Medlem
Skrivet av Lippton:

är det värt det om man inte får trimma den för sina föräldrar?:)

Det beror väl lite på om dina kompisar ska trimma sina moppar

Inaktiv

Hur länge åker man då? Typ en sommar sen slutar man.

Tycker att det är helt patetiskt att köpa en moped om jag får säga det. Folk ska ha mopeder för 15-25 tusen kronor och efter 2 år så skiter man i den och säljer den för 9000-17000 kronor.

Dessutom förstör det miljön så ni alla visste.
Alla avgaser

Edit, stod även i vår dags tidning att varannan som har moped i västmandland har trimmad moped. Och många av dom har brister i säkerheten också.

Folket får faktist skylla sig själva om dom ramlar och blir skadade. Står klart och tydligt på www.vagverket.se vad man inte får göra och får göra.

Inaktiv

Det är det där som är det stora problemet med hög konjunktur medelklassen får råd att köpa mopeder till sina äckliga medelklass barn som tycker de är för perfekta för att åka tunnelbana som alla andra, och eftersom de inte kan köra så ökar dödsantalen i trafiken. Då lackar vägverket för att deras nollvison på 200 dödsfall i traffiken inte kommer stämma överenns med verkligheten och sänker hastigheten på vägarna så att det inte går att komma fram.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur länge åker man då? Typ en sommar sen slutar man.

Tycker att det är helt patetiskt att köpa en moped om jag får säga det. Folk ska ha mopeder för 15-25 tusen kronor och efter 2 år så skiter man i den och säljer den för 9000-17000 kronor.

Dessutom förstör det miljön så ni alla visste.
Alla avgaser

Edit, stod även i vår dags tidning att varannan som har moped i västmandland har trimmad moped. Och många av dom har brister i säkerheten också.

Folket får faktist skylla sig själva om dom ramlar och blir skadade. Står klart och tydligt på www.vagverket.se vad man inte får göra och får göra.

nej, man köper en moped för 4-5tusen kr. sen åker man ifrån dess man är 15år tills man får körkort, för min del 18år.

(så gjorde iallafall jag)

och sen säljer man mopeden för i prencip samma summa man köpte den för.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar