[TD] Stick Drift Deluxe

[TD] Stick Drift Deluxe

Det är lika kul varje gång, stick drift på en playstationmojäng, den här gången på PS5-kontrollen. Det började lite försiktigt, lite trevande, som om den försökte komma på den allra bästa punkten att jäklas. Det valde att visa sin sämsta sida i en bossfajt (så klart), så det blev bara att ge upp och försöka leta upp garantibevis. Men, kom jag på. Jag köpte min PS5:a vintern 2021, det finns väl ingen garanti som räcker så länge?

Vad har ni för erfarenhet.

Ska jag:

1. Försöka laga själv?

2. Vara jobbig kund (köpte på Webbhallen. . .

3. Punga upp pengar och köpa ny?

På det hela tycker jag ändå den har haft bra kvalité, men väljer man det material man använder, kommer det hända igen.

#walter_iego

signatur
Medlem

1 års garanti eller 3 års reklamationsrätt, i ditt fall har båda gått ut så det kan bli svårt att få nått nytt från webhallen.
Så antingen blir det att försöka att fixa den själv eller köpa nytt.

Fast det går alltid att prova att göra ett ärende och se vad dom säger
https://www.webhallen.com/se/info/16-Garantivillkor

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Vileoxe:

1 års garanti eller 3 års reklamationsrätt, i ditt fall har båda gått ut så det kan bli svårt att få nått nytt från webhallen.
Så antingen blir det att försöka att fixa den själv eller köpa nytt.

Fast det går alltid att prova att göra ett ärende och se vad dom säger
https://www.webhallen.com/se/info/16-Garantivillkor

Tack för länken, hittade också en länk på Sonys sida, att man kan skicka in den till dom. Får kolla upp vilket som blir bäst i det här fallet.

signatur

Det blev tyvärr nej från alla håll, Sony vill inte reparera och inte Webbhallen heller. Känns rätt surt, inte för pengarna egentligen, men, varför gör man en undermålig produkt som slutar funkar som den ska efter normalt användande? Sjukt att vi accepterar det. Borde vara garanti på livstid.

signatur
Medlem

Jag reparerade alla min joycons själv när de började drifta. Kan tänka mig att ps5 kontroll kan vara lite svårare men borde gå med nån bra guide

Trist! Hade det varit Nintendo Switch hade jag erbjudit att byta ut spaken gratis (bortsett från kostnaden för själva spaken förstås) men kollade en video på hur man gör med Dualsense och det är tyvärr utanför mina färdigheter.

Det är faktiskt förjävligt hur dåligt dosor generellt fungerar idag med dåliga spakar och knappar som börjar jäklas.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Jag har haft tre DualSense, alla har fått drift. Inte bästa kvallisort!

Skrivet av caracarn:

Jag reparerade alla min joycons själv när de började drifta. Kan tänka mig att ps5 kontroll kan vara lite svårare men borde gå med nån bra guide

Har hittat ett par, ska testa. Vad är det värsta som kan hända, att den funkar igen (?)

signatur
Skrivet av Purjolök:

Jag har haft tre DualSense, alla har fått drift. Inte bästa kvallisort!

Usch, det är ju 2400:- rätt ut i sjön. Hade du någon garanti kvar på någon av dem?

signatur
1
Skriv svar