Bionic Commando

Inaktiv

Gamereactor gav det 6/10 respektive 7/10. Vilken skillnad på betyg ändå.

Inaktiv

Uj, måste erkänna att jag också är förvånad. Ni som införskaffat spelet när det nu släpps - det vore jättekul att höra er åsikt också.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Första gången på riktigt länge jag sett 5/5. Verkar helmysko speciellt när andra sidor ger mycket lägre betyg.

Inte så bra att undergräva den trovärdighet som hela eran affärsmodell bygger på.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Boomer:

Detta är säkert ett jättebra spel, men jag tycker att FZ borde ha flera personer som testar ett spel och skriver recensioner på det, så att man kan få olika personers åsikter. Finns visserligen andra sidor man kan läsa på också, men jag liter inte på dom för fem öre.

Det tycker vi med men är i regel svårt att genomföra då vi på redaktionen får in ett exemplar av varje spel som ska recenseras. Det innebär att om flera personer ska skriva en recension så måste en person i taget spela igenom spelet för att sedan skicka det till nästa person. Ibland går detta att lösa bra om de som recenserar bor i samma stad och kanske kan spela tillsammans (Guitar Hero, Singstar och liknande spel tänker jag på nu) men ofta är vi utspridda i hela Sverige.

Vi tycker det är trevligare att få ut recensioner någorlunda snabbt än att behöva vänta längre för att flera personer ska spela igenom det.

för det mesta så köper man inte spelen på en gång dom släpps (jag iaf). kollar gärna fler recensioner och åsikter innan jag bestämmer mig.
så ni skulle kunna ta och lägga ut någon annans åsikt efter att den personen som skriver recensionen har spelat klart det. jag ger ingen kritik, du förklarade det nyss. men en idée iaf.


signatur

OORRYYEE!!

Redaktör
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Boomer:

Detta är säkert ett jättebra spel, men jag tycker att FZ borde ha flera personer som testar ett spel och skriver recensioner på det, så att man kan få olika personers åsikter. Finns visserligen andra sidor man kan läsa på också, men jag liter inte på dom för fem öre.

Det tycker vi med men är i regel svårt att genomföra då vi på redaktionen får in ett exemplar av varje spel som ska recenseras. Det innebär att om flera personer ska skriva en recension så måste en person i taget spela igenom spelet för att sedan skicka det till nästa person. Ibland går detta att lösa bra om de som recenserar bor i samma stad och kanske kan spela tillsammans (Guitar Hero, Singstar och liknande spel tänker jag på nu) men ofta är vi utspridda i hela Sverige.

Ska tilläggas att det är en kostnadsfråga också. Nog för att det är kul att ha spel som jobb men få skribenter är sugna på att jobba gratis.

Skrivet av haido:

Första gången på riktigt länge jag sett 5/5. Verkar helmysko speciellt när andra sidor ger mycket lägre betyg.

Inte så bra att undergräva den trovärdighet som hela eran affärsmodell bygger på.

FZ:s uppgift är att berätta vad vi tycker om spel. Om det är att undergräva vår trovärdighet vet jag inte varför vi alls har några besökare...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av haido:

Första gången på riktigt länge jag sett 5/5. Verkar helmysko speciellt när andra sidor ger mycket lägre betyg.

Inte så bra att undergräva den trovärdighet som hela eran affärsmodell bygger på.

Hur menar du att ett bra betyg undergräver vår trovärdighet?

Bara för att andra inte sätter lika högt? Det enda externa betygen jag visste om var SuperPlays (8/10).

Jag har spelat det av och till i över en veckas tid och har inte kunnat hitta något negativt, förutom då de glesa sparpunkterna när jag har klantat mig. Jag gillar att det är svårt och det har givit mig minst lika många långvariga spelminnen som till exempel #Half-Life 2 som också fick 5/5.


signatur
Medlem

Verkar ju lovande detta !!
De flesta har Capcom som developer också , nån som vet hur mycket Grin har hjälpt till med spelet ??


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag har spelat igenom hela spelet själv och tycker personligen att spelet ligger på runt 8-9/10 så betyget 5/5 är inte helt orättfärdigt. Det är högt men jag blir inte förvånad över att folk gillar det skarpt.

Skrivet av Snabeltorsk:

Verkar ju lovande detta !!
De flesta har Capcom som developer också , nån som vet hur mycket Grin har hjälpt till med spelet ??

Det är Grin som har utvecklat hela spelet.

Medlem
Skrivet av lixom:

Är det någon mer än jag som lagt märke till reklamen på screenshot 2?

Tricell från Resident Evil 5, kul att Capcom slänger in reklam

http://projectumbrella.net/articles/Tricell

Det var det första jag la märke till faktiskt, men jag kunde inte komma på var namnet kom ifrån. Tack för att du sa det

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Boomer:

Detta är säkert ett jättebra spel, men jag tycker att FZ borde ha flera personer som testar ett spel och skriver recensioner på det, så att man kan få olika personers åsikter. Finns visserligen andra sidor man kan läsa på också, men jag liter inte på dom för fem öre.

