Skog i realtid!

Medlem

Hähä, ja det skulle mycket väl kunna vara så, men det kan även vara så att det i själva verket inte alls är så krävande. Det ser nämligen väloptimerat ut som sagt och det är inte mycket saker so händer. Inga karaktärer syns till och de brukar påverka prestandan en hel del med sina stora texturer, shaders, animationer, script, fysikmodeller och kanske eventuellt skuggmodeller. Det kan alltså vara så att man får fullt acceptabla eller t.o.m. bra frame rates.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av båtsman:

Jag tyckte varken växter, vatten eller stenar såg särskilt realistiska ut. Allting ser väldigt plastigt ut.

Du kan inte mena på allvret-heten.
Det här ser galet bra ut ju. Det enda som kan anmärka på är de något kantiga träd- och stenmodellerna.

När var du senast på en skogspromenad?
Tycker inte det ser naturligt ut, men det börjar närma sig

Jävligt länge sedan. Men parken har man i.a.f. besökt.

Tycker att du missar lite av poängen när du endast jämför med verkligheten. Se istället hur grafiken har sett ut tidigare och hur den utvecklats. Då kanske du uppskattar det du ser mer. Att det inte är fullständigt realistiskt kan säkert alla hålla med om.

sorry, jag läste ditt inlägg hastigt och otydligt. Trodde du pratade om realism. Håller med dig.


signatur

thank you, come again

12
Skriv svar