The Midnight Walk

Robot
The Midnight Walk

En claymation-saga för (nästan) alla åldrar om hur hjärtat är ett omättligt, bottenlöst hål.

#the-midnight-walk

Medlem

Det ser verkligen helt fantastiskt ut. Hur långt är spelet ungefär?

Medlem

Skulle du rekommendera att spela igenom denna med VR eller utan?

Skribent

Mina FZ High Score-gissningar går helt åt skogen den här säsongen. Vilket är bra just den här gången då jag tippade ganska lågt (75). Blir att plocka upp till PSVR2 någon gång framöver!

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Detta ser fantastiskt ut! Har varit pepp på det sedan jag såg det under en Playstation Showcase tror jag det var. Verkar lagom läskig för att jag ska våga ta mig an det I framtiden kanske tom i VR-läge

Medlem

Ser mycket fram emot att få spela det i VR!

Medlem

Det här hamnar snart i PSbiblioteket Blir att köra med PSVR2.

Skribent
Skrivet av Casimir2323:

Det ser verkligen helt fantastiskt ut. Hur långt är spelet ungefär?

Det lär inte ta dig mer än 7–8 timmar på sin höjd. Det är ett kort (i mitt tycke alldeles lagom) spel.

Skribent
Skrivet av Karmak:

Skulle du rekommendera att spela igenom denna med VR eller utan?

Jag föredrog att spela utan VR, helt enkelt för att spelet kändes omständligare att faktiskt spela med VR-kontroller. Men har man tillgång till VR är det absolut värt att testa båda för att se vilken man föredrar.

Medlem

Inte för att vara sådan, men tror priset skrämmer bort folk lite?

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

Inte för att vara sådan, men tror priset skrämmer bort folk lite?

395:- är lite i överkant men samtidigt är det inte totalt orimligt jämfört med andra titlar

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Det lär inte ta dig mer än 7–8 timmar på sin höjd. Det är ett kort (i mitt tycke alldeles lagom) spel.

Det låter faktiskt helt perfa

Ser fram emot att lira det i VR

Medlem

Ooooh nice, kul med grejor till PSVR2 som känns värda att spela. Givet köp

Medlem

Ska köpas direkt ❤️

Medlem

Har spelat på Questen och testat kort på Steam Deck. Det är helt klart bäst i VR även om jag blev en aning illamående i början. Kanske för att jag inte spelat i VR på ett tag.

Väldigt stämningsfullt.

Medlem

Fint, ser fram emot att spela det. Dyrt dock men när jag ser att detta är ett bättre spel än Assassains Creed Shadows vem vet? (ironi) Vet inte ens om man kan ta spelrecensioner på allvar längre. Borde kanske finnas olika kategorier för indie spel och AAA titlar? Varför så rädda för att frångå 1-10 eller ännu mer 1-5? Katetogarisera spelen dessutom efter AAA och små indie titlar eller till och med spel gjorda av en person. Ranka dem i deras kategorier, finns det något som sticker ut. jämför dem med i en kategori högre upp.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Fint, ser fram emot att spela det. Dyrt dock men när jag ser att detta är ett bättre spel än Assassains Creed Shadows vem vet? (ironi) Vet inte ens om man kan ta spelrecensioner på allvar längre. Borde kanske finnas olika kategorier för indie spel och AAA titlar? Varför så rädda för att frångå 1-10 eller ännu mer 1-5? Katetogarisera spelen dessutom efter AAA och små indie titlar eller till och med spel gjorda av en person. Ranka dem i deras kategorier, finns det något som sticker ut. jämför dem med i en kategori högre upp.

Någon form av slutledningsförmåga kan man väl förvänta sig av läskunniga vuxna, behöver väl inte kategorisera allt

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Någon form av slutledningsförmåga kan man väl förvänta sig av läskunniga vuxna, behöver väl inte kategorisera allt

haha ja du har förmodligen helt rätt.

signatur

9070 XT
9800X3D

Skribent
Skrivet av alias:

Jag har inte spelat Shadows, men jag fattar inte vad som skulle vara oeriöst eller märkligt med att någon tycker att The Midnight Walk är bättre än ett Assassin’s Creed-spel? Jag tycker ofta att indiespel är bättre än AAA-spel.

Medlem

Lyssnade på spel-podden Kontrollbehov och där pratar dom om just att spelet förmodligen är så simpelt för att det
är gjort för VR i grunden. Att det blir mer spel i VR då man kan interagera på ett helt annat sätt. Bara en sån sak som att öppna lådor kräver lite mer insats/gameplay liksom

Skribent
Skrivet av Tiggaren:

Lyssnade på spel-podden Kontrollbehov och där pratar dom om just att spelet förmodligen är så simpelt för att det
är gjort för VR i grunden. Att det blir mer spel i VR då man kan interagera på ett helt annat sätt. Bara en sån sak som att öppna lådor kräver lite mer insats/gameplay liksom

Ja, det är ju mer "taktila" interaktioner i VR.

1
Skriv svar