Det tycker vi med men är i regel svårt att genomföra då vi på redaktionen får in ett exemplar av varje spel som ska recenseras. Det innebär att om flera personer ska skriva en recension så måste en person i taget spela igenom spelet för att sedan skicka det till nästa person. Ibland går detta att lösa bra om de som recenserar bor i samma stad och kanske kan spela tillsammans (Guitar Hero, Singstar och liknande spel tänker jag på nu) men ofta är vi utspridda i hela Sverige.

Vi tycker det är trevligare att få ut recensioner någorlunda snabbt än att behöva vänta längre för att flera personer ska spela igenom det.

Men då kan man tänka så här, om ni bara får in ett exemplar, visst, recensera det och lägg ut så fort ni kan så som ni brukar, men skicka det vidare till nästa testperson och låt han recensera det också efter han är klar och lägg sedan ut den på sidan.
Då finns ju iaf en recension ute redan och folk kan läsa nästa persons åsikter sen, finns ju inget som hindrar en att göra så egentligen.

Alla går ju inte och köper spelet på engång dom läst en recension, utan kan ju dröja lite och kanske får lite mer hjälp av dom andra åsikterna, när dom dyker upp på sidan.
Ett förslag från min sida iaf.

Edit: Såg nu att Tompa typ redan svarat på ett liknande inlägg


signatur
Medlem

Avbokade mitt exemplar efter att testat multiplayer demot på 360, det va pisstråkigt. Men kul att singleplayer delen verkar bra då blir ett köp vid senare tillfälle.
Pank denna månad då Punch out o InFamous är på intågande:P

Medlem

Nu. blir det ett köp


signatur

Googla först , fråga sen

Avstängd

Shiet, hade gissat på en 2-3 max. Finfint

Medlem

Svårt att veta om detta spel verkligen är nåt att hänga i julgranen. Har läst flera väldigt tvetydiga recensioner. FZ ger det full pott (5/5) medan Gamereactor gav det (6/10). IGN UK gav det (70/100). Game Informer (6.25/10). Har känslan av att detta spel egentligen är medelmåttigt trots att det är svensk utvecklat

Medlem

När ett spel får minsta lilla betyg utanför normen blir det ofta ett himla gnäll.

Om ett spel får anmärkningsvärt dåligt betyg blir det liv, får det högt så blir det liv.

Jag hoppas själv på att få vinna spelet då jag älskat Bionic-serien i så många år


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Bra recension. Speciellt din förklaring av öppningen.
Verkar som att jag får Ladda ner demot och sen kanske köpa det


signatur

Rawr

Medlem

Fan va sweet, hoppas de lyckas bra med terminator spelet ^^

Medlem

Som jag sa i nån annan thread, det är detta dem har arbetat på inte Terminator... terminator & wanted måtte vara förjävliga..

Medlem

Skulle inte det här ha kommit i typ sommras??:\
Läste om det i GameReactors Maj nummer om nåt sånt.
Men häftigt att det fick högsta betyg.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Någon som vet något om systemkraven för PC-versionen? Det här måste införskaffas. Det blir att dra ner till Game så fort febern lagt sig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Hur länge hade spelet varit under utveckling? var det 3 år?
Folk måste lära sig att recensioner och betyg saknar betydelse, det spelar ingen roll om det är hög eller låg betyg. Det är skribentens åsikt.
Man måste själv testa spelet! och därefter döma den.
Alla tycker inte samma sak och har inte samma uppfattning.
Fz har gjort bra jobb, bry er inte om vad andra säger.

KoP
Medlem

Bra betyg. Men litar hellre på magkänslan. Blir inget köp.

Medlem

OH SHI- är det så bra alltså.. va trevligt, hoppades på att det skulle bli bra :>

Medlem

Jag har testat det och 5/5 ger jag det inte, men det är helt ok. 3.5/5 eller kanske till och med 4/5. Dock är det precis som andra säger, det är en personlig åsikt i recensionen och inget annat.

Skrivet av The_Calle:

Jag har testat det och 5/5 ger jag det inte, men det är helt ok. 3.5/5 eller kanske till och med 4/5. Dock är det precis som andra säger, det är en personlig åsikt i recensionen och inget annat.

..spelet är väl inte släppt ännu på någon plattform? ..eller?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av Aaandy:

Gamereactor gav det 6/10 respektive 7/10. Vilken skillnad på betyg ändå.

Ja guuuud, att folk skall tycka olika bra om olika saker!

Medlem

Bra recension spiken!

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Aaandy:

Gamereactor gav det 6/10 respektive 7/10. Vilken skillnad på betyg ändå.

Ja guuuud, att folk skall tycka olika bra om olika saker!

Nu handlade det dock om samma sak..

Medlem

jösse mig fullpott det var ju grymt oväntat måste ju testas.

Skriv svar