Vilket är ditt "slicka dina sår" spel?
Vilket är ditt slicka dina sår spel, med andra ord dit du går, spelet du spelar när du bara vill försvinna och livet har behandlat dig orättvist. Eller spelar du ens spel då?
En anekdot är för ett antal år sedan när jag fick en chock om ett oväntat och plötsligt dödsfall så stängde jag in mig och spelade GTA3 av alla spel som besatt, det var just släppt då. (ganska revolutionerande för sin tid, skrattretande nu men då kändes det som det första open world spelet någonsin men enorm stad, var strax efter attacken mot WTC 2001..) Bara för att ha tankarna någon annanstans, för att slippa tänka. Det var faktiskt en terapi som hjälpte även om jag inte tror någon psykiatriker skulle rekommendera det..
Nuförtiden så är det nog TLOU, både ettan och tvåan. Vet inte varför men storyn, det sorgliga tröstar mig på något sätt hur underligt det än låter.
9070 XT
9800X3D
Jag flyr till Azeroth när jag behöver lite extra distans från det verkliga livet.
Ok intressant. Har ju aldrig spelat Warcraft själv men fint att ha en "trygg" plats, hur grym den platsen än är om man tänker efter. Huvudsaken är flykten från livet som man inte alltid orkar med. Det är en bra grej enligt mig, Fly ett tag samla krafter sen så kan man ta tag i det verkliga livets alla problem.
9070 XT
9800X3D