Doom: The Dark Ages
€80 för 8h timmars gameplay? Glömma det.
Det var dyrt. Funderar också på att glöm det.
Det var dyrt. Funderar också på att glöm det.
Personligen tog det närmare 10-12h att ta mig igenom, inte jättestor skillnad men allt beror på hur noga man letar efter hemligheter på banorna. Om 800kr känns mastigt, vilket det är, är ju Game Pass ett alternativ för att komma billigare undan.
Personligen så är Doom-spelen titlar som aldrig erbjuder så mycket story men ändå är sjukt omspelbara - gött att bara dra på en pod och mörsa sig igenom diverse demoner för att slappna av lite. Spelar Sifu på samma sätt!
Personligen så är Doom-spelen titlar som aldrig erbjuder så mycket story men ändå är sjukt omspelbara - gött att bara dra på en pod och mörsa sig igenom diverse demoner för att slappna av lite. Spelar Sifu på samma sätt!
Bra recension. Jag brukar också dra på lite skön musik eller en pod. Doom har fortfarande den där old school roliga omspelbarheten, fattas bara en high score mätare ;p
Sifu har jag inte spelat ännu, finna på min spellista, långt eller kort spel, tight kontroll?
Jag och grabben hann spela chapter ett igår på varsin skärm. Bra inledning och episk final. Spelet känns hittills som mer Doom för mig än Eternal gör, jag gillar dock Eternal av andra skäl och det är najs att id Software vågar pröva nytt i olika Doom. Jag älskar skölden hittills som en means of transportation with collateral damage ;p
Bra recension. Jag brukar också dra på lite skön musik eller en pod. Doom har fortfarande den där old school roliga omspelbarheten, fattas bara en high score mätare ;p
Sifu har jag inte spelat ännu, finna på min spellista, långt eller kort spel, tight kontroll?
Jag och grabben hann spela chapter ett igår på varsin skärm. Bra inledning och episk final. Spelet känns hittills som mer Doom för mig än Eternal gör, jag gillar dock Eternal av andra skäl och det är najs att id Software vågar pröva nytt i olika Doom. Jag älskar skölden hittills som en means of transportation with collateral damage ;p
Tack för att ni läser!
Sifu är ett kanonlir, har gjort en medlemsrecension av det HÄR. Jag älskar välkoreograferade fightingscener i filmer och tycker att Sifu fångar den känslan riktigt väl. Mycket tight kontroll och oförlåtande, men när allt sitter är det underbart! Stark rekommendation!
Om du redan uppskattar vad Doom The Dark Ages erbjuder kommer spelet säkert att växa på dig ännu mer ju längre in du kommer! För mig peakade spelet när jag fått alla vapen och bara kunde fokusera på att mata ner demoner på löpande band.
Jag gillar att det spelas mer på ett 2D-plan...dva strife och röra sig på marken i stället för hoppandet i Eternal. Men däremot så känns spelet mer som det skulle kunna vara ett Heretic eller Hexen-spel. Skjutvapnen känns mer som man ska använda för att störa fienden för att sen gå in och slå ihjäl dem i närstrid.
Nu har jag bara spelat 2 h, men jag tror jag föredrar både DOOM 2016 och Eternal. Med det sagt är spelet inte dåligt, det är bara annorlunda och gör sin egen grej. Vilket på sitt sätt också är lite skönt.
"Writer and Fighter"
Jag gillar att det spelas mer på ett 2D-plan...dva strife och röra sig på marken i stället för hoppandet i Eternal.
Det här tycker jag är intressant. Nog för att du "bara" är ett par timmar in i spelet men det slår mig hur otroligt olika folk uppfattar det. Id själva säger att man ska "stand and fight" och att man är mer av en tank än ett stridsplan den här gången, vilket linjerar med din uppfattning. Samtidigt menade en annan recension att det här är det mest vertikala spelet i den nya trilogin. Av de fyra recensioner jag tagit del av menar även två att det är snabbare än Eternal medan två menar att det är långsammare. Nog för att tycke och smak är väldigt individuellt men vissa saker torde ändå vara objektivt mätbara
Ser fram emot att testa det själv, blir nästa spel efter Expedition 33.
Tack för att ni läser!
Sifu är ett kanonlir, har gjort en medlemsrecension av det HÄR. Jag älskar välkoreograferade fightingscener i filmer och tycker att Sifu fångar den känslan riktigt väl. Mycket tight kontroll och oförlåtande, men när allt sitter är det underbart! Stark rekommendation!
Om du redan uppskattar vad Doom The Dark Ages erbjuder kommer spelet säkert att växa på dig ännu mer ju längre in du kommer! För mig peakade spelet när jag fått alla vapen och bara kunde fokusera på att mata ner demoner på löpande band.
