Lies of P-expansionen Overture ute - nu!

Robot
Lies of P-expansionen Overture ute - nu!
Medlem
Medlem

Ser riktigt bra ut, kanske dags att ta upp Lies of P igen. Påbörjade spelet men det kom annat emellan.

Medlem

Överraskning deluxe 😲 Slängde min plånbok på Xbox Store så fort jag vaknade efter chocken (att det kom redan)

Medlem

Älskar shadow drops!! Lies of P är det första Souls-aktiga spelet jag kört igenom och älskade det Blir köp!

Medlem

Jag har tagit ett långt brake från Lies of P. Ej klarat ut det, så kommer någon gång när jag har tid spela om från början.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Shut up and take my money!

Medlem

Spelet är också på ordentlig rea på Playstation. Inte dlc då, men det kanske är dags att köpa detta nu ändå då de lagt till svårighetsgrader.

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Spelet är också på ordentlig rea på Playstation. Inte dlc då, men det kanske är dags att köpa detta nu ändå då de lagt till svårighetsgrader.

Svårighetsgrader hör inte hemma i detta spel. Antingen spelar man det som det är tänkt eller inte alls. But just my opinion...

Medlem
Skrivet av ainatar:

Svårighetsgrader hör inte hemma i detta spel. Antingen spelar man det som det är tänkt eller inte alls. But just my opinion...

Nu lägger de ju till svårighetsgrader så det är ju som tänkt. Du behöver inte spela lättare.

Medlem
Skrivet av ainatar:

Svårighetsgrader hör inte hemma i detta spel. Antingen spelar man det som det är tänkt eller inte alls. But just my opinion...

Men du behöver inte bry dig heller. DU behöver inte köra på lättare svårighetsgrad, inget som förminskar DIN prestation.
Trött på sånna som dig. Alla är inte så duktiga som dig. Spela du som vanligt och skit i hur andra spelar, inget du har med att göra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Men du behöver inte bry dig heller. DU behöver inte köra på lättare svårighetsgrad, inget som förminskar DIN prestation.
Trött på sånna som dig. Alla är inte så duktiga som dig. Spela du som vanligt och skit i hur andra spelar, inget du har med att göra.

Nej förstår inte heller deras resonemang Om man gillar soulslike, är det inte större chans det dyker upp mer spel i genren då fler köper dessa då det finns en chans att dra ned svårighetsgraden? Det banar ju väg för att utvecklarna gör vinst och kan utveckla nytt spel

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Nej förstår inte heller deras resonemang Om man gillar soulslike, är det inte större chans det dyker upp mer spel i genren då fler köper dessa då det finns en chans att dra ned svårighetsgraden? Det banar ju väg för att utvecklarna gör vinst och kan utveckla nytt spel

Njae.. de är ju rädda att spelen de älskar ändras i grunden, vilket de gör om du adderar ytterligare svårighetsgrader. Grunden i From softwares spel är ju att placera spelaren i en känsla. Att fara lurar runt varje hörn och att om du inte respekterar världen du utforskar, så kommer den äta upp dig. Att addera ett easy mode är inte bara att göra fienderna lättare. Det är att gå ifrån vad Miyasaki ville ge världen.

Det finns redan ett välfungerande och inbyggt system för svårighetsgrader i så gott som samtliga RPG:s. Det kallas att levla upp. Så svårighetsgrader har inget med skills att göra. Jag skulle kunna få min mamma att klara samtliga Soulslike. Hon skulle bara behöva lägga ner tiden samt respekten för spelets ramar.

De flesta som tycker att Soulslike är för svåra har ju snarare inget tålamod eller försöker spela spelet på samma premisser som andra spel. Det går inte. Och är en del av syftet. Miyasaki och From software tyckte ju att hela industrin var på väg åt fel håll. Att då ”ge vika” och göra som alla andra är inte bara att addera en svårighetsgrad. Det är att ge upp sin dröm och sitt syfte.

Medlem
Skrivet av vamp:

Njae.. de är ju rädda att spelen de älskar ändras i grunden, vilket de gör om du adderar ytterligare svårighetsgrader. Grunden i From softwares spel är ju att placera spelaren i en känsla. Att fara lurar runt varje hörn och att om du inte respekterar världen du utforskar, så kommer den äta upp dig. Att addera ett easy mode är inte bara att göra fienderna lättare. Det är att gå ifrån vad Miyasaki ville ge världen.

