Ori-studion riskerar undergång, antyder vd:n – skrattar sedan bort det
Knappast ”recensionsbombning” när folk som köpt spelet är missnöjda med hur utveckling och kommunikation har hanterats.
Recensionsbombning betyder ingenting längre. Används hela tiden när folk visar sitt missnöje i ett försök att undvika ta kritiken på allvar. Dom viftar bort kritik genom att indirekt påstå att det är en o-organisk "hatattack" och inte legitim kritik. I 99 fall av 100 så är det helt enkelt vanliga människor som visar sitt missnöje
Dom borde lyssna istället för att skylla på "review bombing"
Fast nu vänder du på det. Anledningen till att man inte kan skriva en recension om man inte äger spelet är för att du inte kan recensera något du inte spelat. Har du spelat spelet men refundat det - har du ju spelat spelet. Din åsikt väger inte mindre för att du refundat det. Jag tror inte att minska rättigheter för spelkonsumenter är något bra.
Det finns ju en väldigt enkel lösning på detta: sluta medvetet släppa usla/trasiga spel!
Håller inte med, man får spela MAX 2 timmar innan gränsen för refund är förbrukad.
Det ser jag inte som en legitim mängd tid för att kunna ge en nyanserad recension av ett spel.
Allt det gör är att öppna upp för att kunna recensionsbomba, vilket också visat sig historiskt att man som community kan köpa ett spel, recensera och lämna tillbaka.
@Mrbananpappa kanske äger ett stort företag, då är det ju inte konstigt att han vill ha sämre konsument regler.
Haha, ja, är hemlig agent för EA, du fick mig!
Du får ha din åsikt, jag håller inte med om att det är bra grej, jag ser det som en negativ funktion.
Att spela ett spel några minuter, lämna en recension som sedan räknas in i summeringen av alla recensioner för ett spel tycker jag är totalt irrelevanta.
Jag tycker det borde vara möjligt att sortera recensioner utifrån aktiv tid som folk spelet och att standarden borde ligga på typ 5+ timmar för vad som visas som default på steam.