Skicka in Ps5 på reparation till Playstation
Efter 4 år verkar min ps5 lagt av, spelade på den i natt 15 min sen tittade jag bort 1 min och när jag tittade tillbaka så var den avstängd och såg precis när handkontrollen stängde av sig själv. Reagerar inte på handkontrollen alls, och trycker man på själva konsolen så börjar den starta med blått sken och man hör fläkten starta upp i ca 2 sekunder för att sedan ge upp och släcka sig själv helt. Trycker man på konsolen igen så är det inte ens blått sken förrän man dragit ut sladden eller tryckt på skivknappen.
Safe mode verkar den inte heller vilja göra då man aldrig hör det andra beepet när man håller in knappen.
Har försökt allt känns det som, provat annan strömkabel, provat annat uttag, låtit den vara över 30 min utan kabel, rengjort fläkten osv, men den verkar ha gett upp på livet
Ska försöka ringa playstation imorgon men tänkte höra hör om någon har haft nå likande och/eller om någon har skickat in sin ps5 utanför garantitiden och vet ca hur mycket det kostar?
Du kan begära en reparation via ditt serienummer. Varför krångla med telefontider? https://repairs.playstation.com/s/request-repair?id=1&locale=...
Gud vad tråkigt 😥 Själv har jag Xbox Series x som har fungerat perfekt ända sedan den släpptes.
Skulle köpt en sådan i stället!
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Kanske icke relaterat för just en PS5.
Under garantitid på en PS4 som läsaren lade av vände jag mig till Elgiganten och de skickade på reparation, tror du kan göra samma sak här även att den ligger utanför garantin. Vänd dig till inköpsstället.
Det kan komma med en kostnad.
Kolla din hemförsäkring om det finns ngn täckning därifrån, om det gör, så har du lite hjälp därifrån.
Skulle köpt en sådan i stället!
Du har väl bara haft otur att få en defekt ps5. Bara du inte har misshandlat konsolen genom att ha den stående i nått trångt utrymme så den inte får tillräckligt med luft att ventilisera sig med. Det är ett effektivt sätt att ta död på konsoler☠️
Nu menar jag att detta svaret är till swedishSnow98. Inte till dig.
Du har väl bara haft otur att få en defekt ps5. Bara du inte har misshandlat konsolen genom att ha den stående i nått trångt utrymme så den inte får tillräckligt med luft att ventilisera sig med. Det är ett effektivt sätt att ta död på konsoler☠️
Tror tyvärr defekt, har alltid varit liggande och har "fri luft" både bakom och framför konsolen
Såg nu på Tradera att det är någon som säljer en defekt en, samma model som min (CFI-1016A) som både är köpt samma månad och år som min (Mars 2021) och som precis som min, startar ej längre.
Ringde Playstation för att jag inte ville göra det till ett ärende och ville bara veta ungefär hur mycket det kostar, då jag inte är säker på om man ska skicka den på lagning, köpa en begagnad eller köpa en ny.
2690kr ville dom ha om det är någon annan som också vill veta
Tror tyvärr defekt, har alltid varit liggande och har "fri luft" både bakom och framför konsolen
Såg nu på Tradera att det är någon som säljer en defekt en, samma model som min (CFI-1016A) som både är köpt samma månad och år som min (Mars 2021) och som precis som min, startar ej längre.
Ringde Playstation för att jag inte ville göra det till ett ärende och ville bara veta ungefär hur mycket det kostar, då jag inte är säker på om man ska skicka den på lagning, köpa en begagnad eller köpa en ny.
Är det ok att dela telefonnumret?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag fick liknade men då provade jag med att koppla ur maskinen och blåste rent hela maskinen med tryckluft och då fungerade den som vanligt igen. Det kan vara så att du har damm på stora kylflänsen på baksidan av konsolen eller någon annanstans som gör att den inte fungerar.
Om du känner dig lite van med att skruva/mecka och garantin ändå inte finns kvar kan man ju alltid prova att skriva upp konsolen så att man kommer åt och kan blåsa rent ordentligt. Det är Torx T8 säkerhetsskruvar (med ett litet hål i mitten av torxen) som den är skruvads med.
Jag såg att du rengjort den stora fläkten men kan det kanske finns mer damm någonstans som orsakar dina symtom på maskinen.
Är det ok att dela telefonnumret?
Dela telefonnumret..? Ursäkta men nu blev jag lite lost, playstations telefonnummer? De fanns på hemsidan om det är deras du menar
Man kan av-ventilisera konsoler, så fungerar de sen.
Menar herrn att alla som sitter på en ps5 från Mars 2021 med modell CFI-1016A kommer ha en trasig konsoll inatt?
Trams, som du förstår. Ibland har man oflax, thats it. Har du inte själv påverkat den på något sätt så är det tyvärr sånt som händer.
Exempel på saker den inte gillar är strömavbrott eller att man råkar dra ut strömmen under gång, sånt dödar strömdelen i konsollen ganska ofta.
2690 kr är väl ganska prisvärt för att få en fungerande konsol igen, för att på så sätt slippa köpa en ny
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Menar herrn att alla som sitter på en ps5 från Mars 2021 med modell CFI-1016A kommer ha en trasig konsoll inatt?
Trams, som du förstår. Ibland har man oflax, thats it. Har du inte själv påverkat den på något sätt så är det tyvärr sånt som händer.
Exempel på saker den inte gillar är strömavbrott eller att man råkar dra ut strömmen under gång, sånt dödar strömdelen i konsollen ganska ofta.
2690 kr är väl ganska prisvärt för att få en fungerande konsol igen, för att på så sätt slippa köpa en ny
Självklart påstår damen inte detta, då jag vet det kan hända vem som helst och när som helst men ja för ett ögonblick blev man nyfiken om det var ännu fler som upplevde detta från denna "batch"
Men ja, det är otur det beror på helt klart
Jag skulle plocka isär den och göra en grundlig rengöring först om jag vore dig. 2700 är ändå en ansenlig summa som du kan lägga på något roligare. Räcker ju faktiskt till 2 hela spel idag. Eller 10kg ost. Dessutom slipper du vara utan maskinen.
Haha 2 hela spel eller 10kg ost är så sant Bästa man läst idag