Elden Ring blir film – 28 dagar senare-Garland regisserar
Spelen har sin charm men den ligger definitivt inte i storyn eller hur den "berättas" för spelaren. Sekiro sticker dock ut lite från mängden som ett betydligt bättre regisserat spel på just story-fronten för den vanlige spelaren.
Mje, håller inte med alls. Tycker en stor del i Froms charm är hur dom berättar sin story. Men jag gillade Sekiro också som hade en/ett lite mer traditionsenligt story/berättande.
Armored Core 6 sticker också ut lite om du man nu ska nämna senare spel dom gjort, men det har ändå den där From-charmen. Jag var inte helt såld i början och tyckte berättandet kändes sisådär, men älskade det sen när det kom igång.
The more I practice, the luckier I get.
Skulle inte säga Lore och story är samma sak. Tyckte Elden Ring hade avsaknad av story precis som dom flesta From-spel jag spelat
Men jag kanske bara är korkad 🤷♂️
Nja bakgrundshistoria (lore) är ju underlaget till berättelsen du tar del av, kan man kanske säga.
Men i just Elden Ring är ju lore:en konstant närvarande i spelarens story.
Sen kan man ju säga att man inte får storyn berättad för sig utan man får söka upp den så helt klart att det kan uppfattas som att där inte är någon story