Tråden om svenska ARC Raiders
Måste säga att jag blev lite förvånad över att det inte fanns någon tråd här om ARC Raiders som precis häromdagen avslutade sitt Tech Test 2. Någon mer här som var med i testet och isf vad tyckte ni?
Jag tänkte göra en lite plus/minus lista här nedanför.
Plus:
Väloptimerat & välpolerat(få buggar)
Snyggt grafiskt(Väldigt vackert spel)
Väldigt bra ljud(i stort sett allting du gör ingame skapar något form av ljud)
Atmosfären ingame riktigt bra
Gunplay kändes bra
Movement känns bra
PvE-aspekten i spelet känns välutvecklad
PvP skapar en spänning
Servrarna kändes stabila utan märkbara prestandaproblem
Minus:
Dedikerat PvE läge saknas
3rd personvy i PvP
Menyerna kändes stundtals rätt gammalmodiga(saknar snabbtangenter för mycket)
Inventory-management har helt klart förbättringspotential
Battle pass gav aningens "Pay to win"-vibbar på vissa saker man kunde köpa där
Säkert något mer jag missat, men i överlag så gillade jag spelet. Jag tycker dock att det är synd att man kör 3rd person i ett PvP-spel för det blir mycket corner-peaking och aggressiv spelstil belönas inte utan snarare bestraffas. Men spelet i övrigt känns väldigt välgjort och jag hade ändå riktigt kul när jag körde spelet. Jag saknar dock ett PvE-läge för det skapar en anspänning med konstant PvP och känns lite mer "tävlande". jag hade uppskattat ett PvE läge och kunna "chilla" lite mer stundtals. Min förhoppning är att dom med tiden stoppar in ett PvE-läge.
EDIT: Lagt till lite mer saker i plus/minus som jag kommit på.
Helt jävla magiskt!
Känner en sån tomhet nu när TT2 är slut.
Håller med dig i nästan allt.
3:e person kan allt bli lite knixigt i PvP, men varje gång jag skyller på kameran när jag blir mördad så försöker jag tänka att ”det är lika för alla”
Jag valde att köra merparten med crossplay av, för det brukar medföra en nackdel med kontroll kontra mus/tgb.
Största minuset var väl att det var lite svårnavigerat vid lootning och i inventoryt/stashen i basen. Man såg inte riktigt vart man markerade och inforutorna var lite inkonsekventa (quest-rewardsen fanns det ingen info om, om man inte lärt sig hur material/utrustning ser ut visuellt)
Att det är ”påtvingad” pvp tänkte jag inte på. Det är ju vad de utannonserat och hade jag ogillat genren hade jag inte spelat. Med AR skulle ju fungera som rent PvE också, till skillnad mot tex Hunt: Showdown där i princip inget skjuter tillbaka.
Nej, ett riktigt jäkla kul spel i genren som jag tror kommer bli pangbra!
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Var ett av de bättre "extraction shooters" jag spelat.
Bra känsla.
Var nåt speciellt med vapnen. Kändes lite som Hunt, där man måste tänka på att ladda om i rätt läge och så.
Är inte så bra på pvp-spel men överlevde rätt ofta.
Men så var det väl inte så många sweats som spelade testet heller, så det kändes som man inte dog instantly hela tiden.
Lite synd att de slopade pve delen dock. Hade varit intressant.
Edit: Gillade också att vapnen verkligen blev annorlunda(bättre) efter en upgrade.
Slutade med att jag sprang med dubbla Anvils, tror lvl 4. Mycke bang for the buck och man kunde växla snabbt samt sprang hyffsat fort kontra större vapen med samma punch.
Tycker det också är konstigt att FZ inte skrev något överhuvudtaget (kanske missa) om spelet. Det verkar vara väldigt omtyckt under testet.
Instämmer. Knäpptyst.
De hade en blänkare om TT2 vill jag minnas, men ingen uppföljning.
Det här kommer, om korten sköts rätt, locka en stor publik.
Någon som vet om ”Vigor-ägget” är menat som ett påskägg? (Vigor är en gratis extraction-looter)
Tycker det också är konstigt att FZ inte skrev något överhuvudtaget (kanske missa) om spelet. Det verkar vara väldigt omtyckt under testet.
Känns som att intresset rent generellt är rätt så dött för folk som inte spelar betan. Nästan som att spelet riskerar att bli dead on arrival.
Kommer krävas mycket för att få upp intresset.
Känns som att intresset rent generellt är rätt så dött för folk som inte spelar betan. Nästan som att spelet riskerar att bli dead on arrival.
Det är synd, verkligen. En mindre studio från sverige som verkligen gjort något speciellt. Grafisk och ljuddesignen i spelet är något helt annat som verkligen bör hyllas. Hoppas FZ gör fler nyheter om spelet!
