Vilka livsmedel saknar du?

Medlem
Vilka livsmedel saknar du?

Livsmedel kommer och vissa går, tyvärr alldeles för många,

Risikvick, mannakvick, billigare alternativ till risi och manafrutti.

White rock cream soda, typ gräddkoleläsk, min favorit när den fanns.

Yoggi dröm, fruktansvärt onyttig, men helt sjukt god.

Webhallen Crystal potion, bara flaskan gav ju en köpsug.

Finns potatisbullar med bacon i fortfarande? Har inte set dessa på minst 20 år.

Vilka livsmedel saknar ni?

Medlem

Potatislimpa
Boccia

Medlem

Det första som dyker upp i tankarna är från den tiden när mataffären Exet fanns (de tog för ca ett år sedan ner Willy's skylt på en stolpe i Falköping så gamla Exet syntes. Ångrar att jag inte tog kort på det...).

Hittade nu gammal bild på skylten iaf!

De hade några kex wafers som jag njöt fullständigt utav. Försökte leta snabbt efter bild men hittade inget. Säkert inte deras eget märke heller men gott var det!

Närmaste bild jag hittar kommer från Göteborgs Kex men den påsen jag tänker på var nog brun och hade mindre storlek på wafersen än dessa på bilden är.

signatur

Halo kompis!

Medlem

Turkisk Peber sålde för många år sedan (säkert 20+ år nu) små lakritspluttar. Precis som Frukttoppar (se bild), fast lakrits. De var fruktansvärt goda, och jag har känt ett sug efter dem under hela mitt vuxna liv.

Releasehästryttare
Medlem

Hennings storform, som försvann hyfsat nyligen. (Typ något år sedan.)

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Felix köttfärssås på burk

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Medlem

White Rock Cream Soda finns kvar. Den säljer vi på jobbet.

Medlem

Det senaste året så har jag inte hittat Ögonblink Chokladdryck i affärerna längre, brukade dricka det relativt ofta, speciellt under vintern, så det är ju trist.

Saknar även Bassetts Winegums, innan dom ändrade på receptet 2015 eller när det nu var. Gillade även Tyrkisk Peber Volcano som gick att köpa i början av 2010-talet.

Skrivet av Crank:

Felix köttfärssås på burk

Oh ja, brukade köpa den ganska så ofta, perfekt när man kände sig lat och inte ville spendera mycket tid i köket.

Medlem

dafgårds (frysta) ciabatta. käkade en sån här varje morgon i säkert 10 år, sen en dag var dom bara borta. finns ingen vettig ersättning heller, såvida man inte köper styckvis och färskt. alla andra alternativ är antingen för små eller för stora. det var säkert 5-6 år sedan dom försvann och jag är fortfarande bitter.

och nu senast (vad det verkar som iaf):

Medlem
Skrivet av Bennii:

White Rock Cream Soda finns kvar. Den säljer vi på jobbet.

Va? Har letat i flera år, den har ju utgått överallt

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Va? Har letat i flera år, den har ju utgått överallt

Eftersom det är en importprodukt så kan den komma och gå lite i sortimentet, beroende på hur leveranserna från staterna fungerar, men senaste tiden har vi haft den på Hemmakväll.

Vi får se hur det blir nu, med handelskrig och annat som påverkar.

Medlem

Isbjörnens Kaviar

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Större utbud på snabb nudlar! Varm nudelsoppa och smörgås på vintern är fan kärlek. Köper lådvis från Drakfrukt av mina favvo nudlar, hade varit trevligt om det fanns mer utbud i vanliga matbutiker. Dem har dessa pyttesmå skit nudlar från SamYang (kyckling, biff etc.) de smakar ingenting.

Vem minns Blue keld vatten? Saknar det så myxket att jaf köpte 1000+ i olika smaker när jag var i Köpenhamn sist 😅

Medlem
Skrivet av Bennii:

Eftersom det är en importprodukt så kan den komma och gå lite i sortimentet, beroende på hur leveranserna från staterna fungerar, men senaste tiden har vi haft den på Hemmakväll.

Vi får se hur det blir nu, med handelskrig och annat som påverkar.

Har hemmakväll här, men de har aldrig haft det :/

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Vem minns Blue keld vatten? Saknar det så myxket att jaf köpte 1000+ i olika smaker när jag var i Köpenhamn sist 😅

Finns fortfarande, men de har bytt namn, de heter "Klar" nu

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Har hemmakväll här, men de har aldrig haft det :/

Ah, nu när du säger det. Det är inte White Rock vi har längre. De har bytt till kanadensiska A&W Cream Soda istället.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

White rock cream soda, typ gräddkoleläsk, min favorit när den fanns.

Den bruka jag fortfarande köpa

Pågens Tomtepepparkakor: Lite tjockare, kanske även mjukare, pepparkakor med lite mönster på översidan. Kom i påse. Jag åt den i alla fall som barn på sena 90-talet. Har forskat och ser att det är fler än jag som vill ha tillbaka den.

Corner/Erikssons hamburgare från Eskilstuna: Skulle kunna döda för ett jubileumsmål just nu. Legendarisk dipp som än idag håller ut: https://www.ekuriren.se/kultur/eskilstuna/artikel/har-ar-eski...

Glassbilens Marängcup: Vet att det finns något liknande idag. Men den slår inte känslan av att få sin egna lilla bäggare och få knäcka marängen.

signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Corner/Erikssons hamburgare från Eskilstuna: Skulle kunna döda för ett jubileumsmål just nu. Legendarisk dipp som än idag håller ut: https://www.ekuriren.se/kultur/eskilstuna/artikel/har-ar-eski...

Jag saknade också deras hamburgare när jag flyttade från Eskilstuna. 😀

Backloggens befriare
Skrivet av ohem:

Isbjörnens Kaviar

Den finns väl ändå?
Oavsett har jag två tuber i kylen.

signatur

Ad hoc addendum

Releasehästryttare

@Siegfried Testat denna?

Geeks Gaming

Hur svårt ska det vara att göra koldskål tillgängligt i Sverige? Det saknar jag, speciellt nu på sommaren 😩

Farornas Konung

Denna fast på 1,5l petflaska

Medlem

Jag saknar mest vettiga priser på typ alla livsmedel.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Farornas Konung

Saknar denna innan den finns!!

Skulle vilja träffa barnet på bilden och se hur lång halsen är på riktigt..

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Saknar denna innan den finns!! https://external-preview.redd.it/R9Wp073tBtEqzuCPqo_JdauCPCuB...
Skulle vilja träffa barnet på bilden och se hur lång halsen är på riktigt..

Fimally!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Den finns väl ändå?
Oavsett har jag två tuber i kylen.

Really? Den är utplånad här jag bor.

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skriv svar