Tråden om svenska ARC Raiders
Vad jag sett så verkar det finnas ett singleplayer läge där PvE delen blir mycket tydligare och verkar vara många som uppskattar det läget. Det visade sig att folk gärna samarbetade då och byggde små klaner trots att de utgick som ensamma.
Nej, det finns ett läge och det är PvEvP-läget vi fick prova på i spelets Tech Tests. En utvecklare förklarar lite mer om varför PvP-delen fick mer utrymme än vad som var tänkt från början i en Q&A:
Citat:
Question: "Can you delve in a bit more to the reason why you decided to change from PvE to the PvPvE extraction shooter, and how that might impact the flow of the game?"
Answer: "The game that we originally built, was a game that had a lot of interesting promise. It had a lot of good things about it. At the end of the day, the thing wasn't as fun as we would want it, as a total... the whole package wasn't as fun as we were aiming for with that. So, we were kind of looking for solutions to how we could bring what we had into something that we felt was more interesting and fun. And, again, we kept the best components from the game that we built, namely the setting, there's a lot of stuff in the AI [ARC], the world, and a lot of that. So, we wanted to keep the good parts, and then we added the player-versus-player, which was, by the way, always supposed to be part of the ARC Raiders world. It was just that we kind of put that front and centre now. The old game, which is, of course, not too interesting to dive into too much detail around, had a completely different session flow than what we have in our game today. So the game mode changed, but we believe that we feel pretty strongly that we kept the good parts, and that it was 100% the right decision to go and do that change, and the game is so much better for it. So, that's why we're here today, now that we've kind of proven to ourselves that this is absolutely the right thing, and hopefully you will, when you get the chance to play, all agree with us about that."
Äntligen hittar man en levande tråd om Arc Raiders på nätet
Satt stora delar av testhelgen och kollade på youtube och önskade att jag hade varit lite snabbare på att få vara med och testa detta.
Jag har alltså inte spelat själv men när man ser vissa av de videos som finns ute och vilka lovord detta får så förstår jag inte varför det fått så lite uppmärksamhet som några av er skriver.
Det kanske inte är ett spel för alla, men det är för mig första gången på flera år som jag känt en hype för ett spel och sist var nog när Half-life Alyx utannonserades.
Det ser otroligt välgjort ut både grafiskt och ljudmässigt, atmosfären i spelet verkar vara helt otrolig.
Jag önskar att de släpptes i går helt enkelt
En grym video att kolla på för att få en uppfattning om spelet
https://www.youtube.com/watch?v=XnKBqrJjIeI
Äntligen hittar man en levande tråd om Arc Raiders på nätet
Satt stora delar av testhelgen och kollade på youtube och önskade att jag hade varit lite snabbare på att få vara med och testa detta.
Jag har alltså inte spelat själv men när man ser vissa av de videos som finns ute och vilka lovord detta får så förstår jag inte varför det fått så lite uppmärksamhet som några av er skriver.
Det kanske inte är ett spel för alla, men det är för mig första gången på flera år som jag känt en hype för ett spel och sist var nog när Half-life Alyx utannonserades.
Det ser otroligt välgjort ut både grafiskt och ljudmässigt, atmosfären i spelet verkar vara helt otrolig.
Jag önskar att de släpptes i går helt enkelt
Kul, välkommen till tråden.
Jag var med i Tech Test 2 nu senast och fick känna på spelet rätt ordentligt. Du kan se mina tankar om spelet i första inlägget. I det stora hela så är jag positiv, men det finns alltid saker man kan förbättra så är det. Men det är utan tvekan det mest polerade spelet jag någonsin testat i en så kallad Tech Test.
Kul, välkommen till tråden.
Jag var med i Tech Test 2 nu senast och fick känna på spelet rätt ordentligt. Du kan se mina tankar om spelet i första inlägget. I det stora hela så är jag positiv, men det finns alltid saker man kan förbättra så är det. Men det är utan tvekan det mest polerade spelet jag någonsin testat i en så kallad Tech Test.
Tack
Ja jag har läst hela tråden och är riktigt hype!
De flesta streamers jag följer har nästan bara gott att säga om spelet så förväntningarna är stora.
Jag bjuder på några screenshots jag tog i Tech Test 2:
https://i.imgur.com/MXUOZWW.png
https://i.imgur.com/G0QzMq6.jpeg
Hur kan man inte bli taggad på sånna vyer i ett spel 👌