Spelet växer och är riktigt Doom röjigt. Gillar också att det går att spela olika spelstilar, run and gun, draw the line, all front assault, hit and run. ;p
Hype-recension av Sifu, får nog allt ta och spela det under helgen ^^ och det finns på Game Pass. Ska bara hinna med 😅😜 . Jag hade tänkt spela klart Clash: Artifacts of Chaos före Sifu, men nu vette katten, ett väldigt bra fightspel förövrigt, som du borde kolla upp om du missat det.
Annars håller jag på att spela klart Flintlock: Siege of Dawn varvat med Doom, Splitfiction och Dead Island II just nu och så senaste DLC:n till Star Wars Outlaws (som släpptes igår).
Jag gillar att det spelas mer på ett 2D-plan...dva strife och röra sig på marken i stället för hoppandet i Eternal. Men däremot så känns spelet mer som det skulle kunna vara ett Heretic eller Hexen-spel. Skjutvapnen känns mer som man ska använda för att störa fienden för att sen gå in och slå ihjäl dem i närstrid.
Nu har jag bara spelat 2 h, men jag tror jag föredrar både DOOM 2016 och Eternal. Med det sagt är spelet inte dåligt, det är bara annorlunda och gör sin egen grej. Vilket på sitt sätt också är lite skönt.
Jag har också fått Hexen vibbar av The Dark Ages. Jag gillar att id Software vågar ompröva formulan för varje nytt DOOM som släppts sedan DOOM16.
Inte för att vara den som är den men Ultra Violence är väl ändå normalläget sen 2016 Skulle i alla fall rekommendera de flesta att köra Ultra Violence för en ganska balanserad upplevelse.
Håller med, på samma sätt som att Heroic är standard i Halo. Det är inte ens samma spel på lättare svårighetsgrader. Flera beteende hos fienderna som spelskaparna medvetet lagt in saknas ju i ”normal och easy”.
Ni som kör på PC hur tycker ni grafiken/texturer är?
Det är stundtals extremt urvattnat snudd på suddigt på xbox😩
Håller med. Det måste vara för de "större" miljöerna antar jag?
Är väldigt kluven till Dark Ages...
Å ena sidan ser det sjukt skoj ut när man tittar på duktiga spelare, när de ställt upp hastigheten i spelet och det går undan. Å andra sidan vetefan vad jag själv kommer tycka när jag ogillar "parry-system" överlag.
Det som tar emot är prislappen. Och att köra via GP går fetbort... installerar aldrig den smörjan på burken igen.
Håller med. Det måste vara för de "större" miljöerna antar jag?
Olika, nu senast va jag inomhus, marken/golvet såg okej ut men väggarna va hemska. Efter att fått köra om första 2 banorna för jag inte kollade kartan ofta så kollar jag hela tiden nu typ. Gör 100% på banorna. Så gameplay är långsamt o jag studerar omgivningen mer än vanligt o då sticker bristerna ut mer.
Ni som kör på PC hur tycker ni grafiken/texturer är?
Det är stundtals extremt urvattnat snudd på suddigt på xbox😩
Det är inte nextgen wow-faktor men det ser bra ut på PC.
Största problemet är att HDR är trasigt så det ser blaskigt ut så var tvungen att kolla på YT hur man fixade det.
Det fick spelet att se betydligt bättre ut.
Tyckte även spelet såg lite suddigt ut standard så la in extra skärpa via Nvidia-kontrollpanelen tricket.
Det ser oftast bättre ut än att använda ingame DLSS-skärpa.
Är på Chapter 2 nu och är nöjd. Det ser bra ut!
Olika, nu senast va jag inomhus, marken/golvet såg okej ut men väggarna va hemska. Efter att fått köra om första 2 banorna för jag inte kollade kartan ofta så kollar jag hela tiden nu typ. Gör 100% på banorna. Så gameplay är långsamt o jag studerar omgivningen mer än vanligt o då sticker bristerna ut mer.
Har med svårt för spelet. Jag drog på auto sprint och de hjälpte lite
Du får kommande expansioner (DLC) också i premium-versionen och kör du 100 % run får du ut mer av spelet. Har redan över 10 timmar och bara kört 6 missions än så länge, så har 16 missions kvar. Lär nog vara uppe i minst 20+ timmar när jag är färdig med grundspelet.
För mig är The dark ages bättre än Eternal då det passar mer mitt tempo. Eternal är på tok för snabbt för en gubbe som mig, har inte reflexer som när man var 16
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Du får kommande expansioner (DLC) också i premium-versionen och kör du 100 % run får du ut mer av spelet. Har redan över 10 timmar och bara kört 6 missions än så länge, så har 16 missions kvar. Lär nog vara uppe i minst 20+ timmar när jag är färdig med grundspelet.
För mig är The dark ages bättre än Eternal då det passar mer mitt tempo. Eternal är på tok för snabbt för en gubbe som mig, har inte reflexer som när man var 16
Håller med, det är bra mycket mer speltid än 8 timmar. Speciellt om man kör 100% run. Jag kommer nog vara över 30h+ lätt. Inte alls dåligt för 185kr en månad Gamepass Ultimate, finns billigare GP oxå