Dune: Awakening försenas med några veckor

Robot
Dune: Awakening försenas med några veckor

Öknen behöver mer tid i ugnen.

#Dune-awakening, #Funcom

Medlem

Det är inte bara youtubers och journalister som spelar. Closed Beta är igång sedan en vecka och själv tycker jag det är jävla tur att dom skjuter upp releasen. Hade behövt 6-12 månader till enligt mig. Jag refundade även mitt igår efter att ha spelat closed beta 1 veckan. Det är nästan ospelbart med den optimeringen som är just nu. Jag har legat mellan 10-70 fps och då har jag allt inställt på Low. Det är den galet dåliga optimeringen i UE5 som spökar som vanligt. Den absolut sämsta motorn som byggts. Tycker i övrigt att det var väldigt skoj men kräver nog några år innan det blir riktigt bra som Conan Exiles.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag har förköpt spelet ochdom får gärna putsa lite mer innan release. Ingen stress jag kommer tillbringa många år i detta spel framöver.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är inte bara youtubers och journalister som spelar. Closed Beta är igång sedan en vecka och själv tycker jag det är jävla tur att dom skjuter upp releasen. Hade behövt 6-12 månader till enligt mig. Jag refundade även mitt igår efter att ha spelat closed beta 1 veckan. Det är nästan ospelbart med den optimeringen som är just nu. Jag har legat mellan 10-70 fps och då har jag allt inställt på Low. Det är den galet dåliga optimeringen i UE5 som spökar som vanligt. Den absolut sämsta motorn som byggts. Tycker i övrigt att det var väldigt skoj men kräver nog några år innan det blir riktigt bra som Conan Exiles.

Som plåster på såren kan jag säga att UE5 går att optimera. Jag spelar för tillfället Stalker 2 (UE5) på en bärbar dator (rtx 4050, i5) flyter på i 60 FPS hur jämt och fint som helst, med DLSS.

Medlem
Skrivet av robbis:

Märkligt!
Jag kör det med allt på ultra med FSR på quality och ligger nästan alltid över 100 fps. Men ja, låter ju då som dålig optimering för vissa system.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vad har du för specs?

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Som plåster på såren kan jag säga att UE5 går att optimera. Jag spelar för tillfället Stalker 2 (UE5) på en bärbar dator (rtx 4050, i5) flyter på i 60 FPS hur jämt och fint som helst, med DLSS.

Att du använder DLSS betyder att vi (eller du för den delen) inte vet hur bra UE5 är på att optimera.

Medlem
Skrivet av Workout51:

Vad har du för specs?

har bara en en i7, 2080 och 16gb ram men har inga problem att driva de flesta andra spel.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Öknen är inte torr nog än.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar