Billigatvspel.se

Billigatvspel.se

Hittade den vad det verkar svenska sidan billigatvspel.se via prisjakt. Någon som handlat där? Verkar ärligt talat superskumt att de säljer Switch-spel utan fodral.

Medlem

Ser en aning suspekt ut, ingen adress eller telefonnummer heller på sida. Sen är det också väldigt tomt på varor i största allmänhet.
Men då de säger att de säljer både nytt och begagnat så skulle jag anta att de spel som är endast spelkort är begagnade. Står ”nyskick” om man klickar på spelen, på normala sidor brukar det betyda att det är begagnat.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Hittade den vad det verkar svenska sidan billigatvspel.se via prisjakt. Någon som handlat där? Verkar ärligt talat superskumt att de säljer Switch-spel utan fodral.

Aldrig handlat där (men tänkt) men tror absolut de är 100% seriösa! De har väl bara köpt upp partier med spel utan fodral och säljer. Deras Tradera sida är typ enbart positiva omdömen och 5,0 i traderastatus.

Medlem

Var lite skeptisk till en början men köpte faktiskt Mario Odyssey därifrån ganska nyligen, det kom i en liten korthållare.

Skrivet av Soptunnebarn:

Aldrig handlat där (men tänkt) men tror absolut de är 100% seriösa! De har väl bara köpt upp partier med spel utan fodral och säljer. Deras Tradera sida är typ enbart positiva omdömen och 5,0 i traderastatus.

Ok. Ja kanske. Har bara aldrig hört talas om att spel säljs utan fodral som standard förut. Mina tankar går direkt till piratkopia eller stöldgods men samtidigt så kunde de ju lika gärna kopierat fodralet också i så fall.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Ok. Ja kanske. Har bara aldrig hört talas om att spel säljs utan fodral som standard förut. Mina tankar går direkt till piratkopia eller stöldgods men samtidigt så kunde de ju lika gärna kopierat fodralet också i så fall.

Är det inte mycket så i Japan? Med alla begagnade Snes & Nes-spel. En polare köpte R-Type åt mig när han var där och har bara en plastficka.

Skrivet av Maysay:

Är det inte mycket så i Japan? Med alla begagnade Snes & Nes-spel. En polare köpte R-Type åt mig när han var där och har bara en plastficka.

Både och! Finns väldigt mycket kompletta retro-spel i butikerna där, men även lösa kassetter. Är väl inte lika vanligt här, kanske.

Medlem

Ser mycket tveksamt ut ja

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Var lite skeptisk till en början men köpte faktiskt Mario Odyssey därifrån ganska nyligen, det kom i en liten korthållare.

Skönt att höra! De verkar ju enbart sälja kassetten? Inga problem dock då fodralet idag är just bara ett fodral. Så att få med ett litet plastfodral eller ett original kanske inte har så stor betydelse i slutändan.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Jag tänkte själv beställa det då mitt är spårlöst borta här hemma. Ser att det är slutsålt dock. 😅

Medlem

Tittar man på Om Oss så hittar man:

Organisationsnummer:
559518-7161

Ta det numret och googla det:

Vexon AB
Bolaget ska bedriva handel med begagnade TV-spel och… […]

Registreringsdatum:
2025-02-07

VD är Truls Nilsson,
31 årig man som bor tillsammans med sin flickvän i Halmstad.

Slutsats
Ser ut som ett nystartat och legit bolag.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Hanzo:

Tittar man på Om Oss så hittar man:

Organisationsnummer:
559518-7161

Ta det numret och googla det:

Vexon AB
Bolaget ska bedriva handel med begagnade TV-spel och… […]

Registreringsdatum:
2025-02-07

VD är Truls Nilsson,
31 årig man som bor tillsammans med sin flickvän i Halmstad.

Slutsats
Ser ut som ett nystartat och legit bolag.

Ja, Truls från Halmstad får man ju lita på. 🙂 Tack för grävjobbet!

1
Skriv svar