Skog i realtid!

Medlem
Skog i realtid!

Man blir sugen på en skogspromenad eller vad säger ni?

http://img1.hugeup.com/f/06222008/47f23001d07.jpg


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Vänta nu.. trodde först att det var en riktig bild men stenarna såg inte helt 100 ut.

Men jo, skulle gått ut och andats in den friska luften om det inte varit för att klockan var 2200


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Vad skulle det annars vara?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av q0rra:

Vänta nu.. trodde först att det var en riktig bild men stenarna såg inte helt 100 ut.

Men jo, skulle gått ut och andats in den friska luften om det inte varit för att klockan var 2200

Håller med stenarna ser inte 100 ut men lite luft har väl ingen dött av:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av q0rra:

Vänta nu.. trodde först att det var en riktig bild men stenarna såg inte helt 100 ut.

Men jo, skulle gått ut och andats in den friska luften om det inte varit för att klockan var 2200

Håller med stenarna ser inte 100 ut men lite luft har väl ingen dött av:)

Precis


signatur

You can't win the game...

Medlem

Crysis?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Mumma!


signatur

Have a good time!

Medlem

Haha, japp


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ett spel som såg ut som detta hade inte varigt fel


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Ett spel som såg ut som detta hade inte varigt fel

Åjo, men det finns redan; Crysis!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Naraccas:

Ett spel som såg ut som detta hade inte varigt fel

Åjo, men det finns redan; Crysis!

Njä, Crysis är väll inte så här snyggt?

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Naraccas:

Ett spel som såg ut som detta hade inte varigt fel

Åjo, men det finns redan; Crysis!

Crysis ligger inte i närheten...


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Håller med dig


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Kanske Far Cry 2 har en chans att bli så här snyggt.

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Kanske Far Cry 2 har en chans att bli så här snyggt.

Far Cry 2 har inte en chans att bli snyggare än Crysis.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Naraccas:

Ett spel som såg ut som detta hade inte varigt fel

Åjo, men det finns redan; Crysis!

Njä, Crysis är väll inte så här snyggt?

Skrivet av Naraccas:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Naraccas:

Ett spel som såg ut som detta hade inte varigt fel

Åjo, men det finns redan; Crysis!

Crysis ligger inte i närheten...

Jodå grabbar, detta är Crysis med annorlunda växtlighet bara. Det är ingen hemlighet att cryengine2 är den snyggaste och mest realistiska motorn som finns idag.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Youtube-proffs

Tycker dock GTA IV är bättre än Crysis. Inte grafikmässigt men spelmässigt. =D

Att dissa Crysis framför Laxen är som att snacka skit om gud den mäktiga allah framför binladen typ. =D Im lövin it


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Håller med, men Warhead kommer bli bättre än GTA IV nu när story skaparen av Bioshock ska göra storyn

Dessutom finns inte GTA IV till dator, tycker fortfarande att första Jak and dexter spelet till PS2 är ett av det bästa jag spelat. Och ja, bin ladin är min bror...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag tyckte varken växter, vatten eller stenar såg särskilt realistiska ut. Allting ser väldigt plastigt ut.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag tyckte varken växter, vatten eller stenar såg särskilt realistiska ut. Allting ser väldigt plastigt ut.

Du kan inte mena på allvret-heten.
Det här ser galet bra ut ju. Det enda som kan anmärka på är de något kantiga träd- och stenmodellerna.

Medlem

Ser fantastiskt ut, har bilden som skrivbordsbackgrund.
Finns den kartan att ladda ner någonstans? Skulle vara kul att få testa den själv.


signatur

<3

Inaktiv

Väldigt fin bild, men jag måste säga att det är inte likt Crysis grafik.

Medlem

8kantiga träd är inte snyckt alls, det synns allt för tydligt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag tyckte varken växter, vatten eller stenar såg särskilt realistiska ut. Allting ser väldigt plastigt ut.

hm... gå ner till synsam och beställ en synundersökning...

Skrivet av urken:

Ser fantastiskt ut, har bilden som skrivbordsbackgrund.
Finns den kartan att ladda ner någonstans? Skulle vara kul att få testa den själv.

