"Jag tror att Xbox-hårdvaran är död", säger Xbox-veteran
Jag tror att de långsamt kommer fasa ut spel från tredjepart från GP för att fokusera på sin egen katalog. Då kan de möjligen likt EA och Ubisoft få in sin tjänst till PS också.
Detta är en lösning som nämns ganska sällan, och den är inte alls osannolikt.
Det är otroligt illa om playstation blir av med sin konkurrens. Vi vet ju alla att både ms och sony (nintendo kör sitt eget race) har varit komplett jävla galna från och till.
Valve behöver få blomma ut med Steam Machines.
När folk inser hur mycket billigare det blir att handla från Steam än Sonys store samt att kunna installera vad man än känner för på maskinen. Xbox machines lär stå i hörnet och försöka håva in folk med gamepass erbjudanden, kanske fungerar så länge Steam finns på dom.
Dom har väl redan gått ut och sagt att det kommer en ny xbox konsol 2026?
Skulle inte förvåna mig om den kommer heta typ: Xbox ROG Series och sen släpps en ny "konsol" varje nytt år.
när PS5 och X-box Series släpptes hade man möjlighet att behålla ett stort antal av sina spel även på den nya konsolen så länge som man stannade inom samma märke och det var givetvis en lockande tanke. Själv har jag lyxen att kunna köra både PS och X-box men sett till prisutvecklingen på konsolerna och hur mycket mindre tid jag har att spela nuförtiden är det sannolikt att det vid nästa generation endast blir en - och då blir det med stor sannolikhet av ren bekvämlighet den där jag har ett störst spelbibliotek, alldeles oaktat att jag sällan spelar om gamla spel. Det är mest känslan av att inte "kasta bort" allt jag köpt som jag vill undvika..
Ja, känslan att man inte vill kasta bort allt man köpt finns där och gnager. Det är därför jag kommit fram till att inte vilja ha flera olika spelkonsoler som alla har egna onlinebutiker att handla från. Den butik jag varit längst aktiv i är Steam och alla spel jag har på min Steam lista kan jag spela på framtida PC eller Steam enheter samt att både Xbox och Sony finns tillgänglig på Steam.
Nintendo har än så länge sina exklusiva bra spel och dom kan jag få på fysisk spelkasett så dom tappar jag inte, om dom nu inte börjar med key card på dem också för då ger jag upp Nintendo. Men nu börjar jag ju även bli äldre, så frågan är om jag kommer vara aktiv med Nintendos nästa spelkonsol när jag är 50+.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Xbox är död, men medför alltid en livlig diskussion i spelmediet Jag tror nog vi får en till Xbox 2026/2027, men det blir nog den sista tillverkad av Microsoft själva, då den lär floppa eller sälja så pass lite att det inte är värt mödan för MS att lägga ned pengar på utveckling av en ytterligare konsol. De kommer dock göra detta snyggt och hävda att tredjepart kommer stå för konsolerna i framtiden; frågan är dock om Xbox är ett tillräckligt hett varumärke för att det ska vara lönsamt för alla OEM.
Kanske hade varit bäst för båda om Xbox knoppat av sig själv från Microsoft och kört i helt egen regi, men det blir väl otroligt svårt eller omöjligt när man är en del av Microsofts ekosystem. Hade varit kul att se hur det hade blivit dock, när man inte drabbas av stora svepande omorganisationer i hela bolaget.
Misstänker att PlayStation-gänget har samma typer av utmaningar under Sony.
Jättesimpelt svar finns. Du kan köra 4k upplösning i 120 FPS. Du får inte ens ett halvt grafikkort till datorn för priset som en xbox series x kostar.
Vilka spel körs i 4k upplösning 120fps på en series x?