Owlcat utannonserar Mass Effect-lika The Expanse: Osiris Reborn
Tja, när ett spel/en spelserie blir väldigt tongivande för en genre används de ju ibland för att benämna spel som liknar dem. Oavsett om det är Metroidvanias, Souls-likes eller roguelikes/roguelites. Så "ARPG cover-shooter" kanske gör sig lika bra som "Mass Effect-liknande" i det här specifika fallet. Om det är "rätt" eller inte... ptja. Därom tvista de lärde. ^^
Expanse verkar inte ha några superkrafter så mer rätt då vore väl Gears of War-liknande, tex.
I drank what?
Expanse verkar inte ha några superkrafter så mer rätt då vore väl Gears of War-liknande, tex.
Ja, men vilket spel som blir mest genre-definierande... det kan också diskuteras.
Varken ME-esque eller GoW-liknande är väl kanske särskilt standardiserade begrepp. ^^
Att det finns likheter med Mass Effect kan jag dock köpa rätt ordentligt, jag fick också ME-vibbar av trailern. Men jag har å andra sidan inte direkt rört GoW heller. ¯\_(ツ)_/¯
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Att kalla spelet Mass Effect-liknande har inget med bakgrund/story/krafter att göra, det handlar om systemet för striderna och typen av spel. The Expanse är ett actionbaserat rollspel med coverbaserade strider i stil med Mass Effect, inte en 3rd person shooter som GOW.
Serien är bästa sci fi som finns. Har bara läst 4 av böckerna och tycker dom följer dom väldigt bra, första boken har dom mer eller mindre tagit rakt av. Är väl hela Bobby storyn som är mest ändrad.
Började med tv-serien för några dagar sedan och blev nyss klar med säsong 3, gillar det so far.
Hur skiljer sig Bobbi Draper storyn från böckerna vs. serien ?
Började med tv-serien för några dagar sedan och blev nyss klar med säsong 3, gillar det so far.
Hur skiljer sig Bobbi Draper storyn från böckerna vs. serien ?
I böckerna har hon mer story. Mer skeptisk mot sin egna ledare. Inte lika anti-jorden. Tänker efter mer innan hon gör något till skillnad från tv serien där hon är mer Gung ho. Fortfarande en mycket bra karaktär. Men annorlunda mot boken. Plus nog den boken dom tagit minst ifrån.