Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av Gortie:

Tänk va mycket bättre allt har blivit sen "alliansen" kom till makten.

Detta är ju annars ett socialdemokratiskt förslag.

...Och högerblocket ska vara liberala


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av Gortie:

Tänk va mycket bättre allt har blivit sen "alliansen" kom till makten.

Detta är ju annars ett socialdemokratiskt förslag.

...Och högerblocket ska vara liberala

Ibland undrar man faktiskt.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Ja, jag hoppas att ni som tänker att nu röstar jag på Sossarna istället för dessa svikare av demokrati inser att det var sossarna som startade hela skiten. Dom är bara emot för att plocka poäng från sina motståndare. Rösta på vänstern eller något av missnöjespartierna som säger sig vara emot FRA-lagen, miljöpartiet vet man aldrig med heller, dom gjorde kovändning när deras största valfråga var att vara emot EU men sen lurade väljarna totalt..

Medlem
Skrivet av Cedric:

Ja, jag hoppas att ni som tänker att nu röstar jag på Sossarna istället för dessa svikare av demokrati inser att det var sossarna som startade hela skiten. Dom är bara emot för att plocka poäng från sina motståndare. Rösta på vänstern eller något av missnöjespartierna som säger sig vara emot FRA-lagen, miljöpartiet vet man aldrig med heller, dom gjorde kovändning när deras största valfråga var att vara emot EU men sen lurade väljarna totalt..

Vänstern är ett dåligt alternativ då de stödde S stora inskränkningar i den personliga integriteten under förra mandatperioden (precis som C gör nu). Det enda partiet som står upp för såna frågor är faktiskt Mp. Inte för att jag tänker rösta på dem, men de skall ha heder för att stå upp för den personliga integriteten!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Min kommentar var riktad till alla som struttade runt efter valet och sa att nu skulle det minsann bli bättre och individen skulle skyddas med alla medel och valmöjligheterna skulle öka.

Men alla partier är lika stora kålsupare. "Höger" och "vänster" betyder fan ingenting längre - det ger bara en illusion om att man har möjlighet att välja sida. Pajkastning om vems fel det var är helt meningslöst i nuläget - bägge "sidor" är precis lika delaktiga. Och nu sitter vi där med denna vidriga lag klubbad - all energi som folk slösar på att peka ut syndabockar borde gå till att få skiten hävd.

Kanske SÄPO skulle ta och påminna dom om hur det kan gå när man får megalomani och avlyssnar allt och alla. Jag har för mig en viss liten Jan upptäckte nåt för inte så himla länge sedan som gjorde att dom fick skämmas en aning.

Maud Olofsson satt i morronsoffan i morse och pladdrade om att "alla är inte snälla ute i världen". Nä, det är sant men alla i Sverige är inte heller snälla. Vi har en övertro på vår egen förträfflighet - så till den grad att politikerna verkligen litar på att detta inte kommer missbrukas. Man baxnar.

Jag är så besviken på allt vad politiker heter - oavsett vilken jävla "sida" dom tillhör.


signatur
Medlem

men de behöver väl fortfarande ett speciellt tillstånd för att avlyssna?

Medlem

^
Iochmed denna lag så behöver dom inte det längre.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det här gjorde mig mäkta arg!
det här kommer ifrån en som röstade NEJ.

"– Det är helt fantastiskt. Jag har fått runt 100 blombud och 900 mail. Jag kan verkligen inte tro att folk engagerar sig så mycket. Det är helt otroligt, säger Camilla Lindberg."

"Jag kan verkligen inte tro att folk engagerar sig så mycket"

Att politiker tänker så, är det ju inte lustigt att dom gör EXAKT vad dom vill, "de kvittar vad vi gör, ingen bryr sig änndå"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hon förtjänar dock ALLT beröm hon kan få. ENDA som vågade säga nej fullt ut hela vägen. Respekt.

Medlem
Skrivet av andman:

Hon förtjänar dock ALLT beröm hon kan få. ENDA som vågade säga nej fullt ut hela vägen. Respekt.

jo jo absolut, EN ennda person vågade, är det här en demokrati och ett fritt land där folk inte _vågar_ rösta vad dom ingetligen vill, och dom som röstar "fel" får massor skit ifrån högre ort?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av mosoloa1:

Varför är det dåligt med bevakning?
Tycker det är suveränt.

You'll understand when you grow up my son.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

"Camilla Lindberg motionerade om att momsen på dataspel skulle sänkas till samma nivå som andra kulturprodukter. Tydligen blev hon utskrattad i riksdagen men står fast: "Det visar på hur synen på dataspel är här i riksdagen men nu är det dags att föra in dataspelen i finrummen"."

