Behöver du speltips? Här är 35 spel att testa
Ibland ser jag på FZ att folk klagar på att det finns "ingenting att spela". Så här kommer en lista på ett gäng mer eller mindre kända spel som jag inte hunnit testa själv, men saker som jag ändå tror kan vara bra. (och om nån testat nåt och tycker att det är FEL -- vänligen, upplys OSS)
Allt finns på Steam, men jag orkar inte länka allt men skrev genre efter varje spel i de fall jag minns vad spelet var för något. Hoppas ni hittar nåt spelvärt!
LISTAN PÅ MER ELLER MINDRE KÄNDA SPEL SOM KAN VARA BRA
Stonks 9800 (animu-sim x Wall Street)
Post Trauma (skräck)
Agni: Village of Calamity (indonesisk skräck)
The Seance of Blake Manor (spökhus)
The Transylvania Adventure of Simon Quest (lol)
Skald: Against the Black Priory (fet-rpg)
Pamali (indonesisk skräck igen men denna gången utan budget)
Horizon’s Gate (uncharted waters fast nytt)
Lost in Vivo (skräck)
Alisa (antagligen skräck)
Lunacid (jättekonstig skräck)
Frightence (låter som skräck)
Yume Nikki (indie-skräck)
Iron Lung (ubåtsskräck)
Sagebrush (tror detta var skräck va?)
Reveil (vet ej, skräck?)
Kenshi (slaverisimulator)
Mouthwashing (artsy skräck)
Endless Dark (låter som skräck igen)
The Cabin Factory (definitivt skräck)
Bloomtown (Animal Crossing fast med skitful design)
UFO 50 (helt genialiskt)
Fields of Mistria (mysig art)
Felvidek (svartvitt och pretentiöst, ett Björn Ranelid-spel)
Battle Brothers (verkar kul)
Blue Prince (varför är det på listan?)
Station to Station (vet ej vad detta är)
Grunn (tror detta var den coola trädgårdssimulatorn, also skräck)
Cold and Afraid (psx-skräck)
Dread Delusion (morrowind-skräck)
We Harvest Shadows (Harvest Moon-skräck)
Echo Generation (Stranger Things-ripoff)
Infernax (Castlevania-ripoff)
Fear the Spotlight (???)
The Glass Staircase (säkert dåligt, men måste testa)
World of Horror (ser för coolt ut)
Ja att det inte finns något att spela är den största lögnen någonsin
Ska checka listan, verkar vara mycket skräck, mycket bra!
Hahaha, jag trodde jag hade en balanserad lista att komma med. Sen när jag gick igenom den visade sig att det var typ 75% horror
Enda jag hört talas om är Fear the Spotlight. Jag gillade det. Många coola idéer och mysläskig atmosfär.
Jag minns inte ens vad det är, men eftersom det någon gång hamnat på listan så måste det ju vara bra. Lita på listan! (och ja, låter ju kanon att du kan bekräfta att det är bra, inte för att jag nånsin tvivlade på LISTAN... )
Pamali är riktigt bra.
Men Grunn är mindre bra… har konstig ”unik” grafik som gör ont att se på, bokstavligen. Och pusslen är antigen väldigt simpla eller konstigt komplexa. Med det sagt så är det inte dåligt, men man kanske borde vara förberedd på ovannämnda problem.
Du borde lägga in Sicaria, väldigt bra, kort, och okänt spel. Gratis också. Är tydligen ett examensprojekt men det märks knappt och är djupare än många stora AAA och AAAA spel, förvånansvärd bra stealth med en hel del immersive sim element.
Fin lista
Jag minns inte ens vad det är, men eftersom det någon gång hamnat på listan så måste det ju vara bra. Lita på listan! (och ja, låter ju kanon att du kan bekräfta att det är bra, inte för att jag nånsin tvivlade på LISTAN... )
Tror jag är ensam om att ha spelat det här på FZ.
Det blev inte ens recenserat.
Det som lockade mig var att det inspirerats av spel från Playstation-eran, kanske främst Resident Evil.
Jag är så gammal så jag hade en Playstation och spelade såna spel i slutet av 90-talet.
Pamali är riktigt bra.
Men Grunn är mindre bra… har konstig ”unik” grafik som gör ont att se på, bokstavligen. Och pusslen är antigen väldigt simpla eller konstigt komplexa. Med det sagt så är det inte dåligt, men man kanske borde vara förberedd på ovannämnda problem.
Du borde lägga in Sicaria, väldigt bra, kort, och okänt spel. Gratis också. Är tydligen ett examensprojekt men det märks knappt och är djupare än många stora AAA och AAAA spel, förvånansvärd bra stealth med en hel del immersive sim element.
Fin lista
Tack för tipset! Synd det där om Grunn, det ser ju så konstigt och kul ut!
Lind spela detta!
Wow, det där ser ju helt makalöst ut! Vilken trailer, så ska det se ut
Men vafan... hade ju redan för lång backlog!!!
Lugnt, jag skickar över en lista på mina 50 senaste Switch Eshop-inköp sen
(och vadå backlog, vad är det?! jag har en vinkällare)
(och vadå backlog, vad är det?! jag har en vinkällare)
Det är en helt annan typ av backlog... men den är inte så lång. Har inte samma ovana att köpa på mig i onödan
Wow, det där ser ju helt makalöst ut! Vilken trailer, så ska det se ut
Ja, det är riktigt bra, det kan vara lite för svårt så rekommenderar att du kör på easy.