"Spel är galet prisvärda", menar f.d. Playstation-chef

Medlem

Nja "galet prisvärda" är väl att ta i men ja vissa spel är värda 1000spänn ja medans andra kan kännas för dyra med en prislapp på 500kr...

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Det handlar inte om att folk är känsliga. Det handlar endast om att DU på hela FZ sitter och fortfarande tjatar sönder om detta spel i varannan tråd trots flera tillsägelser tidigare. Hur du inte kan förstå en sådan enkel sak är för mig en stor gåta!? Bara för att du inte nämner dess namn gör inte saken bättre.

Du låter exakt likadan som Jontebulan, som tjatade om Xcloud, sin Samsung tv, oavsett relevans till tråd, innan han permanent blev avstängd. Hoppas du på att möta samma öde?

Jag kan verkligen inte förstå mig på hur du kan fortfarande haka upp sig på något så här långt efter släpp (snart 10 månader sedan). Man kan nästan tro att spelet/företaget gjort dig illa fysiskt på något sätt (eller ger dig mardrömmar varje dag) och det känns som du aldrig kommer sluta tjata om spelet. Vad får du ut på det ens, får det dig att må bättre för dagen?

En elefant glömmer aldrig.

Medlem
Skrivet av pazu:

Prisvärda om man inte redan äger massa bra spel. Varför köpa ett bra spel för 800 SEK när man kan spela jättesuperduperbra spel som man ännu inte spelat igenom men äger eller kan köpa för en bråkdel av de pengarna? Jag kommer aldrig mer i mitt liv lägga mer än 300 SEK på ett spel. Om ens det.

De där "superduperbra" spelen har du ju köpt någon gång redan, varför köpte du det, hade du inte redan något "superduperbra" innan dess?

Spel till Snes kostade 700kr på 90 talet, så spel idag är extremt prisvärda. Jag köper spel för flera tusen varje månad. Animal Crossing för 600kr för bara någon dag sedan.

Jag gissar på att du inte även någon nyare konsol? De kostar ju 7000kr hur mycket la du på din dator? Datorer kostar också extremt mycket, ett grafikkorten idag är ju löjligt dyra.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

De där "superduperbra" spelen har du ju köpt någon gång redan, varför köpte du det, hade du inte redan något "superduperbra" innan dess?

Spel till Snes kostade 700kr på 90 talet, så spel idag är extremt prisvärda. Jag köper spel för flera tusen varje månad. Animal Crossing för 600kr för bara någon dag sedan.

Jag gissar på att du inte även någon nyare konsol? De kostar ju 7000kr hur mycket la du på din dator? Datorer kostar också extremt mycket, ett grafikkorten idag är ju löjligt dyra.

Jag förstår inte vad du menar. Jag har bara en PS5 och köper inga spel dyrare än 300 SEK/st. Om ens det.

12
Skriv svar