Man får det man betalar för

Flakmonkey
Man får det man betalar för

I förrgår skrev jag om mitt ryggsäcksinköp som visade sig vara riktigt lyckat. Detsamma kan emellertid inte säga om ett annat köp jag gjorde som har med min löpning att göra nämligen en hållare för telefonen som man fäster på armen och jag kan direkt säga varför utgången av dessa köp blev så olika - ryggsäcken kostade lite mer men jag visste att det var kvalitet, medan telefonhållaren var en billig kompromiss.

[ia=20401; large]

Egentligen säger väl bilden nedan det mesta då man mer eller mindre tydligt kan se att plasten har släppt längs med långsidorna vilket den inte ska göra. Det ska givetvis bara finnas en öppning och den är upptill. Hållaren i fråga är köpt på Teknikmagasinet och kostar där 140 spänn. Redan det borde ju vara en indikation på att kvaliteten kanske inte är den bästa, men eftersom jag inte hittade den jag verkligen ville ha, en Belkin Dualfit, så blev det en sån ändå. Är som sagt inte så mycket pengar så tyckte att det var värt en chansning, men den gick ju uppenbarligen inte hem och nu måste jag beställa den jag ville ha ändå till slut.

Så vad vill jag säga om det här? Jo att man i väldigt många fall får precis det man betalar för, självklart inte i alla fall men många. Och jag talar nu inte om att det dyraste alternativet alltid är det bästa, för det är de självklart inte, utan att det ofta inte är värt att köpa det billigaste eftersom det lätt blir dyrare i längden. Det är i varje fall min erfarenhet, men ni andra är kanske av en helt annan åsikt?

#blogg

Man får det man betalar för

Dåligt, du ska ha pengarna tillbaka, nu!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Äh det är ju inte värt besväret att tjaffsa om det.. och först skulle jag ju vara tvungen att hitta kvittot vilket jag kanske inte ens har kvar... är ju inte mycket pengar det handlar om direkt

Medlem

Tummen upp på det! Tyvärr är det ju så. Är det för billigt för att vara bra, då är det också det. Synd när det händer, men man kan behöva få sig en känga som påminnelse då och då. Tur att det det var något dyrare än så som gick sönder iaf

1
Skriv svar