Xbox Game Pass - Juli 2025 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juli 2025 - Part 1

Då var det dags för juli månads första omgång spel till Game Pass! Huvudrollen innehas av släppet av Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 som i ny version med nya banor m.m parkerar permanent i katalogen. I övrigt blir det knäppt plattformande med Ultimate Chicken Horse, gulligt gatumanagement med Minami Lane och så två återvändare till tjänsten i form av High On Life och The Ascent. Två spel som redan finns tillgängliga via GP Ultimate, Legend of Mana och Trials of Mana, läggs även till i Game Pass Standard.

Retro Classics, som nyligen lades till, får flera klassiker tillgängliga för Game Pass-spelare: Cosmic Commuter, Heart of China, Skiing, Solar Storm och Subterranea.

Förmåner finns att hämta hem ingame för: Mecha Break, Splitgate 2 och Asphalt Legends Unite. Nya Game Pass Ultimate Perks finns att plocka hem till: 3on3 Freestyle och EA Sports UFC 5.

Förra månadens spel kan läsas om här:
Xbox Game Pass - Juni 2025 - Part 1
Xbox Game Pass - Juni 2025 - Part 2

Nya spel:

Ultimate Chicken Horse (3 jul, konsol+PC+cloud)

The Ascent (8 jul, konsol+PC+cloud)

Minami Lane (9 jul, konsol+PC+cloud)

Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 (11 jul, konsol+PC+cloud)

High On Life (15 jul, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 juli: Flock, Mafia: Definitive Edition, Magical Delicacy, Tchia, The Callisto Protocol, The Case of the Golden Idol.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Spelade The Ascent när det lades till på GP första gången för något år sen, har förstått att det uppdaterats ganska mycket sedan dess så det kanske är dags att testa igen

Medlem

Tony Hawk ska bli kul!

Medlem

Äsch, lämnar The Callisto Protocol. ;/

Jag som inte hunnit lirat det ännu. Får se om man hinner kötta igenom det innan det försvinner.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fezk:

Jag som inte hunnit lirat det ännu. Får se om man hinner kötta igenom det innan det försvinner.

Ja, de körde standardlängden med ett år på tjänsten.

signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Ny video!

signatur

Jump in.

Medlem

Oh herre jäklars vilken månad !!!

High On Life, och 2st Mana spel, då är månadens fritid uppbokad med råge !!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Är ju inte världens längsta spel direkt, klarar du säkert över en helg

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Är ju inte världens längsta spel direkt, klarar du säkert över en helg

Får man ingen lucka på ett helt år kanske det är bäst att köpa loss spelet för framtiden nu när det är nedsatt pris.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Får man ingen lucka på ett helt år kanske det är bäst att köpa loss spelet för framtiden nu när det är nedsatt pris.

Ja jo helt klart ett spel som är värt o spela igenom, om det är på nedsatt pris kan det va värt o köpa ja

Medlem

Kunde svurit på att de där Mana-spelen redan funnits tillgängliga. Måste missat att de togs bort då.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem

Tony ska bli skoj, spelade de första alldeles för många timmar, gav mig på den tidskrävande uppgiften att försöka hitta alla gaps.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Ambassadör
Xbox
Skrivet av atom:

Kunde svurit på att de där Mana-spelen redan funnits tillgängliga. Måste missat att de togs bort då.

I sin iver att komplicera saker så har de numera olika steg på Game Pass-prenumerationen. Core-Standard-Ultimate för konsol, och så PC för...ja PC.

Core är basic och ger tillgång till onlinespelande och en liten pool med spel.

Standard har en större katalog.

Ultimate har Dag 1-släpp, EA Play, PC, Perks och allt ovan.

De två Mana-spelen har funnits en tid på Ultimate men lades nu också till i Standard-katalogen. Jag brukar bara redovisa dem i texten men inte med videos. Ska försöka göra det tydligare!

signatur

Jump in.

Medlem

Märker att en del spel återvänder som förut var på Gamepass.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

Medlem

Gillade The Ascent.

Medlem

Kan nog bli att jag köper Tony Hawk, köper hellre än via Game Pass.
Men 1 o 2 är klassiker, 3 o 4 är inte lika bekanta, men efter lagt 30 timmar på 1+2, så kanske 3+4 ändå vara värt att köpa.

Medlem

Är det någon som lyckats ladda hem Tony Hawk? Jag får bara felmeddelande så jag har kört via cloud bara, men vill kunna köra i 4k på min ultrawide

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det någon som lyckats ladda hem Tony Hawk? Jag får bara felmeddelande så jag har kört via cloud bara, men vill kunna köra i 4k på min ultrawide

Funkade fint för min del. Men testa göra en soft reset av konsolen (du vet hålla inne powerknappen ett tag extra och låta den starta om). Brukar lösa såna fel.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Funkade fint för min del. Men testa göra en soft reset av konsolen (du vet hålla inne powerknappen ett tag extra och låta den starta om). Brukar lösa såna fel.

Funkade när jag startade om datorn, antagligen någon uppdatering som låg i bakgrunden

signatur

1# FZ Troll

1
Skriv svar