Mindseye-studion "förtvivlad" över spelets skick – antalet spelare dyker
Om de är så förkrossade kanske de inte skulle släppt spelet i det skicket? Kanske satsa mer på QA och lägga mer tid på det först? Tycker bara synd om folket som faktiskt jobbat på spelet och lagt ner massa tid på något som sen minns så här.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Om de är så förkrossade kanske de inte skulle släppt spelet i det skicket? Kanske satsa mer på QA och lägga mer tid på det först? Tycker bara synd om folket som faktiskt jobbat på spelet och lagt ner massa tid på något som sen minns så här.
Sannolikt hade studion i stort sett slut på pengar och hamnade i en situation där alternativen var att stänga ner eller ge ut det man har.
Nu hoppas man att intäkterna ska räcka för att hålla igång länge nog för att "fixa" spelet så att det kan få ett uppsving. Jag tror dock att den möjligheten är liten då det verkar sälja uselt.
Alltså, det finns potential någonstans långt in, men det ser så hemskt "janky" och opolerat ut så jag vet inte riktigt vad de förväntade sig. Vilken kalldusch det måste vara att gå från GTA-producent till att bajsa ut det här...
Kan någon förklara hur saker som detta inte upptäcks när det testas?
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Fast det vet man. Troligen var de tvungna att släppa spelet, men det är ju inte unikt nu, det är ju så med många spel idag, spelen måste ut oavsett skick.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Sannolikt hade studion i stort sett slut på pengar och hamnade i en situation där alternativen var att stänga ner eller ge ut det man har.
Nu hoppas man att intäkterna ska räcka för att hålla igång länge nog för att "fixa" spelet så att det kan få ett uppsving. Jag tror dock att den möjligheten är liten då det verkar sälja uselt.
Då tycker jag rätta vägen att gå borde vara att vara ärliga med det och släppa spelet i early access istället.
Med all sannolikhet så är pengarna slut och man var tvungna att släppa eller lägga ned.
Vilket skräp. Redan när första gameplay visades så förstod man att det skulle floppa. Trots det envisades några i forumet att det var modigt av Build A Rocket Boy att visa upp "riktig" gameplay (utan buggar då förstås) Att utvecklaren nu låtsas vara förtvivlad över spelets skick är skrattretande när de aktivt valt att inte skicka ut recensionskoder. Ja ja, riktiga spel såsom Mafia och GTA VI är inte allt för långt bort som tur är.
Spelet släpps.
Folk ger negativ kritik för att spelet är i dåligt skick.
Mindseye-studion: <Uppladdad bildlänk>
Oj vilken överraskning!
Kunde inte låta bli
Tycker detta har känts väldigt identitetslöst från första gången vi såg det. Med eller utan problemen som nu varit vid release tror jag det hade slutat med en flopp ändå.
Det är inte säkert, om det inte varit en sådan konstig "marknadsföring" av ett spel som ändå inte "marknadsförts" och det inte hade haft alla dessa techproblem, så kunde det nog gått bra, betyget reflekterar ju lite folks förväntningar eller?
Om man sagt att detta var ett begränsat/linjärt singleplayer spel (fast med lite bättre ord då) och sedan om det flutit på bra och inte haft problem, då hade det nog gått mycket bättre. Då kunde det liksom haft 75-80% och ingen hade brytt sig om det. Ett lite halv-B actionspel, i mängden.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det är inte säkert, om det inte varit en sådan konstig "marknadsföring" av ett spel som ändå inte "marknadsförts" och det inte hade haft alla dessa techproblem, så kunde det nog gått bra, betyget reflekterar ju lite folks förväntningar eller?
Om man sagt att detta var ett begränsat/linjärt singleplayer spel (fast med lite bättre ord då) och sedan om det flutit på bra och inte haft problem, då hade det nog gått mycket bättre. Då kunde det liksom haft 75-80% och ingen hade brytt sig om det. Ett lite halv-B actionspel, i mängden.
Ja flopp kanske är att ta i, halv-b actionspel håller jag med om, precis så har det känts från början. Men med tanke på vem som sitter bakom spakarna tycker jag att förväntningarna är rimliga och att leveransen borde varit bättre.
Klippet nedan visar när en utvecklare spelar och visar upp spelet fast det börja krascha för honom hela tiden, till slut så kan han inte hålla sig för skratt men försöker sitt bästa för att hejda sig.
Det är dock Sodapoppin som Critikal säger, Soda är en streamer som var sponsrad att spela och inte en utvecklare
Det är dock Sodapoppin som Critikal säger, Soda är en streamer som var sponsrad att spela och inte en utvecklare
Jaha, lite roligt ändå.
Är det bara jag som tycker att huvudpersonen ser ut som Peter Forsberg?
Huvudkaraktären i NHL 98? Nja, jag ser ingen likhet.