Kommer Half -Life 3 släppas i år?

Releasehästryttare

En morgon kommer du vakna upp, öppna Fz och se denna nyheten: "HALF LIFE 3 ÄR SLÄPPT!!!!!"

Hur snabbt ringer du din chef och sjukanmäler dig?

Medlem
Skrivet av alias:

GTA 3 var ju första GTA med open world. Varför tog det slut där man kan ju tro om du uppskattade GTA3 så skulle följande två titlar uppskattas ännu mer, då båda helt objektivt är så mycket bättre än GTA3. GTA3 hade det att det var något nytt som inte gjorts förut.

Jag vet inte riktigt. Suget infann sig aldrig och trots att jag provat dom fastnade jag aldrig. Kanske så enkelt som att jag spelade mig less på GTA 3, eller om det kanske till och med var Vice City

Medlem
Skrivet av Devan:

En morgon kommer du vakna upp, öppna Fz och se denna nyheten: "HALF LIFE 3 ÄR SLÄPPT!!!!!"

Hur snabbt ringer du din chef och sjukanmäler dig?

Vetefan om jag hinner ringa någon, glömmer både tid och rum. Får väl sparken men det är det förhoppningsvis värt.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem
Skrivet av Petro:

Jag vet inte riktigt. Suget infann sig aldrig och trots att jag provat dom fastnade jag aldrig. Kanske så enkelt som att jag spelade mig less på GTA 3, eller om det kanske till och med var Vice City

Vice City kan det inte ha varit, det är ett av mina favoritspel.
https://www.moviezine.se/nyheter/underbara-gta-vice-city

Medlem
Skrivet av Petro:

Fattar, GTA 3 har jag en speciell relation til hur konstigt det än låter. "Spelade sönder det" under en sorgeprocess, Min fru dog och jag flydde in i GTA3... Hur konstigt det än låter så hjälpte det mig i stunden, var i chock och gjorde allt för att slippa tänka. GTA 3 släpptes samma dag i princip. Det blev min tillflykt.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Känns högst osannolikt att det släpps i år om inget officiellt släppts ännu. Marknadskarusellen borde åtminstone börjat rulla vid det här laget. Gissar 2026 om det ens finns något HL3.

Medlem
Skrivet av heady89:

Känns högst osannolikt att det släpps i år om inget officiellt släppts ännu. Marknadskarusellen borde åtminstone börjat rulla vid det här laget. Gissar 2026 om det ens finns något HL3.

Ja så klart för alla andra "normala" utgivare så hade marknadsföringskarusellen börjat snurra år innan release. Kanske Valve är annorlunda. Men ingen vet. Bara spekulationer och förhoppningar. Vill gärna ha ett HL3 i min livstid

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Oblivion remastered har väl sålt 4 miljoner ex redan utan reklam? Valve skulle krossa denna försäljning

Medlem
Skrivet av alias:

Ja så klart för alla andra "normala" utgivare så hade marknadsföringskarusellen börjat snurra år innan release. Kanske Valve är annorlunda. Men ingen vet. Bara spekulationer och förhoppningar. Vill gärna ha ett HL3 i min livstid

Mig veterligen har de väl alltid annonserat sina titlar minst ett par månader innan men med Alyx så var spelet nästan klart så man slapp oväntade förseningar. Kan tänka mig samma här att bam så kommer trailern 😛, men knappast bam så kommer spelet 😄

Shadowdrop känns så himla osannolikt för ett sånt projekt, man vinner ju inget på det utan bara missar möjlighet att promota. Sen vet jag inte hur relevant HL är för dagens mest aktiva gamers men Alyx kanske fick in en del nya fans.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Oblivion remastered har väl sålt 4 miljoner ex redan utan reklam? Valve skulle krossa denna försäljning

Ja det är så släpp ska gå till. Take notice cyberpunk devs, years of stuff nobody wanted to see really.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

[quote postid="4634574" userid="2846" name="heady89"]Tror inte heller ett rent show drop kommer hända men om det är så vore ndet den största händelsen det här året. De skulle sätta slut på disskutionen om vilka som är bossen.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Jag likställer släppet av HL3 med Jesus återkomst! 🙏

Medlem
Skrivet av A1200G:

Jag likställer släppet av HL3 med Jesus återkomst! 🙏

Jesus återkomst är lite av en lättviktigare jämfört med HL.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

GTA har väl alltid varit open world.

Oh well you kow what I mean OW with First person view point. Not "OW" only from word map.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Var kommer all HL3 hajp plötsligt ifrån? Har det kommit en nyhet om spelet nyligen?

Inget officiellt men tecken på spelet är under utveckling har visats i läckor mer än 1år tillbaka.
Spelet under utvecklingsnamnet HLX har dock passerat det "sista kritiska läget" kring nyår för att antingen läggas ner eller satsas på release.
Dom som har insyn i utvecklingen hos Valve säger att det finns vissa punkter då Valve helt plötsligt lägger ner ett spel som man hållt på med och det har nu HLX passerat.
Många räknar med utannonsering iår, så pass när är det.

Medlem
Skrivet av GordonF:

Inget officiellt men tecken på spelet är under utveckling har visats i läckor mer än 1år tillbaka.
Spelet under utvecklingsnamnet HLX har dock passerat det "sista kritiska läget" kring nyår för att antingen läggas ner eller satsas på release.
Dom som har insyn i utvecklingen hos Valve säger att det finns vissa punkter då Valve helt plötsligt lägger ner ett spel som man hållt på med och det har nu HLX passerat.
Många räknar med utannonsering iår, så pass när är det.

Ja Valve tycks ju vara fristående från den traditionella kräftgången hos de flesta spelutvecklare. Därför hoppet om en release som inte många väntar sig skulle kunna ske redan i år. Eller kanske om tio år Vi får se. Ekonomiskt sett så är det ju ingen brådska för dem. Steam kan de leva på till daganas slut.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Tror ni Rockstar fick syn på denna omröstningen inför beslutet att senarelägga GTA 6? Har en misstanke om att det är fallet så till alla sorry för att jag förstörde er höst..

signatur

9070 XT
9800X3D

12
Skriv svar