Första dagen med ryggsäcken

Flakmonkey
Första dagen med ryggsäcken

Sådär då var första dagen och löpturen med min nya ryggsäck avklarad och det var inte något annat än en stor succé. Packade den redan igår kväll för att slippa stressen i morse och upptäckte till min glädje att allting viktigt fick plats dvs byxor, tröja, strumpor, kallingar, skor och handduk plus annat lite krimskrams som är bra att ha. Jag fick till och med plats med min lunchlåda vilket jag faktiskt inte hade räknat med. Detta var givetvis riktigt trevligt, men inte lika trevligt som själv löpupplevelsen.

Anledningen till att jag köpte en ny ryggsäck var ju att jag behövde en som passade bättre till just löpning och det gjorde den verkligen. Som jag konstaterade igår är Haglöfs Corker inte en ren löparryggsäck, men idag kan jag konstatera att den åtminstone duger för mig. Jag var visserligen tvungen att dra åt mag- och bröst-remmarna riktigt ordentligt, men när det väl var gjort så satt den perfekt och den skumpade inte alls. Eller inte alls är kanske att ta i, men det störde mig inte det minst efter den andra kilometern eller så.

Hur som helst så lämnade jag lägenheten 06:42 och sedan tog det mig 1 timme och 4 minuter att ta mig de 12,6 km det är till jobbet. Tog inte ut mig maximalt direkt då jag var lite rädd för att tampa all ork halvvägs. Var ju framförallt rädd för Västerbron som ju ska vara jättejobbig enligt de som sprungit över den. Till och med den gick dock förvånansvärt lätt så det känns som att det kan gå ännu lite snabbare nästa gång, när det nu blir. Nu ska man ju börja sitta ute i Sköndal i fyra veckor så då får man kanske ta en omväg genom Nackaresarvatet istället för att springa till Lilla Essingen... Men men, det är nästa vecka det och fram tills dess kan ju den som är nyfiken alltid spana in min dagens rutt på min Runkeeper-sida (för övrigt den bästa mobilappen ever!).

<iframe width="425" height="345" src="http://runkeeper.com/pub/act/RyBVuaMd2xU5w2gn7htN/map"></iframe>

#blogg

Första dagen med ryggsäcken

Well, vad ska man säga? Bra jobbat!

Medlem

gj, att det gick lätt denna gången kan bero på att du var väldigt taggad, så kanske tempot var bra inför nästa gång?

Lite nyfiken på. vad jobbar du med? kan du duscha när du kommer? springer du hem med?

Runkeeper kan jag bara hålla med, bästa appen, man blir lite mer motiverad att träna. jag cyklar, cykla till jobbet lär det inte bli dock. Men jag har funderat på att försöka cykla när jag kommer hem varannan dag, och kanske en längre tur på helgen. jag började faktiskt igår med en mil. slog mitt personbästa på sträckan en mil eller 9.6km, tog mig 26min, 2 min bättre än tidigare i år.
Ska försöka ta mig ut imorgon med.

Sen hoppade jag av tidigare när jag gick till jobbet och tog med den sträckan i runkeeper såklart.

Flakmonkey

Jo kanske var det så. Sen så är det ju vissa gånger som det bara känns lättare än andra gånger och oftast har iaf jag ingen aning om varför. Svårt att känna innan utan man märker det först när man sprungit en bit ^^

Jobbar på Qbranch som Tracker vilket i korthet innebär att jag ska se till att alla supportärenden som kommer in till oss från våra kunder (enbart företag tack och lov) löses inom SLA eller iaf så fort som möjligt. Har faktiskt ett gym längst ner i fastigheten så det finns tillgång till både dusch och bastu vilket är riktigt nice. Hem springer jag dock inte, har ju trots allt inte sprungit särskilt länge och vill ju inte ta i alldeles för mycket så att kroppen säger ifrån.

Jo Runkeeper är perfekt när man är en tävlingsmänniska som gillar att pressa sig själv. Dels på mängden man springer men även på tiden om man springer samma sträckor titt som tätt. Har inga direkta mål sådär, men ville springa under 50 minuter på milen när jag sprang Blodomloppet för någon vecka sedan och kommer väl sätta något liknande mål sen när det är dags för Midnattsloppet i augusti... annars så är målet bara att fortsätta må bra, och där är träningen en viktig faktor.

Medlem

lika bra att nämna det, jag har cyklat totalt 40km hittills denna månad. inte så mycket, men det har regnat så mycket och jag har bara cyklat på helgerna tidigare. därför jag ändrar mig lite. och att arbetskameraten tony som kör en timme varannan dag. och nu tog vättern runt nyligen på 10h 47min

Medlem

Runda timmen för 12,6km låter som en ganska bra takt (så att man inte är helt slut när man börjar jobbet). Trevligt initiativ, och kul att ryggsäcken fungerade bra!

1
Skriv svar