Det finns redan ett välfungerande och inbyggt system för svårighetsgrader i så gott som samtliga RPG:s. Det kallas att levla upp. Så svårighetsgrader har inget med skills att göra. Jag skulle kunna få min mamma att klara samtliga Soulslike. Hon skulle bara behöva lägga ner tiden samt respekten för spelets ramar.

De flesta som tycker att Soulslike är för svåra har ju snarare inget tålamod eller försöker spela spelet på samma premisser som andra spel. Det går inte. Och är en del av syftet. Miyasaki och From software tyckte ju att hela industrin var på väg åt fel håll. Att då ”ge vika” och göra som alla andra är inte bara att addera en svårighetsgrad. Det är att ge upp sin dröm och sitt syfte.

Att de släpper svårighetsgrader så långt efter spelets release påverkar endast de som avvaktat från att köpa spelet. Det påverkar inte den gamla svårighetsgraden och ingen annan än den som vill har lite lättare. Det gör inte att spelet i grunden blir annorlunda. Folk som gnäller över saker som inte påverkar dem över huvud taget förstår jag mig inte på.

Det är en sak om de ändrar standardläget för att tilltala fler men i det här fallet har de bara lagt till fler svårighetsgrader

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Att de släpper svårighetsgrader så långt efter spelets release påverkar endast de som avvaktat från att köpa spelet. Det påverkar inte den gamla svårighetsgraden och ingen annan än den som vill har lite lättare. Det gör inte att spelet i grunden blir annorlunda. Folk som gnäller över saker som inte påverkar dem över huvud taget förstår jag mig inte på.

Det är en sak om de ändrar standardläget för att tilltala fler men i det här fallet har de bara lagt till fler svårighetsgrader

Jag svarade inte på det som skett eller vad den här utvecklaren valt att göra. Jag svarade på de som inte förstod varför det finns de som tycker att den här typen av spel inte ska ha svårighetsgrader.

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Att de släpper svårighetsgrader så långt efter spelets release påverkar endast de som avvaktat från att köpa spelet. Det påverkar inte den gamla svårighetsgraden och ingen annan än den som vill har lite lättare. Det gör inte att spelet i grunden blir annorlunda. Folk som gnäller över saker som inte påverkar dem över huvud taget förstår jag mig inte på.

Det är en sak om de ändrar standardläget för att tilltala fler men i det här fallet har de bara lagt till fler svårighetsgrader

Det påverkar även de som har kommit långt in i spelet eftersom man kan lockas att byta svårighetsgrad om man stöter på patrull, vilket tar bort en stor del av charmen med spelet. Syftet med dessa spel är ju att kriga på och lära sig hur man överkommer svårigheter, inte fuska sig igenom dom...

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Men du behöver inte bry dig heller. DU behöver inte köra på lättare svårighetsgrad, inget som förminskar DIN prestation.
Trött på sånna som dig. Alla är inte så duktiga som dig. Spela du som vanligt och skit i hur andra spelar, inget du har med att göra.

Git gud...

Medlem
Skrivet av ainatar:

Det påverkar även de som har kommit långt in i spelet eftersom man kan lockas att byta svårighetsgrad om man stöter på patrull, vilket tar bort en stor del av charmen med spelet. Syftet med dessa spel är ju att kriga på och lära sig hur man överkommer svårigheter, inte fuska sig igenom dom...

Lätt fixat genom att du bara kan ändra svårighetsgrad vid start av ett nytt spel. Ej mitt i.
Mååååånga spel har det så här.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av ainatar:

Det påverkar även de som har kommit långt in i spelet eftersom man kan lockas att byta svårighetsgrad om man stöter på patrull, vilket tar bort en stor del av charmen med spelet. Syftet med dessa spel är ju att kriga på och lära sig hur man överkommer svårigheter, inte fuska sig igenom dom...

Fortfarande bara ett problem för den enskilde individen. Det påverkar endast den som byter. Det är väl inte heller du som bestämmer vad charmen i ett spel är? För DIG tar det bort charmen, så byt inte då.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Lätt fixat genom att du bara kan ändra svårighetsgrad vid start av ett nytt spel. Ej mitt i.
Mååååånga spel har det så här.

Jo det går att byta närsomhelst.

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Fortfarande bara ett problem för den enskilde individen. Det påverkar endast den som byter. Det är väl inte heller du som bestämmer vad charmen i ett spel är? För DIG tar det bort charmen, så byt inte då.

Ok...

1
Skriv svar