Nintendo demonstrerar muskontroll på Switch 2:s hemskärm

Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Nej men det drar upp priset på kontrollerna i onödan så dom som vill ha fler par för multiplayer osv måste hosta upp 1000kr+ istället för "bara" 800kr; man använder ju inte mus-funktionen i mariokart vad jag vet. kanske marioparty kommer ha minispel med det.
inte direkt barnfamilj-vänligt. vilket var vad dom satsade på med Wii. Där kostade wiimotes iof också lite mer än konkurenterna men fortfarande överkomligt men den dagens löner och köpkraft, dels för konsolen i säg var mycket billigare än konkurenterna.

Nu är det inte bara mus-funktionen som är ny:
Ny HD Rumble som folk säger är riktigt bra.
Större joycons överlag, som kommer göra dag och natt skillnad för oss vuxna med stora händer eller långa snygga fingrar 😉, större analoga spakar etc etc.

Nämn en produkt som har blivit billigare och INTE HAR HÖJTS sedan Covid och Rysslands krig mot Ukraina? 🤷‍♂️

På tal om barnfamiljer:
Ne det är billigare att köpa en ny iPhone/Samsung vartannat år, några paddor på det samt konsoler på det också till barnen 😘
Branschen eller rättare sagt branscherna växer konstant och försäljningen (förutom hos Microsoft och dess Xbox) tuffar på som tåget för både Nintendo och Sony´s Playstation varumärke

Därav 800 kr för fem år sedan är 1000+ idag och folk har "vant" sig.
Jag ser då inga demonstrationer mot ICA & Co
ERBJUDANDE: 2 för 60, Marabou Chockladkaka.
Orsak: dålig skörd och världsläget.

När skörden blir bra, och värdsläget stabiliserar sig, tror du seriöst då att en chockladkaka kommer kosta 17 spänn igen som det gjorde innan Covid?
När jag var liten så kostade mjölk runt 6 kr litern. Idag över 15 kr.
Finns det färre kor idag menar kapitalisterna? Varför blir ALLT dyrare och dyrare bara?

Medlem

Nej men det drar upp priset på kontrollerna i onödan så dom som vill ha fler par för multiplayer osv måste hosta upp 1000kr+ istället för "bara" 800kr;

Att klaga på 100kr prisskillnad eller liknande beroende på vart du handlar håller inte. Kom på något bättre.

Som sagt, du kan köpa de äldre Joy-cons om du vill köra multiplayer. Pro controllers fungerar även dem och säkert hundra andra 3e parts kontrollers som går under 500kr.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

<Uppladdad bildlänk>

Att klaga på 100kr prisskillnad eller liknande beroende på vart du handlar håller inte. Kom på något bättre.

Som sagt, du kan köpa de äldre Joy-cons om du vill köra multiplayer. Pro controllers fungerar även dem och säkert hundra andra 3e parts kontrollers som går under 500kr.

Ja skiter i att det är fejk det är förjävligt ändå 🤪

PS: Hear hear på det du skrev 😉

Medlem

Nej men det drar upp priset på kontrollerna i onödan så dom som vill ha fler par för multiplayer osv måste hosta upp 1000kr+ istället för "bara" 800kr; man använder ju inte mus-funktionen i mariokart vad jag vet. kanske marioparty kommer ha minispel med det.
inte direkt barnfamilj-vänligt. vilket var vad dom satsade på med Wii. Där kostade wiimotes iof också lite mer än konkurenterna men fortfarande överkomligt men den dagens löner och köpkraft, dels för konsolen i säg var mycket billigare än konkurenterna.

Mussensorn är knappast något som drar upp priset på dosorna, en optisk mussensor är ju en jättebillig del, IR-kameran de skippat denna gång är ju sannolikt mycket dyrare. Nintendo tar liksom de andra konsoltillverkarna alltid jättehöga priser för officiella kontroller för att öka vinsten, då vinstmarginalen de får ut på själva konsolerna är ganska begränsad. Sen så är det ju inte i onödan, det finns ju massor med spel till Switch 2 som kommer lägga in musstöd, t.ex. Civilization och Cyberpunk. Tycker det är alldeles utmärkt, joy-cons känns ju som skapta för att kunna fungera som möss.

12
Skriv svar