Sony lägger ner lojalitetsprogrammet Playstation Stars
Har tydligen 10550 poäng där. Vad kan man få för det?
Kan gå att lösa in mot pengar PSN-Wallet! Annars brukar de vara olika spel osv man kan välja på.
Starta Playstation appen på telefon, tryck på PS-Stars loggan och välj belöningar. 1250 poäng för 50kr i kredit i plånkan
Fueled by coffee.
Jag har 1170 poäng, går det att köpa något så man kommer upp i 1250 poäng?
Du behöver inte handla för att få poäng, ibland räcker det med att starta ett spel. Du behöver dock starta "utmaningen" först. Gå in och kika.
Jag har några gånger behövt ladda ner ett spel på närmare hundra GB för att starta upp de och sen radera, för att få någon onödig samlarpryl och några få poäng.
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Slutade bry mig om programmet för ganska längesen. Samlar lite poäng när jag köper digitalt men uppdragen orkar jag inte tänka på.
Det största misstaget de gjorde med det var att baka in NFT:er. Säkert därför de överger det också så de slipper underhålla den biten.
Har aldrig sett dom där digitala objekten som NFTs, men jag är inte så insatt i det där. Vad är det som gör att dom skulle räknas som det?
Har tydligen 10550 poäng där. Vad kan man få för det?
Du har ett värde på 500 kr om du hamnar på 12500 poäng.
Annars trist att programmet läggs ner. Samlade värdecheckar inför GTA 6 och landade på 350 kr. Förhoppningsvis gör de ett bättre program där man kan samla fler poäng som MS-rewards.
Du behöver inte handla för att få poäng, ibland räcker det med att starta ett spel. Du behöver dock starta "utmaningen" först. Gå in och kika.
Jag har några gånger behövt ladda ner ett spel på närmare hundra GB för att starta upp de och sen radera, för att få någon onödig samlarpryl och några få poäng.
Tack för tipset, kanske kan skrapa ihop så jag når min femtiolapp
Kan gå att lösa in mot pengar PSN-Wallet! Annars brukar de vara olika spel osv man kan välja på.
Tack för tipset!
Jag hade glömt bort att jag hade massa poäng kvar. Jag löste precis in 10K poäng mot Helldivers 2 som jag inte hunnit spela ännu.
Säga vad man vill om Microsoft, men deras rewards-program är suveränt. Jag tjänar ihop ca 70 kr i månaden vilket motsvarar 840 kr per år. Det låter kanske lite, men det räcker gott för att köpa flertal spel på rea - helt gratis! För mig som har en stor backlog, inget game pass funkar detta perfekt.
Ärligt talat har Playstations lojalitetsprogram känts krångligt, bundet och underväldigande i förhållande till Xbox system med Rewards.
Fortfarande tråkigt att Sony fortsätter att fatta negativa beslut för spelarna, samtidigt som de knappt släpper egna spel till +75 miljoner Playstation 5 ägare.
Å ena sida förvånad att de tar bort det innan det egentligen fått chansen. Samtidigt är det svårt att förneka att det vart taffligt implementerat. (Man är helt hänvisad till playstation appen, som imo är helt värdelös) Borde ju iallafall vart integrerat i playstations OS/Gui.
Dessutom rätt kassa rewards, om man inte aktivt köper spel. Har försökt klara alla ”gratis” utmaningar, och har väl fått ihop 200-300kr totalt under dessa år.