Stämningen hos Bungie har "aldrig varit sämre", hävdar anställda
Tycker gameplay ser helt OK ut men är inte så mycket för extraction shooters. Hade varit trevligt i min mening med ett spel mer likt kanske Overwatch eller Apex.
Men det jag var mest missnöjd över var den grafiska stilen när jag väl såg Gameplay. Det ser väldigt grått och tråkigt ut. Platt på något vis.
Reveal trailern ser istället extremt bra ut med sina färger och kontraster. Något som faktiskt stack ut i mängden.
Gör bättre spel så ökar säkert moralen.
Moral funkar inte så.
Du kan göra fantastiska spel med pissmoral också.
Det som behövs är ny ledning.
Forumets Mega Drive-expert!
Sony går från klarhet till klarhet med sina studios. Kanske dags att rensa bland folket som godkänt och finansierat allt detta live service-skräp, vilken spelare som helst hade kunnat upplysa dem om att dessa projekt var döda innan de ens lanserats.
Bungie agerar helt självständigt så länge de går med vinst.
Det är därför deras ledning sparkat folk och stoppat projekt för att för att hålla siffrorna på plus så att de kan fortsätta styra studion.
Sony vill dock ha flera av dessa projekt så de har fått starta nya studior som har tagit över dessa och Bungie-personal som "sparkats". Nu påverkar siffrorna PS Studios istället.
Det är därför deras ledning sparkat folk och stoppat projekt för att för att hålla siffrorna på plus så att de kan fortsätta styra studion.
Sony vill dock ha flera av dessa projekt så de har fått starta nya studior som har tagit över dessa och Bungie-personal som "sparkats". Nu påverkar siffrorna PS Studios istället.
Glöm inte även efter dealen med Sony 3.7 miljarder dollar så gick Bungie direkt ut och sa att folk kommer inte behöva oroa sig för att få sparken osv osv, men man undrar ju hur mycket Pete Parsons tog av pengarna till sin exklusiva bil kollektion som han har. Gick rykten om att anställda fick en åktur med han i dessa bilar för att sen dagen efter få sparken.
Glöm inte även efter dealen med Sony 3.7 biljoner dollar så gick Bungie direkt ut och sa att folk kommer inte behöva oroa sig för att få sparken osv osv, men man undrar ju hur mycket Pete Parsons tog av pengarna till sin exklusiva bil kollektion som han har. Gick rykten om att anställda fick en åktur med han i dessa bilar för att sen dagen efter få sparken.
Tydligen skall de ha fått åka i fina bilen direkt till arbetsförmedlingen. Utan att passera Gå.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Moral funkar inte så.
Du kan göra fantastiska spel med pissmoral också.
Det som behövs är ny ledning.
Det som behövs är att släppa bra spel som folk vill spela. Annars blir de alla arbetslösa.
...och som jag påpekat tidigare till FZ så jobbar inte Paul Tassi för Forbes.
En stor det av det som publiceras på Forbes görs av användare som skriver artiklar/bloggar och om många klickar på dessa kan de få betalt. Detta leder till att texterna ofta spetsas till eller vinklas för att få så många klick som möjligt.
Jag säger inte att Paul Tassi har fel på något sätt men det stör mig att det alltid hänvisas till att "Forbes skriver" när det inte är från någon av deras anställda.
Det är som som att någon skulle hänvisa till en användarrecension här på FZ och säga att "FZ gav betyget..." om ett spel.
Edit: Samma Tassi har nu en artikel med rubriken "It’s Just Over For ‘Marathon’" som väldigt mycket känns som "clickbait".
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2025/05/19/its-just-ov...
Thor från Piratesoftware påpekade en slibbig detalj.
"En enskild föredetta anställd" ligger bakom stölderna? Men lead art director följer den konstnären på sociala medier.
Låter jävligt fuffens att flera jobbar där men ingen upptäcker något. Speciellt då artistens egen logga är med på flera ställen.
Är det en människa? En cyborg? En clown?
Ja
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Glöm inte även efter dealen med Sony 3.7 biljoner dollar så gick Bungie direkt ut och sa att folk kommer inte behöva oroa sig för att få sparken osv osv, men man undrar ju hur mycket Pete Parsons tog av pengarna till sin exklusiva bil kollektion som han har. Gick rykten om att anställda fick en åktur med han i dessa bilar för att sen dagen efter få sparken.
Du menar 3,7 miljarder dollar? Eller var just den biten på engelska, eller menade du verkligen biljoner med 12 nollor?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Du menar 3,7 miljarder dollar? Eller var just den biten på engelska, eller menade du verkligen biljoner med 12 nollor?
Hade det varit biljoner dollar så hade det varit historiens sämsta köp någonsin.
Jag tror Sony har börjat med komplett övertagande av Bungie för några månader sedan. P.g.a av bravaderna du beskriver. Så den gamla ledningen får sparken en efter en. De är på bättringsvägen
Det som behövs är att släppa bra spel som folk vill spela. Annars blir de alla arbetslösa.
Det har inget med moral att göra däremot. Du får inte automatiskt god moral av att göra bra spel. Det är som att säga att alla som var med och gjorde Sagan om Ringen mådde skitbra bara för att slutprodukten blev bra.
Det har inget med moral att göra däremot. Du får inte automatiskt god moral av att göra bra spel. Det är som att säga att alla som var med och gjorde Sagan om Ringen mådde skitbra bara för att slutprodukten blev bra.
Jag lovar dig, många mådde skitbra när de såg slutprodukten och såg att allt deras hårda arbete lönade sig.
I drank what?
Jag lovar dig, många mådde skitbra när de såg slutprodukten och såg att allt deras hårda arbete lönade sig.
Kortvarigt ja, men om det ledde till fem års lidande för att vara stolt i ett par månader så tycker jag inte att vågskålen är rättvis.
Börja med att ha motiverade och glada medarbetare och skippa crunch-kulturen.
Kan nästan garantera att detta kommer att floppa om de inte gör en total helomvändning och om-designar spelet totalt. Jag som ändå brukar gilla extraction shooters tycker t.o.m att det ser sjukt oinspirerat, generiskt och bara allmänt tråkigt ut.
Efter att ha kollat på trailers, gameplay och streamers undrar jag bara vad detta spelet tillför som inte andra titlar redan gör bättre?
Haha fuck! tack ja jag menar miljarder!
Vad i h-e är det där för rubrikbild?
Är det en människa? En cyborg? En clown?
Ja.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi