15.00 – Se Nintendos Switch 2-show med FZ!
visst om du knappat in en 58 bokstäver lång friend code
Jag sneglar bara på streamen så jag missade detaljer men just kamerafunktionalitet och onlinespel öppnar dörren för det där. Tror du inte kommer QR-koder?
Jag lägger inte någon värdering i det här egentligen.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Inte jätteimpad så sätt av denna show, men ny mariokart såg riktigt ballt ut. Sen kunna spela i 4k60 (säkert med skalning) gällande Zelda och nya spel är ju riktigt ballt.
Men framförallt, de slängde in Silksong release 2025 i en liten banner... wtf
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
NES är den den enda Nintendo-konsolen jag ägt, den hade mycket trevliga spel när det begav sig.
Ska bli intressant att se vad Nintendo hittar på, nya event och spelnyheter är alltid kul så kommer spana in streamen, även om jag inte är speciellt hypad och lär skippa konsolen.
Alltså, måste citera mig. När jag skrev att jag lär skippa konsolen... nu när FromSoftware släpper ett jävla EXKLUSIVT spel till Switch 2... helvete.. måste jag verkligen köpa Switch 2 nu?!
Det måste väl vara tidsexklusivt, förhoppningsvis? Snälla?
The more I practice, the luckier I get.
Nja, nä.
I sig stabilt innehåll men, som sagt, denna reveal säljer inte in konsolen till mig. Känns som en lite mer funktionell Switch där, i vanlig ordning, mycket fokus i ett i ledande skede kommer ligga på Switch 2-versioner av redan släppta spel.
Skall dock och oavsett bli kul att köpa en ny Nintendo-konsol igen för första gången på över ett decennium.
Vad in i helvete! Såg nästan ut som Bloodborne 2.
Suger dock att det är Switch 2 exklusivt
Skulle vara komiskt om spelet floppar på Switch 2. Tänker att det kanske är fel målgrupp?
Du snackar. Det är switch i 1080p/120hz med laggiga twitch features för den som har vänner. Det enda jag saknar är frame generation. men ge det 10 år till.
Jag vill då absolut inte ha frame generation med input delay.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag vill då absolut inte ha frame generation med input delay.
jag vill absolut ha ray-tracing... men som sagt. 10 år till
Alltså 120hz och HDR, det är över förväntan!
De sa inget om skärmen är oled eller inte men då lär ju hdr fungera på oled tvn!
Dusk Blood, only on nintendo switch! Shit, måste ha det om det är ett Souls spel. Hade dock hellre köpt det på PC men bra att det inte är låst till Playstation.
Hoppas fortfarande att alla spel skalas upp bättre även om de inte får högre texturer.
C knappen lär jag inaktivera. Värdelöst för mig som inte har några spelkompisar.
De sa inget om skärmen är oled eller inte men då lär ju hdr fungera på oled tvn!
Dusk Blood, only on nintendo switch! Shit, måste ha det om det är ett Souls spel. Hade dock hellre köpt det på PC men bra att det inte är låst till Playstation.
Hoppas fortfarande att alla spel skals upp bättre även om de inte får högre texturer.
C knappen lär jag inaktivera. Värdelöst för mig som inte har några spelkompisar.
Det framgick på presentationen att det är en LCD, dvs. ej OLED.
Hoppas fortfarande att alla spel skals upp bättre även om de inte får högre texturer.
"Vivid LCD" 😮💨
H-How can she slap, kupo!?
Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att denna reveal såhär långt känts ungefär lika knepig för folket som den för Wii U.
Det vill säga, lite som New 3DS snarare än en uppfölljare till 3DS. Eller Game Boy Color till Game Boy.
En ny version av Switch.
Inte direkt en ny konsol i sig.
Nu stör det mig absolut inte, då jag föredrar det framför något nytt utan bakåtkompatibilitet.
Men satt i en större kontext, konsument och marknadsmässigt?
Bara det faktum att de fick understryka i revealen att ”Se, det här är inte BARA en uppdaterad Switch!” ger mig verkligen repriskänslor från Wii U.
Jag håller med. Känns lite väl mycket som Switch pro och inte Switch 2. Får se om det flyger tillräckligt för att stora massan ska välja att uppdatera från första Switch.
Vissa funktioner mm skakade jag bara åt huvudet åt. Nintendo håller örat mot marken men missar allt. Att 2025 snacka upp Gyro-styrning, webkamera och chat utan headset känns konstigt.
Intressant att man kan köra Metroid prime 4 med "mus" ....
OCH i 4K med 60 bilder/sekund eller 1080p med 120 bilder/sekund.
"Vivid LCD" 😮💨
Aha missade det.
OCH i 4K med 60 bilder/sekund eller 1080p med 120 bilder/sekund.
Blir perfekt när man spelar bärbart då man ändå inte kör i 4K då.
lite dåligt med nintendos egna spel asså.
Nytt Mario ?
Nytt Zelda ?
Nytt F-Zero ?
Nytt Star Fox ?
Donkey kong och kirby iaf 😁
Alltså jag vet inte om jag är ute och cyklar men är det bara jag som tycker att Switch 2 känns lite mer som en Switch Pro?
Jag skulle definitivt säga att du är ute och cyklar.
Kolla igenom lite snabbt nu i efterhand. Väldigt intressant Nintendo Direct! 2025-2026 ser mycket lovande ut.
Duskbloods såg coolt ut!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]