Efter AC Shadows-framgången har Ubisoft försenat flera av sina "största produktioner"
Fast har det gjort det? De försäljningssiffror som kommit hittills från tredje part ser alldeles för låga ut för att det ska vara i närheten av break-even för en så stor produktion.
och var får dom deras information från? Xbox släpper inte försäljnings siffror, Sony släpper inte försäljnings siffror, Steam playercount är ett helt värdelöst sätt att se hur mycket det har sålt på pc. Ubisoft är den ända som har dom riktiga nummerna som om dom säger att det har sålt bra så tror jag på dom för dom har den äkta faktan
och var får dom deras information från? Xbox släpper inte försäljnings siffror, Sony släpper inte försäljnings siffror, Steam playercount är ett helt värdelöst sätt att se hur mycket det har sålt på pc. Ubisoft är den ända som har dom riktiga nummerna som om dom säger att det har sålt bra så tror jag på dom för dom har den äkta faktan
Länkades tidigare i tråden av annan medlem där det beskrevs hur de får datan. Jag var också skeptisk till hur mycket man kan lita på siffrorna men jag skulle nog säga att de inte är helt värdelösa.
Okej, jag tror det är lite detta som är den stora skillnaden mellan hur folk tolkar data som gör att det uppstår en diskussion. Jag personligen tar inte de ospecifika uttalandena från Ubisoft som absolut sanning. Kontexten är ju följande: Ubisoft droppar ett spel med trippel A-budget som är ett av de mest kända varumärkena i spelindustrin. Ett släpp som dessutom blir försenat och därmed blir dyrare än beräknat. Att spelet "säljer bra" om man bara räknar antal sålda spel utan någon kontext så är det säkert sant. Det är ju som sagt ett otroligt starkt franchise. Men har de sålt tillräckligt många exemplar för att det ska ha "sålt bra" resultatmässigt och därmed kunna kallas för en "framgång"?
och du antar att det gått minus utan något riktigt bevis, tredje parti sidor är inte fakta, vi kommer aldrig ha riktiga faktan till Ubisoft kommer ut med försäljnings sifforna. så att länka random sidor är lika dumt
Vilken sida har jag länkat?
I drank what?
För att konstigt folk tycker spelet är "woke" och om spelet släjer bra så går det i mot deras ide att "go woke go broke".
Men nu eftersom som spelet säljer bra så måste dom hitta på massor med utsäkter för att det inte är sant så att deras "anti-woke" verklighet inte förstörs.
Helt patetiskt beteende tycker jag. Är väll bara att strunta i att kommenter om man inte gillar spelet och gå vidare med ens liv istället
Men det säljer ju inte bra, det som är själva poängen. Fz ljuger och folk påpekar det, det är vad det handlar om. Enda som pratat om woke är du lol 🤣
Hade spelet sålt bra hade dom gått ut med siffror, speciellt då det har/haft en enorm press på sig att sälja bra.
Att dom inte går ut med det talar ett tydligt språk och är en dead give away att spelet inte sålt bra.
Hur man inte kan dra den slutsatsen är en gåta för mig. Du måste leva i nån djup förnekelse för att inte kunna se den kopplingen annars. Tror dock du bara försöker intala dig själv nåt annat, en del verkar tycker det är enklare så.
Naiviteten hos dig alltså haha.
Pm:a mig, jag har en lyxvilla med havsutsikt i Linköping att sälja dig för några hundralappar 🤣👍
Men det säljer ju inte bra, det som är själva poängen. Fz ljuger och folk påpekar det, det är vad det handlar om. Enda som pratat om woke är du lol 🤣
Hade spelet sålt bra hade dom gått ut med siffror, speciellt då det har/haft en enorm press på sig att sälja bra.
Att dom inte går ut med det talar ett tydligt språk och är en dead give away att spelet inte sålt bra.
Hur man inte kan dra den slutsatsen är en gåta för mig. Du måste leva i nån djup förnekelse för att inte kunna se den kopplingen annars. Tror dock du bara försöker intala dig själv nåt annat, en del verkar tycker det är enklare så.
