Sony lägger ner lojalitetsprogrammet Playstation Stars

Robot
Sony lägger ner lojalitetsprogrammet Playstation Stars
Medlem

Har tydligen 10550 poäng där. Vad kan man få för det?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan gå att lösa in mot pengar PSN-Wallet! Annars brukar de vara olika spel osv man kan välja på.
Starta Playstation appen på telefon, tryck på PS-Stars loggan och välj belöningar. 1250 poäng för 50kr i kredit i plånkan

signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Kommer inte att sakna det, får ju i stort sett bara poäng på köp om man har PS+, så ganska så menlöst i mitt fall.

Medlem

Jag har 1170 poäng, går det att köpa något så man kommer upp i 1250 poäng?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag har 1170 poäng, går det att köpa något så man kommer upp i 1250 poäng?

Du behöver inte handla för att få poäng, ibland räcker det med att starta ett spel. Du behöver dock starta "utmaningen" först. Gå in och kika.

Jag har några gånger behövt ladda ner ett spel på närmare hundra GB för att starta upp de och sen radera, för att få någon onödig samlarpryl och några få poäng.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Det största misstaget de gjorde med det var att baka in NFT:er. Säkert därför de överger det också så de slipper underhålla den biten.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Synd, men förståeligt. Svårt och dyrt att samla poäng..
Microsofts motsvarande system är mycket bättre. Där kan man samla ihop ganska mycket pengar i poäng bara genom att spela (och extra mycket om man söker med Bing osv).

Redaktör
Ponny

Har löst in en del spel, men oftast glömt att programmet existerat, ärligt talat.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Slutade bry mig om programmet för ganska längesen. Samlar lite poäng när jag köper digitalt men uppdragen orkar jag inte tänka på.

Skrivet av Sarato:

Det största misstaget de gjorde med det var att baka in NFT:er. Säkert därför de överger det också så de slipper underhålla den biten.

Har aldrig sett dom där digitala objekten som NFTs, men jag är inte så insatt i det där. Vad är det som gör att dom skulle räknas som det?

Inte förvånande.

Medlem

Här var det snabba svängar.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Asså kan egentligen inte klaga, samlade lite poäng som man bytte mot spel man annars hade köpt så helt ok endå.

Medlem

Ironin i att lägga ner ett lojalitetprogram efter så kort tid haha

Medlem

Har använt appen mest för att få en notis i luren när mina spel är installerade och klara, men hade tydligen 2800p. Så tack för nyheten och hundringen FZ

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag gillade konceptet, men hade gärna sett roligare sätt att samla poäng än att köpa spel i stort sett. 50 poäng för att ladda ner ett gratisspel och starta upp är piss i vatten för hur mycket poäng du behöver för att få nåt vettigt. Samlarprylarna var ju ren skit.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Du har ett värde på 500 kr om du hamnar på 12500 poäng.

Annars trist att programmet läggs ner. Samlade värdecheckar inför GTA 6 och landade på 350 kr. Förhoppningsvis gör de ett bättre program där man kan samla fler poäng som MS-rewards.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Du behöver inte handla för att få poäng, ibland räcker det med att starta ett spel. Du behöver dock starta "utmaningen" först. Gå in och kika.

Jag har några gånger behövt ladda ner ett spel på närmare hundra GB för att starta upp de och sen radera, för att få någon onödig samlarpryl och några få poäng.

Tack för tipset, kanske kan skrapa ihop så jag når min femtiolapp

Medlem

En funktion jag inte kände till, möjligt jag hört det någon gång men avfärdat det till "jaja jag håller inte på med Ps+ whatever"

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Kan gå att lösa in mot pengar PSN-Wallet! Annars brukar de vara olika spel osv man kan välja på.

Tack för tipset!

Jag hade glömt bort att jag hade massa poäng kvar. Jag löste precis in 10K poäng mot Helldivers 2 som jag inte hunnit spela ännu.

Medlem

Säga vad man vill om Microsoft, men deras rewards-program är suveränt. Jag tjänar ihop ca 70 kr i månaden vilket motsvarar 840 kr per år. Det låter kanske lite, men det räcker gott för att köpa flertal spel på rea - helt gratis! För mig som har en stor backlog, inget game pass funkar detta perfekt.

Medlem

Ärligt talat har Playstations lojalitetsprogram känts krångligt, bundet och underväldigande i förhållande till Xbox system med Rewards.

Fortfarande tråkigt att Sony fortsätter att fatta negativa beslut för spelarna, samtidigt som de knappt släpper egna spel till +75 miljoner Playstation 5 ägare.

Medlem

Å ena sida förvånad att de tar bort det innan det egentligen fått chansen. Samtidigt är det svårt att förneka att det vart taffligt implementerat. (Man är helt hänvisad till playstation appen, som imo är helt värdelös) Borde ju iallafall vart integrerat i playstations OS/Gui.
Dessutom rätt kassa rewards, om man inte aktivt köper spel. Har försökt klara alla ”gratis” utmaningar, och har väl fått ihop 200-300kr totalt under dessa år.

Medlem

Ska vara ärlig och säga att jag aldrig fattade ur det fungerade. Ibland gick jag upp i level snabbt sen kunde det gå månader utan att det hände något.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Visste inte ens att det fanns

Säkert bara Sony som vill bli ännu rikare .

1
Skriv svar