Den mappen är work in progress och kan inte laddas ner än, dom där "custom" löv och grönska växterna kommer eventuellt också att släppas så småningom...

Skrivet av Combalex:

Väldigt fin bild, men jag måste säga att det är inte likt Crysis grafik.

det beror på två saker, 1. det är både en bana och växtlighet som inte ingår i crysis, 2, man måste maxa spelet + AA + TSAA + upplösning för att det ska se så ut.

Edit, här är några nya bilder:

http://i31.tinypic.com/5chann.jpg
http://i25.tinypic.com/2cnzjhl.jpg
http://i29.tinypic.com/2h33erl.jpg

Btw, att träden är kantiga kan ni klaga på den på crytek som gjoden modellen. Khenaz ändrar inte modellerna på sånt, bara texturer och gröda...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av båtsman:

Jag tyckte varken växter, vatten eller stenar såg särskilt realistiska ut. Allting ser väldigt plastigt ut.

Du kan inte mena på allvret-heten.
Det här ser galet bra ut ju. Det enda som kan anmärka på är de något kantiga träd- och stenmodellerna.

När var du senast på en skogspromenad?
Tycker inte det ser naturligt ut, men det börjar närma sig


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av båtsman:

Jag tyckte varken växter, vatten eller stenar såg särskilt realistiska ut. Allting ser väldigt plastigt ut.

Du kan inte mena på allvret-heten.
Det här ser galet bra ut ju. Det enda som kan anmärka på är de något kantiga träd- och stenmodellerna.

När var du senast på en skogspromenad?
Tycker inte det ser naturligt ut, men det börjar närma sig

Jävligt länge sedan. Men parken har man i.a.f. besökt.

Tycker att du missar lite av poängen när du endast jämför med verkligheten. Se istället hur grafiken har sett ut tidigare och hur den utvecklats. Då kanske du uppskattar det du ser mer. Att det inte är fullständigt realistiskt kan säkert alla hålla med om.

edit: Oj, nu trodde jag att du var båtsman huxflux. Eller kanske snarare att du var den som skrev det tidigare inlägget. Så nu blev det lite virrigt, men jag låter texten stå kvar.

Medlem

Ganska bra kritik ändå... "det ser bara nästan verkligt ut"...

Laxen - vad menar du med realtid?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Btw, att träden är kantiga kan ni klaga på den på crytek som gjoden modellen. Khenaz ändrar inte modellerna på sånt, bara texturer och gröda...

Är ganska säker på att det är en medveten optimering så det finns inte så mycket att göra åt saken. Crysis är väl ändå fortfarande ospelbart på max settings och skulle någon fläska på med ännu mer polygoner... Ja... då skulle datorn inte bli glad.

gröda?

Castorfiber: Eftersom du kan uppleva miljön i 3D använder man den betäckningen, medan man i andra fall bara har en förrenderad bild.

edit: oväsentligt
edit: eller kanske inte...
edit: kanske..
edit: oj.
edit...

Medlem
Skrivet av urken:

Ser fantastiskt ut, har bilden som skrivbordsbackgrund.
Finns den kartan att ladda ner någonstans? Skulle vara kul att få testa den själv.

här hittar du ännu finare bilder

http://interfacelift.com/wallpaper_beta/downloads/date/any/

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Castorfiber: Eftersom du kan uppleva miljön i 3D använder man den betäckningen, medan man i andra fall bara har en förrenderad bild.

edit: oväsentligt
edit: eller kanske inte...
edit: kanske..
edit: oj.
edit...

Ja, när man pratar om "operationer" som händer "on the fly" i spelet brukar man säga att det sker i realtid. Men en screenshot ur ett spel känns konstigt att kalla "skog i realtid" då skogen man ser på bilden är allt annat än...

Jag kan också producera riktigt snygga screenshots ur spel genom att vrida upp alla inställningar på max - det blir ospelbart men att ta screenshots är inga problem... det gör också att "realtid" betyder ganska lite om något i sammanhanget.

Märks det att jag har tråkigt?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar