Vi som ska importera Switch 2

Medlem

Hade helst köpt direkt från Nintendo, men då jag inte uppfyller kriterierna så blev det en beställning från Amazon.fr på Switch2+Mario Kart, två Pro controllers, ett set med rattar och ett skyddsfodral. Valde Expressfrakt så paketet borde landa som senast veckan efter lanseringen. Stödjer Svenska återförsäljare under tiden genom att köpa begagnade Switch-spel och PC-komponenter där priserna är vettigare

Medlem

Hur lyckas ni alla beställa från dessa sidorna (som t.ex ovan)? Jag går in på dem kort efter att jag ser att någon har lyckats beställa men det står alltid som att de är slut på lager för mig.

Medlem
Medlem
Skrivet av Aztekiar:

Och ja, denna gång hann jag beställa

Medlem

Den som finns på spanska amazon har ingen laddare inkluderad?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Vet inte varför de visar att det inte är någon laddare. Men bilden på kartongen står det "AC adapter x1". Har svårt att se att de skulle sälja utan laddare.

Medlem
Skrivet av magma:

Står uttryckligen i beskrivningen att power adapter medföljer. Rent tekniskt ska nog inte dockans strömanslutning ses som en laddare.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Vet inte varför de visar att det inte är någon laddare. Men bilden på kartongen står det "AC adapter x1". Har svårt att se att de skulle sälja utan laddare.

Skrivet av nicbex:

Står uttryckligen i beskrivningen att power adapter medföljer. Rent tekniskt ska nog inte dockans strömanslutning ses som en laddare.

Ah ok

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Funderar på att köpa mina Switch 2-spel från Fnac.
Köper man en prenumeration på deras Fnac+ för 10€ första året så samlar man loyalty bonus när man köper vissa produkter. Denna bonus kan sen användas för att köpa andra produkter hos Fnac.
Gratis frakt gäller bara för Frankrike men frakten är bara 4.58€ till Sverige och det verkar som att dem skickar ett paket per förbokning för samma fraktkostnad.
Det vill säga flera paket för samma order med produkter med olika lanseringsdatum men ändå ingen ökning av fraktkostnaden.

Ett exempel:
Order #1
Mario Kart World - 70€ -> 10€ loyalty bonus
Donkey Kong Bananza : 60€ -> 10€ loyalty bonus
Fnac+ första året : 10€
Frakt : 4.58€

Order #2
Mario Party Jamboree Switch 2 Edition : 60€ - 20€ loyalty bonus = 40€
Frakt : 4.58€

I detta exempel med två ordrar skulle man betala 10€ mindre än om man inte hade fnac+ och det är billigaste priserna i Europa för spelen redan innan loyalty bonusen använts.

Inte bestämt mig helt än men det kan mycket väl bli så att jag lägger en beställning på order #1.

Ja jag vet att man inte borde förboka men samtidigt känns det lite som att man får försöka motarbeta priserna på spel så bäst man kan och då kanske detta sätt ändå inte är det sämsta valet att åstadkomma det.

EDIT: La en beställning. Går ju att avboka om man av någon anledning vill det.

Försökte beställa från fnac men gick inte att välja Sverige som land när jag skulle fylla i adress :S.
Typ Chile fanns, men inte Sverige.
När jag kollade amazon.fr kunde de inte heller skicka till min adress. Jag lurar på om just det handlar om att jag inte bor i en större stad. #glesbygdslife.

Medlem
Skrivet av Actual TG:

Försökte beställa från fnac men gick inte att välja Sverige som land när jag skulle fylla i adress :S.
När jag kollade amazon.fr kunde de inte heller skicka till min adress. Jag lurar på om just det handlar om att jag inte bor i en större stad. #glesbygdslife.

Njae det har inte alltid gått att skicka till Sverige överhuvudtaget. Tror vissa leveranser inte exporteras, ett båda scenarion på fr, och jag fick till en tillslut.

Medlem
Skrivet av Actual TG:

Det borde stå Suede i listan över länder dem skickar till. Suede är Sverige på franska.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det borde stå Suede i listan över länder dem skickar till. Suede är Sverige på franska.

Ska kolla, men tror inte det, jag kollade alla länder på S och inget påminde ens lite om Sverige, sweden eller suede :S. Askonstigt.

Medlem
Skrivet av Actual TG:

När Amazon säger att de inte kan skicka är gissar jag att det är slut, då det brukar stå inte tillgänglig efteråt. Tror det blir någon race condition med att kolla att den finns i lager och sedan validera adress.

Medlem
Skrivet av Aztekiar:

Och ja, denna gång hann jag beställa

Hur mycket blev det med moms och frakt i slutändan? Är det bara en 1000kr som skiljer från svenskt pris?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur mycket blev det med moms och frakt i slutändan? Är det bara en 1000kr som skiljer från svenskt pris?

1500:- skillnad med bundle.

Medlem

Min fru är från Frankrike beställde Mario Kart bundle från deras "ICA" för 499€ = 5500 kr.

Enda nackdelen är att jag måste vänta några dagar extra på att paketet svärföräldrarna skickar ska komma fram.

Skriv svar