Gears of War: Reloaded avtäckt – kommer till Playstation 5!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nä, det är bara gratis om du köpt det innan remastern tillkännagavs i kväll.

Köpte det 2016 men kan jag uppgradera gratis till PS5? Man borde väl kunna det... eller?
(med tanke på att nästan allt klassas som en xbox i dagens läge)

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Köpte det 2016 men kan jag uppgradera gratis till PS5? Man borde väl kunna det... eller?

Det stod ju något om att de skickar ut koder för uppgradering så skulle gissa att de skickar kod till Xbox Store för dig om du köpt det på Xbox och att det är där du kommer kunna lösa in koden för fria uppgraderingen. Så håll förhoppningen om PS5 låg.

Medlem

Har vi inte redan fått en remaster på ettan eller är jag ute och cyklar?

Redaktör
Skrivet av NoiizeR:

Vete tusan, men känns väl tveksamt? Citatet från Xbox-sidan:

Citat:

As a token of our gratitude to longtime fans, Gears of War: Reloaded will be a free upgrade for players who purchased the digital version of Gears of War: Ultimate Edition prior to today’s announcement. (Must have purchased a digital version of Gears of War: Ultimate Edition prior to 16:00 UTC on May 5, 2025. A code for Gears of War: Reloaded will be delivered prior to launch of the game via a direct message to eligible Xbox accounts.)

signatur
Skribent
Skrivet av showerguy:

Har vi inte redan fått en remaster på ettan eller är jag ute och cyklar?

Japp, till Xbox One och det håller riktigt bra fortfarande så jag ser denna som väldigt överflödig.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp, till Xbox One och det håller riktigt bra fortfarande så jag ser denna som väldigt överflödig.

Är hursomhelst låst till MS Store (PC) av någon anledning. Borde i och för sig inte behöva ge ut ett nytt spel av den orsaken.
Å andra sidan lär det skilja mindre nu från ettan gentemot prequeln som kommer tekniskt åtminstone..

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Backloggens befriare
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gissar att detta är en upptouchad version av den.

signatur

Ad hoc addendum

12
Skriv svar