Vi som ska importera Switch 2
Hade helst köpt direkt från Nintendo, men då jag inte uppfyller kriterierna så blev det en beställning från Amazon.fr på Switch2+Mario Kart, två Pro controllers, ett set med rattar och ett skyddsfodral. Valde Expressfrakt så paketet borde landa som senast veckan efter lanseringen. Stödjer Svenska återförsäljare under tiden genom att köpa begagnade Switch-spel och PC-komponenter där priserna är vettigare
Nu finns den att beställa på spanska Amazon! - https://www.amazon.es/-/en/dp/B0F2JCL3NZ?psc=1&smid=A1AT7YVPF...
Nu finns den att beställa på spanska Amazon! - https://www.amazon.es/-/en/dp/B0F2JCL3NZ?psc=1&smid=A1AT7YVPF...
Och ja, denna gång hann jag beställa
Den som finns på spanska amazon har ingen laddare inkluderad?
Vet inte varför de visar att det inte är någon laddare. Men bilden på kartongen står det "AC adapter x1". Har svårt att se att de skulle sälja utan laddare.
Den som finns på spanska amazon har ingen laddare inkluderad?
Står uttryckligen i beskrivningen att power adapter medföljer. Rent tekniskt ska nog inte dockans strömanslutning ses som en laddare.
Vet inte varför de visar att det inte är någon laddare. Men bilden på kartongen står det "AC adapter x1". Har svårt att se att de skulle sälja utan laddare.
Står uttryckligen i beskrivningen att power adapter medföljer. Rent tekniskt ska nog inte dockans strömanslutning ses som en laddare.
Ah ok
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Funderar på att köpa mina Switch 2-spel från Fnac.
Köper man en prenumeration på deras Fnac+ för 10€ första året så samlar man loyalty bonus när man köper vissa produkter. Denna bonus kan sen användas för att köpa andra produkter hos Fnac.
Gratis frakt gäller bara för Frankrike men frakten är bara 4.58€ till Sverige och det verkar som att dem skickar ett paket per förbokning för samma fraktkostnad.
Det vill säga flera paket för samma order med produkter med olika lanseringsdatum men ändå ingen ökning av fraktkostnaden.
Ett exempel:
Order #1
Mario Kart World - 70€ -> 10€ loyalty bonus
Donkey Kong Bananza : 60€ -> 10€ loyalty bonus
Fnac+ första året : 10€
Frakt : 4.58€
Order #2
Mario Party Jamboree Switch 2 Edition : 60€ - 20€ loyalty bonus = 40€
Frakt : 4.58€
I detta exempel med två ordrar skulle man betala 10€ mindre än om man inte hade fnac+ och det är billigaste priserna i Europa för spelen redan innan loyalty bonusen använts.
Inte bestämt mig helt än men det kan mycket väl bli så att jag lägger en beställning på order #1.
Ja jag vet att man inte borde förboka men samtidigt känns det lite som att man får försöka motarbeta priserna på spel så bäst man kan och då kanske detta sätt ändå inte är det sämsta valet att åstadkomma det.
EDIT: La en beställning. Går ju att avboka om man av någon anledning vill det.
Försökte beställa från fnac men gick inte att välja Sverige som land när jag skulle fylla i adress :S.
Typ Chile fanns, men inte Sverige.
När jag kollade amazon.fr kunde de inte heller skicka till min adress. Jag lurar på om just det handlar om att jag inte bor i en större stad. #glesbygdslife.
Försökte beställa från fnac men gick inte att välja Sverige som land när jag skulle fylla i adress :S.
När jag kollade amazon.fr kunde de inte heller skicka till min adress. Jag lurar på om just det handlar om att jag inte bor i en större stad. #glesbygdslife.
Njae det har inte alltid gått att skicka till Sverige överhuvudtaget. Tror vissa leveranser inte exporteras, ett båda scenarion på fr, och jag fick till en tillslut.
Det borde stå Suede i listan över länder dem skickar till. Suede är Sverige på franska.
Det borde stå Suede i listan över länder dem skickar till. Suede är Sverige på franska.
Ska kolla, men tror inte det, jag kollade alla länder på S och inget påminde ens lite om Sverige, sweden eller suede :S. Askonstigt.
När Amazon säger att de inte kan skicka är gissar jag att det är slut, då det brukar stå inte tillgänglig efteråt. Tror det blir någon race condition med att kolla att den finns i lager och sedan validera adress.
Och ja, denna gång hann jag beställa
Hur mycket blev det med moms och frakt i slutändan? Är det bara en 1000kr som skiljer från svenskt pris?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hur mycket blev det med moms och frakt i slutändan? Är det bara en 1000kr som skiljer från svenskt pris?
1500:- skillnad med bundle.