Go go!

Medlem

åå, vad bra sagt!!

det är ju ett problem, utvecklingen går välldigt fort nu, och gubbar/tanterna i riksdagen ligger väll hmm 20år efter oss andra?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av andman:

"Camilla Lindberg motionerade om att momsen på dataspel skulle sänkas till samma nivå som andra kulturprodukter. Tydligen blev hon utskrattad i riksdagen men står fast: "Det visar på hur synen på dataspel är här i riksdagen men nu är det dags att föra in dataspelen i finrummen"."

Go go!

Inget illa menat andman men du missade nog det här som var riktat till dig:

Skrivet av dearme:
Skrivet av andman:

jag dömer ingen, alla måste fatta sina egna beslut, säger Camilla Lindberg och tillägger:
? Det är ganska tråkigt för mig och Birgitta som har stått pall för det här ganska länge,

Camilla Lindberg röstade för att sänka momsen på dator spel, så om du tycker om FP så är hon den du ska rösta på.

Det är ju val 2010, så man ska nog försöka hitta stabila människor som Birgitta och Camilla. Det borde ju finnas någon inom de andra partierna som kan tänkas riva upp denna lag. Eller är det bara piratpartiet?

Medlem

Oj, det hade jag missat helt. Har inte fått i mig dagens första kaffe än...

Helt klart vettig politiker, ser det ut som; och Birgitta Ohlsson är halvvettig. Tyvärr kan man inte säga detsamma om partikamraterna.

Medlem

Castor, hade inte vi den här diskussionen för ett halvår eller så sedan?
Då vill jag minnas att du kallade mig felinformerad och paranoid.

Du kan säga förlåt nu om du vill.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nu verkar uppenbarligen ett tjugotal FRA-agenters personuppgifter ligga ute på nätet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2727865.ab

Flashbackarna har varit framme igen
Vet inte om jag vågar posta länken till tråden där uppgifterna ligger, jag antar att det bryter mot PUL lagen.

Medlem

underbart, nu ska vi se om FRA folket tycker det är lika kul att själva bli granskade.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Så ägda.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Nu verkar uppenbarligen ett tjugotal FRA-agenters personuppgifter ligga ute på nätet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2727865.ab

Flashbackarna har varit framme igen
Vet inte om jag vågar posta länken till tråden där uppgifterna ligger, jag antar att det bryter mot PUL lagen.

vadå? att få smaka på samma sak som dom ska utsätta alla andra för? HEMSKT! DET BRYTER MOT PUL!

Det är väl inte lika kul när dom själva blir kartlagda antar jag

Medlem

En enda dag krävdes för att göra detta. Så i vilket illusion lever de i när de tror att ingen annan kan komma över samma saker och hota rikets säkerhet. Riket är osäkert . :/

Medlem

Edit: Jag har även en lista på emailadresser till de som röstade JA

Inaktiv

/\ ta bort.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

/\ ta bort.

varför? får man inte kartlägga kartläggarna?8)

Medlem

som någon skrev på FB, vore det inte bättre att övervaka dom som röstade igenom detta förslag?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av BULP:

Castor, hade inte vi den här diskussionen för ett halvår eller så sedan?
Då vill jag minnas att du kallade mig felinformerad och paranoid.

Du kan säga förlåt nu om du vill.

Till din fördel kan jag säga dels att jag minns en liknande diskussion för en tid sedan samt att jag faktiskt inte tittat åt "FRA-material" förrens det var för sent. Jag reagerar sällan på larm i media.

Jag har mailat "min" representant i riksdagen och förklarat hur jag ser på saken, hon svarade dagen därpå att hon tänkte rösta ja men tackade för mitt engagemang.

Vill du ha en ursäkt får du gräva fram de ord jag sade som du anser gjorde dig orätt, jag klandrar dig mer än mig dock - du borde gjort ett bättre jobb när det gällde att övertyga mig.

Dessutom... FRA skall skrotas, inget snack om saken men media överdriver en hel del när de förklarar förslaget och FRA


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Werzion:

som någon skrev på FB, vore det inte bättre att övervaka dom som röstade igenom detta förslag?

+1

Följ dem, kartlägg dem, blogga deras alla rörelser.:up:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jahapp livet fortsätter som vanligt iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

tills lagen träder i kraft...

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Edit: Jag har även en lista på emailadresser till de som röstade JA

Finns här på expressens sidan.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1203802/de-sa-ja-till-att-s...

Drog just iväg ett massmail till alla som var med och röstade ja, innehållande lite väl valda ord för att markera mitt missnöje.


signatur

gorm streamar ibland!

Skriv svar