Det är synd, verkligen. En mindre studio från sverige som verkligen gjort något speciellt. Grafisk och ljuddesignen i spelet är något helt annat som verkligen bör hyllas. Hoppas FZ gör fler nyheter om spelet!
Mindre studio vette fan (värderades till 2.7 miljarder SEK år 2020, Nexon äger runt 70% och Tencent ska lansera spelen i Kina)... Men hoppas det går bra för dem. Man märker att de kan designa kartor. Förmodligen lärt sig Battlefield tiden.
Mindre studio vette fan (värderades till 2.7 miljarder SEK år 2020, Nexon äger runt 70% och Tencent ska lansera spelen i Kina)... Men hoppas det går bra för dem. Man märker att de kan designa kartor. Förmodligen lärt sig Battlefield tiden.
Det hade jag faktiskt inte koll på! Tycker det är intressant det här med värderingar, då jag förstått att dom haft det svårt ekonomiskt efter The Finals släpptes. Och dom omsatte ju inte väldigt mycket pengar 2023; https://www.allabolag.se/foretag/embark-studios-ab/stockholm/...
Men dom var ändå större än vad jag trodde med 244 anställda.
Helt jävla magiskt!
Känner en sån tomhet nu när TT2 är slut.
Håller med dig i nästan allt.
3:e person kan allt bli lite knixigt i PvP, men varje gång jag skyller på kameran när jag blir mördad så försöker jag tänka att ”det är lika för alla”
Jag valde att köra merparten med crossplay av, för det brukar medföra en nackdel med kontroll kontra mus/tgb.
Största minuset var väl att det var lite svårnavigerat vid lootning och i inventoryt/stashen i basen. Man såg inte riktigt vart man markerade och inforutorna var lite inkonsekventa (quest-rewardsen fanns det ingen info om, om man inte lärt sig hur material/utrustning ser ut visuellt)
Att det är ”påtvingad” pvp tänkte jag inte på. Det är ju vad de utannonserat och hade jag ogillat genren hade jag inte spelat. Med AR skulle ju fungera som rent PvE också, till skillnad mot tex Hunt: Showdown där i princip inget skjuter tillbaka.
Nej, ett riktigt jäkla kul spel i genren som jag tror kommer bli pangbra!
Jo, jag kanske uttryckte mig lite klumpigt men det jag menade med påtvingad PvP är att det inte finns något PvE-läge.
Spelet har ju en liten intressant historia eftersom det ursprungligen annonserades ut som en loot shooter som endast var PvE. Sen bestämde dom sig för 1,5-2 år sen att ändra riktning och ha med PvP. Jag personligen gillar PvP väldigt mycket men vill ibland bara köra PvE så jag tycker det är lite synd att dom inte har möjligheten att köra PvE. Bästa lösningen hade ju varit om man kunde ha en PvP-karaktär och en PvE-karaktär så du inte bara kan hoppa in i PvE och grinda allt för att sen ge sig in i PvP.
PvE-aspekten tycker jag är rätt välutvecklad vilket kanske inte är så konstigt om spelet var ett PvE-spel från början. Därför borde det inte vara en jättegrej för dom att stoppa in ett PvE-läge och nå ut till en ännu bredare publik då det finns många som inte vill spela PvP överhuvudtaget. Själv gillar jag anspänningen att man kanske springer in i andra spelare, men hade ju föredragit om jag kunde få välja om jag vill köra PvP eller PvE för det kan i mitt fall bero på dagsformen vad jag känner för.
Men kul att det är så många andra här i tråden som gilla det också. Jag vart väldigt positivt överraskad då detta spel flugit lite under radarn för mig och jag fick tillgång till Tech Test via en polare.
Det hade jag faktiskt inte koll på! Tycker det är intressant det här med värderingar, då jag förstått att dom haft det svårt ekonomiskt efter The Finals släpptes. Och dom omsatte ju inte väldigt mycket pengar 2023; https://www.allabolag.se/foretag/embark-studios-ab/stockholm/...
Men dom var ändå större än vad jag trodde med 244 anställda.
Jo jag satt och titta på deras siffror också och dom var ju inte jätteroliga. Så för dom så hänger det nog mycket på att ARC Raiders lyckas och blir en hit.
Jo, jag kanske uttryckte mig lite klumpigt men det jag menade med påtvingad PvP är att det inte finns något PvE-läge.
