Vad händer med Duke Nukem Forever?
Vi får se.
Med tanke på hur långt de kommit är det ju synd, men jag tycker inte att någon annan ska göra spelet. Om någon annan skulle få ta upp spelet och göra klart det hoppas jag att de fortsätter exakt lika och förljer 3D Realms manus, för det verkar ju som om de nästan var färdiga med storyn.
Älskar 2001-trailern, skulle så gärna vilja testa spelet, även om det inte blir färdigt.
Bra sammanfattning Calle, ja eller sammanställning skulle man nog kalla det.
jag tror på att det kommer dyka upp, och jag tror inte det lär vara svårt att ragga finansiärer till att slutföra det heller. Hade jag haft stålars hade jag garanterat köat för att finansiera det. Med lite krav dock på en färdig produkt inom en rimlig framtid.
De kan ju sälja duke loggan i lobbyn, den lär ju kosta en slant...
Ja jag vet att jag är bäst!
3srealms duke nukem forever forum är låst för nya inlägg och det är också skumt
Om en trilogi håller på att göras så väntar väl de på att de ska släppas så de får in cash så de kan återuppta utvecklingen.
Tyvärr. Det är nya Apogee som utvecklar de spelen, inte 3DR. Enda möjligheten vore isåfall eventuella hyreskostnader av själva Duke Nukem-franchisen.
Alltså man kan inte få nog av 3d realms nyheter eller Duke..
Sannerligen. Hur repetitiva och enformiga de än må verka för folk (inklusive mig) som bläddrar 3DR-forumen stup i minuten så blir jag ändå varm inombords då jag märker att seriösa sajter (FZ inräknat, givetvis) fortsättningsvis uppmärksammar spelet och dess öde så fort något nytt rapporteras om det.
För övrigt en väldigt målande sammanfattning, bra jobbat!
jag tror på att det kommer dyka upp, och jag tror inte det lär vara svårt att ragga finansiärer till att slutföra det heller. Hade jag haft stålars hade jag garanterat köat för att finansiera det. Med lite krav dock på en färdig produkt inom en rimlig framtid.
Enligt vad som skrivits här och där så försökte de väl få några andra företag (Epic, id?) att ställa upp med 5 miljoner dollar utan lyckas. Take 2 var beredda att lägga upp 30 miljoner dollar men ville då också ta över rättigheterna över varumärket Duke Nukem.
Dessa företag har givetvis fått inblick i hur långt man verkligen kommit men ändå valt att tacka nej vilket inte låter så lovande angående hur färdigt spelet egentligen är.
Eftersom pengarna inte tar slut helt överraskande så har man nog jobbat en längre tid med att få tag i någon villig att finansiera slutförandet men misslyckats. Förhoppningsvis så kan den mediaexplosion som nu råder få någon att ställa upp med pengar. Problemet är att ingen finansierar något utan att ställa krav och deadlines och detta klarar ju 3DR uppenbarligen inte av så bra.
Här är en gammal intervju med Jon St. John (Dukes röstskådis). Spola fram till ca 48 min (fast de börjar prata om duke vid 53 min),de pratar bla om forever.
http://raffertymillsconnection.podbean.com/2009/03/19/episode...
[http://games.ign.com/articles/981/981284p1.html]
Ganska intressant artikel ign publicerade om en del av vad mänskligheten presterat snabbare än vad det tog för duke att bli klart.
[http://games.ign.com/articles/981/981284p1.html]
Ganska intressant artikel ign publicerade om en del av vad mänskligheten presterat snabbare än vad det tog för duke att bli klart.
Vad duktigt av dem att bara lägga en story / sida så man måste bläddra 12 sidor... orka lixom, gav upp efter 3, Väldigt seg sida dessutom. tog ju fan längre tid att ladda sidan än skumma igenom texten.
...och så han de få in en reklamsida med mellan sida ett och två så jag antar att om man bläddrar alla 12 sidor så får man väl bläddra förbi 8 reklam sidor... Komer ihåg varför jag slutade läsa på IGN...
Dom storyna jag han skumma igernom är ju typ helt orelevanta till ämnet dessutom...
Ja jag vet att jag är bäst!
Vad är det här? Snudd på journalistik? På FZ?
Helt klart läsvärt, bra jobbat.
Well thanks!
Att försöka jaga investerare för en månad sedan lär har varit riktigt svårt för 3D Realms kan jag tänka mig, ingen såg väl riktigt potentialen utav DNF, inte stor nog att vilja lägga in cash för att rädda det hela. Men iochmed senaste dagarnas läckta material och skrik från gaming-världen så tror jag det finns en klar större chans att få tag på intressant investerare
Go for it - ALL or Nothing!
Shit, vad man skulle bidra om man hade pengar. Hoppas verkligen att någon visar lite medlidande