Har du nått bevis? Ingen har siffrorna förutom Ubisoft så om dom säger att det har sålt bra så är det det ända konkreta beviset vi har
Har du nått bevis? Ingen har siffrorna förutom Ubisoft så om dom säger att det har sålt bra så är det det ända konkreta beviset vi har
Visa siffrorna då. Varför ska jag lita på Ubisoft? Det ligger i deras intresse att spelet ska sälja bra så dom har all anledning att ljuga. Om det nu är sant, varför inte tysta alla som är tveksamma genom att bevisa det?
Ringer det inte nån varningsklocka för dig när dom vägrar släppa det? Dom har INGET att förlora och ALLT att vinna genom att tysta truten på såna som mig som tvivlar. Varför gör dom inte det?
För mig är det självklart varför dom inte gör det, för att dom ljuger.
Helt otroligt hur lättlurade en del är.
Visa siffrorna då. Varför ska jag lita på Ubisoft? Det ligger i deras intresse att spelet ska sälja bra så dom har all anledning att ljuga. Om det nu är sant, varför inte tysta alla som är tveksamma genom att bevisa det?
Ringer det inte nån varningsklocka för dig när dom vägrar släppa det? Dom har INGET att förlora och ALLT att vinna genom att tysta truten på såna som mig som tvivlar. Varför gör dom inte det?
För mig är det självklart varför dom inte gör det, för att dom ljuger.
Helt otroligt hur lättlurade en del är.
Varför skulle det ringa varningsklocka? Det är ju för fan bara ett spel. Varför bryr du dig så mycket om det säljer bra eller dåligt?
Varför skulle det ringa varningsklocka? Det är ju för fan bara ett spel. Varför bryr du dig så mycket om det säljer bra eller dåligt?
Ja, det är bara ett spel, har jag påstått något annat?
Vad jag och andra reagerar på är att fz försöker gaslighta oss att tro spelet sålt bra när allt tyder på motsatsen.
Du kanske ska chilla med att ifrågasätta vad jag ska bry mig om när du själv inte ens hänger med i vad som diskuteras, lol.
Ja, det är bara ett spel, har jag påstått något annat?
Vad jag och andra reagerar på är att fz försöker gaslighta oss att tro spelet sålt bra när allt tyder på motsatsen.
Du kanske ska chilla med att ifrågasätta vad jag ska bry mig om när du själv inte ens hänger med i vad som diskuteras, lol.
gaslighta????? nu är du ju inte klok. FZ rapporterar ju bara på en nyhet.
gaslighta????? nu är du ju inte klok. FZ rapporterar ju bara på en nyhet.
Jag skulle inte kalla att rapportera något som inte stämmer en nyhet.
Hade det sålt bra hade dom inte lämnat det till en tolkningsfråga, dom hade givetvis publicerat det. Att dom inte gjort det talar tydligt för att det inte sålt bra, de säger ju sig självt.
Men nu är vi tillbaks på ruta ett igen och jag pallar inte behöva förklara självklara saker för dig gång på gång och att du sedan slänger in irrelevanta saker som: "sluta bry dig och bara konsumera" får mig att inse du inte har något att komma med.
Så vi säger så och du får ha en fortsatt bra kväll.
Jag skulle inte kalla att rapportera något som inte stämmer en nyhet.
Hade det sålt bra hade dom inte lämnat det till en tolkningsfråga, dom hade givetvis publicerat det. Att dom inte gjort det talar tydligt för att det inte sålt bra, de säger ju sig självt.
Men nu är vi tillbaks på ruta ett igen och jag pallar inte behöva förklara självklara saker för dig gång på gång och att du sedan slänger in irrelevanta saker som: "sluta bry dig och bara konsumera" får mig att inse du inte har något att komma med.
Så vi säger så och du får ha en fortsatt bra kväll.
så du menar att alla spel rykten också inte är värt att rappotera på och är ett sätt att gaslighta dig