Ny ryggsäck införskaffad

Flakmonkey
Ny ryggsäck införskaffad

Under jobbets sommarfest i fredags så fick jag förslaget att springa till jobbet. Kanske sas det på allvar kanske sas det halvt på skämt, men jag blev i varje fall rejält sugen. Jag menar det ska ju inte vara mycket mer än 12 km så det ska ju inte vara några större problem att orka med det och som jag konstaterat förut så är det ju riktigt skönt att komma igång på morgonen och få träningen överstökad. Jag såg dock ett problem direkt och det var att jag inte hade någon bra ryggsäck för det. Du vill ju inte ha en vanlig ryggsäck när du springer utan du vill ha en som inte skvalpar runt som en tok, något som jag inte hade.

Så vad gör man åt det? Jo man går och köper en förstås. Tittade runt litegranna på nätet och insåg att Haglöfs är ett rätt säkert kort. Sen handlade det ju om att välja rätt modell där och då föll valet på Corker som visst ska vara något av en allroundryggsäck. Självklart finns det såna som är skräddarsydda för just löpning men ofta är de rätt små vilket gör att jag kanske inte skulle få plats med allt jag vill ha med mig, samtidigt som de inte är särskilt smidiga när man ska använda dem som en vanlig ryggsäck. Så ja, då blev det den här mellanvägen och även om jag inte kan säga att den fungerar precis som jag vill förrän imorgon när jag ska testa den för första gången så känns det som ett riktigt bra köp

<a href=http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp?id=842&CatNr=162&CatNr2=&xCatNr=&nid=1545&lang=sv&Q=&Str=&show=&ak=1633&iac=5839&EB=&nid2=1633#prd target=_blank>

</a>

#blogg

Antikvitet
Ny ryggsäck införskaffad

Snygg! Hoppas det går bra, är själv lite skeptisk till tanken på att studsa runt med en rygga, men det kanske går.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Är nog rent spontant lite skeptisk till idén jag med... men jag blir gärna överbevisad! Du får rapportera tillbaks om hur det gick sen.

Medlem

Det viktiga är väl att ryggsäcken har magband så att den inte studsar runt som John säger. Annars hoppas jag innerligt för dina kollegors skull att det finns en dusch där du arbetar!

Medlem

Vältränad nisse! Själv skulle man nog däcka efter en mil och knappast vara till någon nytta på arbetet under nästföljande vecka efter en sådan pärs.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Inte för att låta kritisk, men kommer du verkligen orka springa 12 km med en ryggsäck varje morgon? Jag som är ganska vältränad(kanske inte världens bästa kondition, men helt klart över medel) springer milen mellan 40-45 och då är det jooooooobbiiiigt. Utan ryggsäck.
Strongt gjort om du lyckas!

Flakmonkey

Nej inte tänkt springa varje dag, det är inte särskilt bra för kroppen att göra det tror jag, men jag ska definitivt göra det när jag känner för det - är ju inte varje morgon man vill gå upp så tidigt varje morgon och inte heller varje dag det går eftersom man ska få med sig laptop å annat smått och gott. Tänkte göra det någon gång i veckan iaf och kombinera det med dagar då jag tränar på gym eller springer bara ute i skogen som vanligt... sen så ska man ju ha vilodagar...

Men men, inte varje dag som sagt och idag gick det helt okej ändå. Sprang 1,2 mil på 64 minuter med ryggsäcken och då var det inte max - vågade ju inte ta i för mycket eftersom jag inte visste hur jobbigt det skulle bli. Ryggsäcken var helt klockren iaf och skumpade inte runt alls så länge jag såg till att banden över bröstet och magen satt åt ordentligt.

Medlem

Då förstår jag! Och jag är glad att det gick bra! Bra alternativ till bil hehe

1
Skriv svar