Spelet har ju en liten intressant historia eftersom det ursprungligen annonserades ut som en loot shooter som endast var PvE. Sen bestämde dom sig för 1,5-2 år sen att ändra riktning och ha med PvP. Jag personligen gillar PvP väldigt mycket men vill ibland bara köra PvE så jag tycker det är lite synd att dom inte har möjligheten att köra PvE. Bästa lösningen hade ju varit om man kunde ha en PvP-karaktär och en PvE-karaktär så du inte bara kan hoppa in i PvE och grinda allt för att sen ge sig in i PvP.
PvE-aspekten tycker jag är rätt välutvecklad vilket kanske inte är så konstigt om spelet var ett PvE-spel från början. Därför borde det inte vara en jättegrej för dom att stoppa in ett PvE-läge och nå ut till en ännu bredare publik då det finns många som inte vill spela PvP överhuvudtaget. Själv gillar jag anspänningen att man kanske springer in i andra spelare, men hade ju föredragit om jag kunde få välja om jag vill köra PvP eller PvE för det kan i mitt fall bero på dagsformen vad jag känner för.
Men kul att det är så många andra här i tråden som gilla det också. Jag vart väldigt positivt överraskad då detta spel flugit lite under radarn för mig och jag fick tillgång till Tech Test via en polare.
Hade ingen aning om att det ursprungligen var tänks som PvE! Men det skulle absolut funka! Alternativt att man gör olika zoner, men då är man ju rätt nära The Divisions lösning.
Nåja! Vi kanske ses on the top side!
Hade ingen aning om att det ursprungligen var tänks som PvE! Men det skulle absolut funka! Alternativt att man gör olika zoner, men då är man ju rätt nära The Divisions lösning.
Nåja! Vi kanske ses on the top side!
Absolut, när det drar ihop sig för release vore det kul att hitta lite folk att köra med.
Du träffar huvudet på spiken exakt det jag och några i min krets känner.
Vi var peppade när det lanserades som PvE lootershooter, men när fokus skiftades till PvP exstraction shooter så sjönk intresset som en sten.
Atmosfär, grafisk design och ljud ser ut att vara topnotch men PvP extraction shooter....noll intresse.
Men grattis till er som gillar den typen av gameplay, för det ser ut att kunna bli riktigt bra.
Måste säga att jag blev lite förvånad över att det inte fanns någon tråd här om ARC Raiders som precis häromdagen avslutade sitt Tech Test 2. Någon mer här som var med i testet och isf vad tyckte ni?
Jag tänkte göra en lite plus/minus lista här nedanför.
Plus:
Väloptimerat & välpolerat(få buggar)
Snyggt grafiskt
Väldigt bra ljud
Atmosfären ingame riktigt bra
Gunplay kändes bra
PvE-aspekten i spelet känns välutvecklad
PvP skapar en spänning
Minus:
Påtvingad PvP
3rd personvy i PvP
Menyerna kändes stundtals rätt gammalmodiga
Säkert något mer jag missat, men i överlag så gillade jag spelet. Jag tycker dock att det är synd att man kör 3rd person i ett PvP-spel för det blir mycket corner-peaking och aggressiv spelstil belönas inte utan snarare bestraffas. Men spelet i övrigt känns väldigt välgjort och jag hade ändå riktigt kul när jag körde spelet. Jag saknar dock ett PvE-läge för det skapar en anspänning med konstant PvP och känns lite mer "tävlande". jag hade uppskattat ett PvE läge och kunna "chilla" lite mer stundtals. Min förhoppning är att dom med tiden stoppar in ett PvE-läge.
Hoppas jag inte missat en tråd om ARC Raiders för det vore ju lite pinsamt.
Det är det som är så häftigt med The Division att man kan välja PvP genom att gå till zonerna, då kan man välja PvP när man vill, och det blir spännande att gå in i en zon.
Det förvånar mig att dom inte har ett FPS läge, då Battlefront var FPV och 3rd person om jag inte minns fel, samt att PUBG lade senare in FPV, samt RDR2 och GTAV kom med FPV. Det är märkligt då det är oundvikligt att folk kommer skrika efter det.
Jag fick inte testa ARC nu på spel-testet så jag är lite sur på dom.
IGN var rejält syrliga i sina reaktioner så jag tar era med en nypa salt.
Det känns som det finns några halv-sektiga trådar för vissa spel (Star Citizen är GOAT där) som jag inte känner man riktigt kan lita på att det som sägs kommer från ett helt friskt perspektiv.
Så var ifs jag när jag följde typ World of Warcraft och det började bli på gång att släppas.. Allt som hade med spelet att göra var helt enkelt bäst och alla som säger något annat är hädare.
..Men det var ett tag sen nu
Aja. Kul att ni är peppade!
subterranean homesick alien
IGN var rejält syrliga i sina reaktioner så jag tar era med en nypa salt.
Det känns som det finns några halv-sektiga trådar för vissa spel (Star Citizen är GOAT där) som jag inte känner man riktigt kan lita på att det som sägs kommer från ett helt friskt perspektiv.
Så var ifs jag när jag följde typ World of Warcraft och det började bli på gång att släppas.. Allt som hade med spelet att göra var helt enkelt bäst och alla som säger något annat är hädare.
..Men det var ett tag sen nu
Aja. Kul att ni är peppade!
Ja du får ta det för vad du vill. Jag är inget långvarigt fan utan jag bokstavligt talat halka in på Tech Test på ett bananskal via en polare som hade en nyckel över. Så jag vågar säga att mina åsikter om spelet är ganska objektiva. Sen är det ju som med åsikter om spel, allting är subjektivt. På samma sätt som att jag har aldrig sett IGN som något spel-orakel som lever i symbios i mina tankar och åsikter om spel.
Mitt tips är att använd flera nyhetskällor men i slutändan så är det absolut säkraste sättet att bilda sig en uppfattning att prova själv. Jag har aldrig någonsin låtit en enskild nyhetskälla styra min uppfattning om ett spel, däremot så kan ju intrycket från flera stycken ha en inverkan och styra huruvida man testar ett spel eller inte.
Väääldigt många streamers höjde det ju till skyarna nu iom det senaste tech testet, sjukt många i kommentarer och andra forum som är taggade så ingen risk öht imo att det blir en Concord av det hela.
Otroligt bra känsla allt sammantaget, är supertaggad!! Hoppas dom lägger till lite fetare outlines för valt inventory space, var lite svårt att se var man var i inventoryt ibland.
Ja du får ta det för vad du vill. Jag är inget långvarigt fan utan jag bokstavligt talat halka in på Tech Test på ett bananskal via en polare som hade en nyckel över. Så jag vågar säga att mina åsikter om spelet är ganska objektiva. Sen är det ju som med åsikter om spel, allting är subjektivt. På samma sätt som att jag har aldrig sett IGN som något spel-orakel som lever i symbios i mina tankar och åsikter om spel.
Mitt tips är att använd flera nyhetskällor men i slutändan så är det absolut säkraste sättet att bilda sig en uppfattning att prova själv. Jag har aldrig någonsin låtit en enskild nyhetskälla styra min uppfattning om ett spel, däremot så kan ju intrycket från flera stycken ha en inverkan och styra huruvida man testar ett spel eller inte.
Nä jag kommer helt klart testa (en sväng) oavsett vad nån säger.. Eller kanske inte om typ precis alla säger att det är sämst men så är det ju inte.
Vet inte, jag fick flashbacks till Star Citizen-tråden iaf.. Those guys are scary
Blir väl så när man efter man lagt 240 000 på rymdskepp i hangaren.. Blir svårt att backa sen efter det.
"Nä jag vet inte tyckte det var rätt segt ändå."
Men skämtar du?? Spelet fullkomligt exploderade ju under tech-testet. I princip alla som spelade det höjde det till skyarna och det var ju väldigt många som inte ens lyckades få en nyckel och spela det. Jag spelar inte ens shooter-spel längre men det här kommer att bli stort. Speciellt eftersom det även släpps till konsol.
Jag håller med folk i tråden här, Det känns väldigt konstigt att man inte har en enda nyhet om det här från fz. Det blir ju extra kul att det är en svensk spelstudio som utvecklar det här.
Patrick Söderlund vid rodret lär väl göra ett par stycken rätt så skeptiska eller är MR Lootbox och EA hyllat här?
Vet inte om det är rättvist att han ska vara "MR Lootbox"..
Han var ju ändå producent på typ alla dom fetaste Battlefield-spelen från dag 1.
Känns lite oschysst att han reduceras till "MR Lootbox" bara för lootboxes..
Han må ju få behålla det där andra å tycker jag.
Codename Eagle (OG)
Battlefield 2
Battlefield Bad Company
Battlefield 3
Battlefield 1942
med mera.
Dom är rätt hyllade här, det tror jag.
Orka sitta och swipea höger eller vänster på spel baserat på sånt joll.
Det va gratis å prova - ville man prova och gillade det så lär man väl och så bör man väl spela det spelet. Gilla det spelet.
Personligen så bedömmer jag hur bra jag tycker att ett spel är baserat på hur bra jag tycker att det är.
Om jag bara skulle råka höra Söderlund snacka om vilka dyra klockor han tycker är tuffast EN GÅNG TILL så kommer jag åka bort till djurgården or wherever the fuck och bajsa i hans brevlåda
..Men ett bra spel är ett bra spel (och han har varit en del av att sätta Sverige på kartan som spelutvecklar-land)