"Om du är ett riktigt fan" hittar du sätt att köpa Borderlands 4 för 80 dollar
Stjäl o stjäl? Skulle personen köpt det ändå? Lånar man det inte bara av en annan som köpt det och och sen lånat ut det fast online då det knappt finns CD-skivor längre?
Det är klart det är stöld.
Vad är det som hänt med moral och omsorg om medmänniskan i vårt samhälle, när man stödjer folk att parasitera och njuta av andras arbete.
Memento Mori
det är inte 800kr om du har tv-spel som intresse. Det är +800kr per spel. om det rent hypotetiskt är kanske 10spel per år du vill testa blir det minst 8000kr. ganska dyrt för nåt larvigt tv-spelande... hur som helst. bara gilla läget helt enkelt. ta jobb i glasskiosken sen hem och fraga är rådet.
Ur hobbynivå är det fortfarande billigt. Testa synthar, cykling, golf eller vilken prylsport som helst och de slår det med hästlängder. Med det sagt betalar jag aldrig mer än 350 spänn för spel. Isf får det vara till det är på rea nån gång.
Vad är det som hänt med moral och omsorg om medmänniskan i vårt samhälle, när man stödjer folk att parasitera och njuta av andras arbete.
Säger inte att varken du eller piraterna har rätt. Jag gör det inte iaf, jag köper mina spel eller spelar från tjänster som PS+/GP. Men för mig är det samma sak som att låna av en kompis iaf. bara att det är digitalt och Privatkopieringsersättningen får de ju in, iaf i EU. Men men ja man kan se det som stöld också och är nog mest det ja om hen hade köpt det ändå. FZ är ingen plats att diskutera privat eller piratkopiering på dock.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Köpte 3an day one då jag var helt såld på 2an och en av dom som gillade pre-sequel starkt.
Hade tråkigt i 3 timmar och sedan dess ligger cdn och samlar damm i någon hylla. Vet inte om det är jag som blev gammal eller om världen kändes för tråkig, känslan infann sig inte för mig helt enkelt.
0hype och kommer inte följa spelet. Men är det en fullträff är jag game såklart..
Branschen kom ju överens om att vi inte äger våra spel så de kan ju se det mer som att folk lånar.
Ja och vi har valve att tacka för det när de tvingade oss installera steam för att spela deras spel. Vilket många av oss gjorde.
Riktigt dåligt beslut de gjorde för oss konsumenter. Men som ägare av steam är de givetvis glada över denna utveckling.
Och vad har hänt med företagens respekt och moral för äganderätt?
Att köpa en vara är inte att köpa den. utan det är att låna den. Vilket faktiskt inte är tydligt kommunicerat. Och de bibehåller rätten att dra in licensen på deras premisser som är gömda i långa oläsliga(om du inte är jurist) avtalstexter. Det här helt utan ekonomisk kompensation.
Jag tycker att man ska betala för kultur. Men då tycker jag också att man ska få utnyttja sin kultur efter det också. Om jag köper en tavla vill jag kunna sätta upp den på väggen, och när jag tröttnat på den vill jag kunna ge bort den, sälja den eller förrådställa den. Jag har ju själv lagt ner arbete för att kunna ta del av den här kulturen.
Hur kommer det sig att den här respekten ska vara ensidig mot företagen? Det tycker jag är ännu mer märkligt.
Ur hobbynivå är det fortfarande billigt. Testa synthar, cykling, golf eller vilken prylsport som helst och de slår det med hästlängder. Med det sagt betalar jag aldrig mer än 350 spänn för spel. Isf får det vara till det är på rea nån gång.
Det kanske, men du får iallafall behålla prylarna efteråt.
Själv förstår jag inte det här tjafset om 60, 70 och 80 dollar hit och dit. Antigen har man råd med tv-spel, eller så har man inte det? Eller finns det verkligen folk som inte har en endaste dollar i buffert eller investeringar (exempelvis fonder), de har enbart prick 60 dollar och inte en penny mer, och väljer att lägga sina allra sista, enda pengar på tv-spel för att sedan gå utan mat, kanske behöva be en kyrka om mat eller tigga ute på gatan? Bra skrivet av honom, tycker jag, för antigen betalar man det som utgivarna vill ha, eller så kan man hitta en annan hobby.
Själv förstår jag inte det här tjafset om 60, 70 och 80 dollar hit och dit. Antigen har man råd med tv-spel, eller så har man inte det? Eller finns det verkligen folk som inte har en endaste dollar i buffert eller investeringar (exempelvis fonder), de har enbart prick 60 dollar och inte en penny mer, och väljer att lägga sina allra sista, enda pengar på tv-spel för att sedan gå utan mat, kanske behöva be en kyrka om mat eller tigga ute på gatan? Bra skrivet av honom, tycker jag, för antigen betalar man det som utgivarna vill ha, eller så kan man hitta en annan hobby.
Hoppla. Japp om det är något det finns gott om är det fattiga människor. Nu vet du det.
Hoppla. Japp om det är något det finns gott om är det fattiga människor. Nu vet du det.
Ja synd för dem. Vi kan väl lägga ner allting kul för att någon fattig indier inte har råd. Uttalandet är fullt rimligt, hitta en väg eller gör något annat. Det är ingen mänsklig rättighet att spela.
Att vi har så förbannat många fattiga i världen beror på allt bistånd.
Lever man i väst och dessutom har en konsol så är 900kr enbart en prioriteringsfråga. Köp ur reabacken.
Ja synd för dem. Vi kan väl lägga ner allting kul för att någon fattig indier inte har råd. Uttalandet är fullt rimligt, hitta en väg eller gör något annat. Det är ingen mänsklig rättighet att spela.
Att vi har så förbannat många fattiga i världen beror på allt bistånd.
Lever man i väst och dessutom har en konsol så är 900kr enbart en prioriteringsfråga. Köp ur reabacken.
Allt som är kul ska bort. Räcker med att du är en oerhört ambitiös och duktig student i underbara väst för att tycka spel som närmar sig tusenlappen är ganska svidande för ekonomin.
Randy är ju inte första utvecklaren som uttryckt motivation att köpa deras spel. Det tycker jag låter som att de är oroliga att det kommer saknas intäkter. Kanonbra ärligt talat. Men nu kommer det till konsumenterna att följa sina avsikter att rösta med plånböckerna.
Vad det gäller Borderlands så har jag noll intresse att spela/köpa det. Vare sig det är på 90% rea på Steam eller på release. Spelet har liksom gjort sitt. Det här tramset med "bazillion guns" betyder inget alls. Det är bara som till exempel "gråa" föremål i action rpg spel.
1an var en ny grej och 2an var höjdpunkten med handsome Jack.. nu är det adhd stimulerande smörja
Ur hobbynivå är det fortfarande billigt. Testa synthar
Köpte just en Behringer pro-800 för 3000 spänn. Bra pris!
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ja, tyvärr är det mycket (om inte mest?) fattigdom och elände i världen. Men inte prioriterar man väl tv-spel om man är i ekonomiskt ursatt situation? Om man har ett jobb kan man försöka dra ner på andra kostnader, eller lägga undan pengar en månad, ifall 80 dollar känns som mycket mer än 60. Har själv en kollega som anser att han har det så tufft ekonomiskt, men han har Spotify, Netflix och två andra filmtjänster och lunchar ofta på restaurang eller beställer från Foodora istället för att göra lunchlådor hemma och ta med sig matlådor till jobbet. Sen visst, jag tycker att det är förjävligt med fattigdom och orättvisor, känner själv flera som varit långtidsarbetslösa och varit deprimerade under den tiden. Sånt skit är hemskt. Men om man jobbar och har råd att köpa lyx som en spelkonsol borde man inte gnälla över 10 dollar extra för ett storspel. Gaming var dyrare på 90-talet.
Branschen kom ju överens om att vi inte äger våra spel så de kan ju se det mer som att folk lånar.
Branschen har ju iofs kommit överens om att jag inte äger Gröna Lund heller, ändå betalar jag inträde för att få komma in och leka istället för att planka.
...naturligtvis har jag försökt planka också i min ungdom...skitsvårt!
Långsiktigt tror jag att den här utvecklingen kan gagna indieutvecklarna, vilket bara är positivt i min mening. Självfallet kommer vi spelare att köpa färre spel om de kostar 800-900kr.
Jag har haft så kul med Minecraft, Core Keeper, Necesse, Stardew Valley och Rimworld och alla dessa spel tillsammans har kostat mig mindre än 800kr.