerar för - det inskränker på de som inte tror på den religionen.

Så vitt jag vet var the founding fathers inte ens särskilt religiösa själva, snarare var de om inte annat agnostiker.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Mr. G:

Mig veterligen råder det religionsfrihet i USA? Visst finns det folk som ogillar att det gör det överallt i världen (t.ex. de som försöker stoppa moské bygge i Blekinge), men det kan man inte göra någonting åt i ett demokratiskt samhälle.

Religion och stat ska hållas särskiljda. Och det är fel att staten väljer en religion och propagerar för - det inskränker på de som inte tror på den religionen.

Så vitt jag vet var the founding fathers inte ens särskilt religiösa själva, snarare var de om inte annat agnostiker.

Tror det blev ett missförstånd, jag anser inte att staten skall inte staten propagerar för en religion.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Detta är en tråd om ett ämne som jag brukar kunna debattera i timmar, dock så har jag just nu tunghäfta hmm. Kul att läsa dock


signatur
Medlem

Är så jävla trött på knäppgökar som använder sin religon som ett argument. kolla bara på korstågen, terrobombing i mellanösten m.m. De som gör det vill bara ha makt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Är så jävla trött på knäppgökar som använder sin religon som ett argument. kolla bara på korstågen, terrobombing i mellanösten m.m. De som gör det vill bara ha makt.

Å andra sidan har ju vetenskapen lett till det folk brukar tro blir mänsklighetens undergång till exempel atombomber och global uppvärmning.

Skriv svar